23.6.2015 0 Comments

Pokročilá analytika

Čoraz významnejšiu úlohu na trhu analytických nástrojov hrajú pokročilé analytické platformy vrátane prediktívnych analýz, analýz sentimentu a ďalších kategórií. Poznatky z týchto analýz v mnohých prípadoch predstavujú významnú konkurenčnú výhodu. Pomáhajú firmám nájsť nové lukratívne trhové príležitosti, predpovedať potenciálne hrozby či skvalitniť a zefektívniť vzťahy so zákazníkmi. Pod pojmom analytika sa rozumie rozsiahle použitie dát, štatistickej a kvantitatívnej analýzy, vysvetľujúcich a prediktívnych modelov a riadenia založeného na faktoch s cieľom usmerňovať proces rozhodovania. Pokročilé analytické platformy bez ohľadu na model poskytovania obsahujú kompletnú súpravu nástrojov, pomocou ktorých dokáže kvalifikovaný špecialista realizovať súbor analýz na rôznych typoch údajov z rozličných zdrojov. V súčasnosti dominujú trhu prediktívne analýzy. V budúcnosti sa predpokladá posilnenie pozície analýzy sentimentu. Analýzy sociálnych sietí sú veľkým prínosom hlavne pre on-line ekonomické aktivity. Vzrastie aj význam optimalizácie a simulácie. Ponuky v oblasti objavovania dát a prediktívnych analýz budú čoraz viac konvergovať. Už dnes väčšina popredných dodávateľov ponúka produkty umožňujúce obidva typy analýz. Modely nasadenia Firmy implementujú pokročilú analytiku rôznymi spôsobmi, najčastejšie využívajú služby špecializovaných firiem, ako napríklad Accenture, Mu Sigma alebo Opera Solutions, ktoré zamestnávajú aj veľa vysokokvalifikovaných dátových vedcov. Tí využívajú buď komerčné, alebo proprietárne analytické nástroje. Na tvorbe modelov participujú aj odborníci z firiem zadávajúcich analytické zákazky. Alternatívou je nasadenie moderných analytických platforiem priamo na firemných serveroch (on-premises) alebo prostredníctvom analytických aplikácií poskytovaných formou SaaS, ktoré sa zameriavajú na konkrétne obchodné domény, napríklad na odhaľovanie úverových a poistných podvodov alebo plánovanie maloobchodného predaja. Obidve možnosti sú náročné na dost ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá