Image
23.6.2015 0 Comments

Kvalitná analýza ako základ úspechu webu

Analýza kedysi „Dobrý deň, spravte mi, prosím, web, nech je podobný ako xy.sk, ale modrý. A hlavne nech je tam veľké logo." Nie je to tak dávno, keď toto predstavovalo vrchol analýzy webu. Majiteľ firmy si pozrel stránky konkurencie, o ktorej vedel, že sa jej darí, a skopíroval to v planej nádeji, že zopakuje konkurenčný úspech. Čo tam po vlastnom obchodnom modeli, po unikátnosti. Veď kopírovanie je istota. Analýza dnes Pri spojení analýza webu vám možno príde na um analýza SEO. A máte aj sčasti pravdu. Ale len sčasti. Analýza SEO je dnes buzzword, za ktorý sa skrývajú často rôzni šarlatáni v snahe vytiahnuť z (predovšetkým) menších firiem peniaze. A výsledok takejto analýzy? „Na stránke nemáte validný kód, chýba vám tam nadpis h2 a hustota slova blablabla je 3,9 %". Čas prípravy - 30 minút (prezretie zdrojového kódu, skopírovanie URL do validátora, zmena názvu webu v záhlaví dokumentu). Cena - rôzna (závislá od schopnosti fabulovať) - od 50 do 1000 eur. A prínos pre biznis? Nulový. Vlastne -10, lebo majiteľ webu má často falošný pocit istoty, že po oprave týchto „chýb" sa mu na web budú hrnúť návštevníci. Čo je to vlastne analýza webu? Úplne v skratke analýza odpovedá na základné otázky: Čo? Prečo? Komu? Ako? Udivuje ma, že aj dnes, keď už je (nielen na webe) veľká konkurencia, mnohí podnikatelia stále ani netušia, čo je to obchodný plán. Netušia, komu vlastne chcú predávať, čo by ich potenciálni zákazníci potrebovali. A prečo by vlastne mali nakúpiť práve u nich. Možno je to slovenské špecifikum, ale je až tragikomické sledovať prekvapené výrazy klientov, keď im položíme tieto otázky. Za normálnych okolností by webový konzultant mal v analýze odpovedať na otázku ako. Ako osloviť potenciálnych klientov? Ako ich zaujať, aby prišli na našu stránku? Ako komunikovať naše USP (unique selling proposition)? Ako v návštevníkovi vyvolať správnu emóciu? Sme však na Slovensku, a tak sa z webového konzultanta stáva často konzultant pre biznis. Musí pochopiť klientov bizn ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro 1

Rozšírená realita pomôže školám

17.12.2016 00:05

Raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť a v školstve to platí ešte mnohonásobne viac. Čo však v prípade, ak si študenti majú pozrieť, ako v reálnom čase pracuje jadrový reaktor? Alebo by chceli vidieť, ...

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (15. časť): SIP (Session Initiation Protocol)

21.01.2017 00:05

Je priam neuveriteľné, aké množstvo užitočných informácií a faktov súvisiacich s IP telefóniou (VoIP) sa skrýva za takou jednoduchou skratkou, ako je SIP. Nejde pritom iba o protokol, ale o mnoho ďalš ...

ITPro

Výzvy a perspektívy mobilných sietí

13.12.2016 11:52

Dostupnosť kvalitného mobilného pripojenia vrátane dostatočnej kapacity na prenos dát považujeme v súčasnosti za samozrejmosť.  O niektorých špecifikách a  perspektívach služieb mobilných operátorov v ...

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá