Už polovica slovenských užívateľov navštevuje webové stránky z oblasti e-commerce
Najviac slovenských internetových užívateľov, navštevujúcich webové stránky z oblasti elektronickej komercie zapojené do AIMmonitoru, patrí do vekových skupín 12-24 a 25-34 rokov, ktoré spolu tvoria viac ako 50 % všetkých návštevníkov týchto webov. Staršie vekové skupiny tu majú oveľa nižšie zastúpenie: 17 % patrí do vekovej kategórie 45-54 rokov (čo je najviac zo všetkých štátov V4) a len desatina do kategórie 55+. Pre porovnanie, v Českej republike a v Maďarsku je to okolo 15 %.
Najvyšší podiel užívateľov navštevujúcich weby z oblasti elektronického obchodu bol zaznamenaný v Poľsku (viac ako 80 % užívateľov), najnižší v Maďarsku (asi dvakrát nižší podiel). V Poľsku je tiež zo všetkých skúmaných štátov najviac mladých užívateľov do 34 rokov, ktorí sa zaujímajú o e-commerce weby, a to takmer 60 %. Oproti tomu v ČR a Maďarsku je ich najmenej - okolo 45 %.
"Boom v oblasti e-commerce je stále ešte pred nami. Potenciál vidím predovšetkým v oblasti rozvoja infraštruktúry mobilnej e-commerce. E-shopy by sa mali zamerať na spustenie mobilnej verzie svojich webov, čo by umožnilo majiteľom tabletov a smartphonov ľahko nakúpiť online", hovorí Mateusz Gordon, International eCommerce Segment Manager spoločnosti Gemius.