Image
1.7.2014 0 Comments

Android má problém: Až priveľa sporivých používateľov

android.jpg Na konferencii Google I/O, ktorá sa uskutočnila minulý týždeň, boli zverejnené niektoré nové dáta ohľadom používateľov Androidu. Ide o čísla, ktoré ukazujú na zaujímavý trend ohľadom ochoty majiteľov prístrojov s Androidom utrácať peniaze za platené aplikácie.

Android vs. iOS

Android má v súčasnosti používateľskú základňu počítajúcu približne miliardu ľudí (nie sú v nej započítaní používatelia z Číny a majitelia prístrojov Kindle Fire) a podľa zverejnených informácií sa za predané aplikácie vyplatilo vývojárom za uplynulý rok dovedna 5 miliárd dolárov. Na prvý pohľad to nevyzerá zle, ale stačí len porovnať čísla s Applom a rozdiel je hneď zrejmý.

Kým Apple má zhruba 470 miliónov používateľov (ide o údaj z marca 2014, je možné, že teraz to bude o niečo viac), vyplatil za minulý rok vývojárom spolu 7 miliárd dolárov. Za tento rok by to podľa odhadov navyše malo byť už okolo 10 miliárd. Ak teda vezmeme viac ako dvojnásobnú používateľskú základňu Androidu, vychádza nám, že priemerný používateľ Androidu zaplatí za aplikácie zhruba len tretinu toho, čo priemerný používateľ iOS.

Prečo má Android takých sporivých majiteľov?

Andreessen Horowitz z agentúry Benedict Evans k tomu podáva nasledujúce vysvetlenie: Prístroje s operačným systémom Android sú populárne hlavne v chudobnejších krajinách a výrobcovia takisto obvykle cielia na používateľov, ktorí majú hlbšie do vrecka a preferujú lacnejšie prístroje. Všeobecne Android dominuje v segmente low-endu a priemerná cena prístroja je výrazne nižšia, ako je to pri iPhone. Oproti tomu typický používateľ prístroja od Applu si dopraje všetko, čo potrebuje, nešetrí a nemá problém si aj za drahšie aplikácie zaplatiť. Vo výsledku teda vývojári iOS preferujú, pretože sa im tu zárobky priebežne zvyšujú."

Záver je teda zrejmý, zatiaľ čo používatelia Androidu sú sporiví, pri iOS je to naopak. Android sa viac-menej sám postavil do tejto úlohy, respektíve výrobcovia prístrojov ho do nej pasovali ako do lacnejšej alternatívy k iOS a vo výsledku to môže aj obmedziť vznik náročnejších aplikácií pre Android, pri ktorých vývojári môžu mať pocit, že sa im nemusia zaplatiť. Na druhej strane je pravda, že aplikácie pre Android obsahujú častejšie zabudovanú reklamu či ďalšie podobné prvky, ktoré čiastočne vývojárom kompenzujú problém s neochotou používateľov platiť za stiahnutie aplikácie. No aj to je dvojsečná zbraň, pretože najmä firmy často desí väzba aplikácií pre Android na nezmapovateľné reklamné a monitorovacie systémy tretích strán.

Samozrejme, že existujú highendové prístroje s Androidom, ktoré sa dobre predávajú a ktoré oslovujú náročnejších používateľov. Príkladom môže byť napríklad Samsung Galaxy S5, ale ten je v celkovom portfóliu prístrojov s Androidom skôr výnimka. Karty na trhu už boli v každom prípade rozdané a Android sa teraz musí so svojou pozíciou vyrovnať. Pre Apple je však súčasná situácia jednoznačne výhra, pretože hoci ho Android poráža, čo sa týka počtu predaných prístrojov, kúpyschopnosť jeho používateľskej základne je výrazne nižšia.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Bluetooth 5.0 prichádza s dvojnásobnou rýchlosťou a štvornásobným dosahom oproti verzii 4.2

08.12.2016 11:17

Bluetooth SIG vydal finálnu špecifikáciu pre nový štandard Bluetooth 5 pre OEM, ktorí teraz môžu vyvíjať hardvér na  jeho podporu. Nová špecifikácia je spätne kompatibilná so všetkými predchádzajúcim ...

Produkty

Microsoft môže kúpiť LinkedIn, Európska komisia si však dala podmienky

08.12.2016 00:07

Európska komisia (EK) schválila prevzatie profesijnej sociálnej siete LinkedIn spoločnosťou Microsoft. Súhlas je však podmienený dodržiavaním série záväzkov, ktorých cieľom je zachovanie konkurencie m ...

Produkty 1

Tripleton Enigma E2 – aktuálne najlepšie zabezpečený šifrovaný mobilný telefón na svete

08.12.2016 00:10

Šifrovaný telefón využíva priekopnícke techniky ochrany proti odpočúvaniu, ako sú napríklad autorizácie pomocou špeciálnej karty a šifrovacej techniky, ktorú podľa výrobcov nemožno prelomiť. I napriek ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá