Image
23.6.2015 0 Comments

Kvalitná analýza ako základ úspechu webu

Analýza kedysi „Dobrý deň, spravte mi, prosím, web, nech je podobný ako xy.sk, ale modrý. A hlavne nech je tam veľké logo." Nie je to tak dávno, keď toto predstavovalo vrchol analýzy webu. Majiteľ firmy si pozrel stránky konkurencie, o ktorej vedel, že sa jej darí, a skopíroval to v planej nádeji, že zopakuje konkurenčný úspech. Čo tam po vlastnom obchodnom modeli, po unikátnosti. Veď kopírovanie je istota. Analýza dnes Pri spojení analýza webu vám možno príde na um analýza SEO. A máte aj sčasti pravdu. Ale len sčasti. Analýza SEO je dnes buzzword, za ktorý sa skrývajú často rôzni šarlatáni v snahe vytiahnuť z (predovšetkým) menších firiem peniaze. A výsledok takejto analýzy? „Na stránke nemáte validný kód, chýba vám tam nadpis h2 a hustota slova blablabla je 3,9 %". Čas prípravy - 30 minút (prezretie zdrojového kódu, skopírovanie URL do validátora, zmena názvu webu v záhlaví dokumentu). Cena - rôzna (závislá od schopnosti fabulovať) - od 50 do 1000 eur. A prínos pre biznis? Nulový. Vlastne -10, lebo majiteľ webu má často falošný pocit istoty, že po oprave týchto „chýb" sa mu na web budú hrnúť návštevníci. Čo je to vlastne analýza webu? Úplne v skratke analýza odpovedá na základné otázky: Čo? Prečo? Komu? Ako? Udivuje ma, že aj dnes, keď už je (nielen na webe) veľká konkurencia, mnohí podnikatelia stále ani netušia, čo je to obchodný plán. Netušia, komu vlastne chcú predávať, čo by ich potenciálni zákazníci potrebovali. A prečo by vlastne mali nakúpiť práve u nich. Možno je to slovenské špecifikum, ale je až tragikomické sledovať prekvapené výrazy klientov, keď im položíme tieto otázky. Za normálnych okolností by webový konzultant mal v analýze odpovedať na otázku ako. Ako osloviť potenciálnych klientov? Ako ich zaujať, aby prišli na našu stránku? Ako komunikovať naše USP (unique selling proposition)? Ako v návštevníkovi vyvolať správnu emóciu? Sme však na Slovensku, a tak sa z webového konzultanta stáva často konzultant pre biznis. Musí pochopiť klientov bizn ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá