Image
8.8.2014 0 Comments

Predstavujeme slovenské startupy: Zelená pošta posiela papierové listy z PC aj mobilu

My nechodíme na poštu. A viac už ani naši klienti. Nemusia. A ani netlačia faktúry, neoblizujú obálky, necestujú v zápche autom, nehľadajú miesto na parkovanie a nestoja v radoch. A predsa od nich pošta spoľahlivo odchádza a vždy si nájde svojho adresáta", predstavuje projekt Zelená pošta Adrián Csuba.

Firma vznikla vo februári 2012. Avšak myšlienka okolo odosielania klasických poštových zásielok cez web je tu určite dlhšie. Celý nápad má pôvodne korene v elektronickom zasielaní faktúr, ten sa rozširoval, až nadobudol rozmery komplexnejších poštových služieb. A tak vznikla Zelená pošta - pošta, pri ktorej človek nemusí chodiť na poštu.

„Celý projekt je postavený na princípe štyroch P", dodáva Adrián. „Ľahká Príprava zásielok, Posielanie odkiaľkoľvek, ušetrené Peniaze na poštovnom, dokonalý online Prehľad o zásielkách."

Na čele spoločnosti stojí práve Adrián a prešiel si s firmou tým, čím si prechádzajú všetky začínajúce projekty - úžasný nápad, nadšenie, prvá apka, nedostatok vývojových kapacít a podporných oddelení. Onedlho po založení spoločnosti sa počet ľudí v tíme rozšíril na päť, sťahovalo sa do nových priestorov.

A potom prišli tie naozajstné problémy. Boli spojené s celkovým umiestnením produktu na trhu. Keďže v podstate neexistovala na Slovensku konkurencia, okrem samotného vývoja funkčnej časti sa museli variť z vody marketingové a obchodné ciele. Neustále sa ladila segmentácia trhu, rôzne prístupy ku zákazníkovi, upravovala sa niekoľkokrát web stránka, analyzovalo sa a testovalo správanie návštevníkov webu.

Keďže Zelená pošta ponúka akúsi multiplatformu odosielania zásielok, pretože je určená pre naozaj široké spektrum trhu, vyvíjalo sa paralelne online odosielanie, windowsácka aplikácia i mobilná verzia. Z pohľadu vývoja bolo azda najväčšou výzvou práve vytvorenie samostatnej aplikácie pre hromadné zásielky, kde je funkcionalita jednoznačne najkomplexnejšia.

Problémov bolo veľa, ale brali sa ako súčasť života firmy. Riešilo sa všetko spoločne, brainstormovalo. Tak všetci vyrástli. Ľudsky a aj ako firma.

Dnes cez Zelenú poštu bolo odoslaných už vyše 140000 listov. Nie je to závratné číslo, ale dosť veľké na to, aby bola dobre odladená extrakciu dát z dokumentov, tok dokumentu z online prostredia až do poštovej schránky, hromadné dávky s počtom 1000 dokumentov a viac.

Zelená pošta je dnes koncipovaná tak, aby dokázala pomáhať a šetriť čas či financie veľkým korporáciám, SME segmentu i jednotlivcom. Slúži odosielateľom aj prijímateľom poštových zásielok. Dokáže realizovať aj doporučené zásielky. Perličkou je napr. existencia mobilnej aplikácie a odosielanie papierovej pošty prostredníctvom telefónu či tabletu, čo bolo prednedávnom iba ťažko predstaviteľné.

Z hľadiska financovania celého projektu je Zelená pošta úzko spojená s investičnou spoločnosťou v oblasti startupov - PMK Invest, s.r.o. Bez financií zo súkromného sektora by celá fáza vývoja nebola realizovateľná, je dôležité mať partnera, ktorý vo vás verí a istí vás v ťažkých chvíľach.

ITnews_infografika.jpg

Vizitka Zelenej pošty

Rok vzniku spoločnosti a vytvorenie tímu: február 2013
Abstrakt inovácie: Odosielanie klasických poštových zásielok cez web
Počet členov tímu: 5, dodatočné podporné oddelenia sú zo zdrojov PMK Invest, s.r.o.
Dĺžka vývojovej etapy: 1 rok
Spôsob financovania vývoja: súkromní investor
Najväčšie výzvy a prekážky v čase vývoja: vytvorenie samostatnej aplikácie pre hromadný podaj pošty
Celkový objem investícií do vývoja: zatiaľ nechceme zverejňovať
Priama konkurencia vo svete: Štátne pošty v niektorých krajinách poskytujú podobný druh služieb
Zahraničné aktivity: expanzia do zahraničia je práve v príprave


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy

Startup4Dummies

27.11.2016 11:25

Startup4Dummies je užitočná knižka pre inovatívne startupy obsahujúca súbor praktických informácií, rád a návodov, ktoré im pomôžu vyhnúť sa chybám svojich predchodcov.

Startupy 2

Predstavujeme slovenské startupy: Gettpal – on-line sociálna sieť na off-line aktivity v reálnom svete

15.11.2016 00:19

Ako Gettpal vznikol? „Určite sa už raz každému stalo, že chcel ísť do kina či zabaviť sa, zašportovať si alebo sa len tak prejsť, ale jeho priatelia nemali čas, prípadne už mali svoje rodiny. Podobnú ...

Startupy

Nemecký startup má solárne auto s dojazdom 30 km na solar alebo 250 km na batériu

16.09.2016 00:19

Nemecká automobilka Sono Motors predstavila elektrické vozidlo Sion, ktoré možno nabíjať pomocou solárnych panelov. Vyzerá ako skrátená Toyota Prius, celá pokrytá solárnymi panelmi. Tie sú integrované ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá