SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Už polovica slovenských užívateľov navštevuje webové stránky z oblasti e-commerce

Tlačové správy
0
Už viac ako polovica slovenských internetových užívateľov sa zaujíma o webové stránky z oblasti e-commerce zapojené do výskumu AIMmonitor. Najpočetnejšou skupinou návštevníkov týchto webov na Slovensku sú tí vo veku 12 až 34 rokov (celkovo viac ako polovica návštevníkov), desať percent užívateľov patrí do najstaršej skupiny 55+. Výsledky pochádzajú zo štúdie gemiusAudience, na Slovensku známej pod názvom AIMmonitor.

Najviac slovenských internetových užívateľov, navštevujúcich webové stránky z oblasti elektronickej komercie zapojené do AIMmonitoru, patrí do vekových skupín 12-24 a 25-34 rokov, ktoré spolu tvoria viac ako 50 % všetkých návštevníkov týchto webov. Staršie vekové skupiny tu majú oveľa nižšie zastúpenie: 17 % patrí do vekovej kategórie 45-54 rokov (čo je najviac zo všetkých štátov V4) a len desatina do kategórie 55+. Pre porovnanie, v Českej republike a v Maďarsku je to okolo 15 %.

Najvyšší podiel užívateľov navštevujúcich weby z oblasti elektronického obchodu bol zaznamenaný v Poľsku (viac ako 80 % užívateľov), najnižší v Maďarsku (asi dvakrát nižší podiel). V Poľsku je tiež zo všetkých skúmaných štátov najviac mladých užívateľov do 34 rokov, ktorí sa zaujímajú o e-commerce weby, a to takmer 60 %. Oproti tomu v ČR a Maďarsku je ich najmenej - okolo 45 %.

"Boom v oblasti e-commerce je stále ešte pred nami. Potenciál vidím predovšetkým v oblasti rozvoja infraštruktúry mobilnej e-commerce. E-shopy by sa mali zamerať na spustenie mobilnej verzie svojich webov, čo by umožnilo majiteľom tabletov a smartphonov ľahko nakúpiť online", hovorí Mateusz Gordon, International eCommerce Segment Manager spoločnosti Gemius.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať