Image
2.6.2014 0 Comments

Big data: Otázky a možné chyby pri nasadzovaní vo firme

Big Data.jpg Hoci sa o fenoméne big data hovorí už niekoľko rokov, množstvo firiem stále rieši, ako s touto technológiou vôbec začať a čo od nej môžu očakávať.

Podľa globálneho prieskumu agentúry Forrester Research plánuje na tento rok realizáciu projektov spojených s business intelligence a big data dovedna 28 % z 1600 opýtaných respondentov. Pozrime sa na niekoľko základných faktov, ktoré si treba pred začiatkom takéhoto projektu ujasniť.

Big data neznamenajú jedno konkrétne riešenie

Častá oblasť nedorozumenia je fakt, že práca s veľkými objemami dát a technológie  používané pri nej môžu byť veľmi rozdielne a záleží na type dát, s ktorými sa pracuje, a na scenároch využitia. V praxi môže ísť o využitie klasických databáz SQL, Hadoop, nasadenie in-memory computingu alebo streamingu. Niekedy stačí zakúpenie softvérového riešenia, inokedy ide o komplexný systém spojený aj s dedikovaným hardvérom.

Vo výsledku potom ide zvyčajne pri dosiahnutí najlepšieho výsledku o kombináciu viacerých riešení podľa konkrétnej potreby. Namiesto jednej "technológie na big data" tak v praxi ide skôr o individuálne scenáre big data, ktorých architektúra sa môže výrazne líšiť.

Big data majú mnoho spôsobov využitia

Ďalšia možná komplikácia je fakt, že big data majú mnoho rôznych spôsobov využitia. Napríklad aj v rámci jedného priemyselného odvetvia môžu big data prinášať rôznym firmám rôzne výhody v závislosti od ich pozície na trhu a obchodných stratégií.

Prakticky každé oddelenie vo firme môže využívať výhody práce s veľkými objemami dát - marketing, obchod, logistika, financie a ďalšie. Pre všetky to znamená hlbší pohľad do ich práce a vyčítanie vzorcov, ktoré pre ne nemuseli byť na prvý pohľad viditeľné. Pre firmy je preto vždy najvýznamnejšia otázka, odkiaľ začať, pre ktorú oblasť big data nasadiť, aby to dávalo najväčší zmysel.

Big data potrebujú dobré strategické plánovanie

Firmy musia byť starostlivé pri svojom plánovaní nasadenia systémov na prácu s veľkými objemami dát a vyhnúť sa situácii, keď by používali väčší počet samostatných a vzájomne nespolupracujúcich riešení, ktoré by bolo drahé udržiavať a integrovať. Už od začiatku si preto treba premyslieť ďalší rozvoj využitia big data.

Tu sa ľahko urobí chyba, pretože ak firma začne napr. s nasadením riešenia big data na analýzu rozpoloženia klientov v rámci zvyšovania efektivity marketingových kampaní a všetko optimalizuje na tento účel, už sa potom také riešenie nemusí hodiť na analýzu dodávok produktov a iné potreby. Základom je preto nasadenie systému, ktorý bude možné využiť univerzálne a dlhodobo a nebude problém ho prispôsobiť na ďalšie účely.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá