Seriál: Linux súkromne i pracovne v2.0 (11. časť)

Úvod >> Digiškola >> Poradňa >> Aplikácie >> Technológie a trendy >> Bezpečnosť >> Ako na to >> Programovanie >> Informačné technológie >> Počítačová grafika >> Foto a video >> Webdiza ...

6.8.2016

Seriál: ARDUINO/Atmel – Nabíjanie akumulátorov a ovládanie svetla

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V minulej časti sme k Arduinu pripojili dva reléové spínače, teplotný snímač a naučili sme sa ich ovládať cez webové rozhranie. Vytvorili sme jednoduchý diaľkovo ovládaný vykurovací ...

2.7.2016

Programujeme pre Android - Abstraktné triedy /15.časť

Táto časť seriálu bude teoretickou prezentáciou najnovších úprav, ktoré sme vykonali vo vzorovej aplikácii db_sync. Dôvodom doplnenia príslušných častí (tried a metód) programového kódu bola implementácia systému pripomienok (reminder). Naším cieľom ...

1.7.2016

Vývoj pre Android – Využitie senzorov / 14. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Moderné smartfóny a tablety majú bohatú senzorovú výbavu - spravidla ide o kompas, akcelerometer, gyroskop, merač intenzity osvetlenia, náklonomer a systém na určovanie polohy. Náklonomer a akcelerometer majú v t ...

1.7.2016

Programujeme pre Android /14. časť

V tomto článku sa plnou silou vrhneme na praktickú implementáciu pridávania súborov (konkrétne obrázkov) k položkám zoznamu a následnú synchronizáciu databáz. Napriek tomu, že budeme musieť mnoho vecí zjednodušiť, pokúsime sa opísať celý proces od vý ...

1.7.2016

Vývoj pre Android - Multimédia / 13. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Moderné telefóny a tablety majú kvalitný hardvér nielen na zobrazovanie fotografií, prehrávanie zvuku a videa, ale aj na ich snímanie a spracovanie. V prenosných zariadeniach sa často využíva možnosť nahrávať hla ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /13. časť

V tejto časti seriálu budeme pokračovať v procese vývoja vzorovej aplikácie db_sync. Zameriame sa na prácu so súbormi. V prvom rade uvedieme základné fakty týkajúce sa súborových systémov (file systems), ktoré dokáže využiť OS Android. Následne v str ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /12. časť

V tejto časti seriálu opíšeme nové bloky programového kódu aplikácie db_sync, pomocou ktorých sme ukončili implementáciu všetkých častí CRUD (Create Read Update Delete), teda skupiny príkazov umožňujúcich manipuláciu s údajmi uloženými v tabuľkách da ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Grafika / 11. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Grafika je jeden z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /11. časť

Po dvoch teoretických častiach seriálu, v ktorých sme sa venovali prepojeniu androidovej databázy SQLite s databázou MySQL, sa dostávame k časti, v ktorej teoretické poznatky „pretavíme" do praxe. Prílohou tejto časti seriálu je prvá verzia vzorovej ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Databázová aplikácia SQLITE / 10. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál V predchádzajúcej časti sme ukázali vytvorenie databázovej vrstvy androidovej aplikácie využívajúcej internú databázu SQLite. V tejto časti doplníme databázovú aplikáciu o používateľské rozhranie. Na úvod stručn ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /10. časť

Vtejto časti seriálu opíšeme sled činností, ktorých vykonaním implementujeme synchronizáciu údajov uložených vinternej databáze SQLite (zariadenie s Androidom) súdajmi uloženými v externej databáze MySQL (W/LAMP webový server). Vpodstate ide opodobn ...

30.6.2016

Vývoj pre Android – Využitie lokálnej databázy SQLITE / 9. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál Väčšina aplikácií potrebuje niekam ukladať rôzne údaje. Jedna z možností je interná databáza SQLite, ktorá je súčasťou operačného systému Android. Je to malá, ale výkonná klientska relačná databáza, pretože údaje ...

30.6.2016

Programujeme pre Android /9. časť

Táto časť seriálu bude tvoriť teoretický úvod k pomerne rozsiahlemu bloku, vktorom sa budeme venovať interakcii medzi aplikáciami písanými pre Android aúdajmi uloženými aspravovanými databázou MySQL. Napriek tomu, že Android dokáže pristupovať ktakto ...

30.6.2016

Programujeme pre Android / 8.časť

Úlohou tejto časti seriálu je opísať zmeny vykonané v našej vzorovej aplikácii, týkajúce sa jej novej funkcionality, a ozrejmiť dotknuté oblasti súvisiacej teórie. Medzi najnovšou (v.3) a predošlou (v.2) verziou aplikácie planovac sú dva funkčné rozd ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /7.časť

V tejto časti seriálu sa zameriame na implementáciu tzv. poskytovateľov, resp. vyhodnocovačov obsahu (content providers, resolvers) a takisto komponentov (tried), ktoré s nimi určitým spôsobom súvisia. Pretože používanie výrazov poskytovateľ, resp. v ...

29.6.2016


Vývoj pre Android – Fragmenty: spoločná aplikácia pre telefón aj tablet / 7. časť

Späť na úvod >> Späť na seriál S príchodom tabletov sa začala pre vývojárov dilema. Keby ste aplikáciu určenú pre telefóny spustili na veľkom displeji tabletu, väčšina obrazovky by bola nevyužitá. Opačne, keby sme aplikáciu navrhli primárne pr ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /6.časť

Po úvodných článkoch venovaných teórii sa dostávame k zaujímavejšej praktickej časti. K článku prvýkrát prikladáme zdrojový kód vzorovej aplikácie. Pri jeho opise sa nebudeme venovať detailom, to by ďaleko presiahlo rozsah tohto seriálu. Ako sme však ...

29.6.2016

Programujeme pre Android /5.časť

Napriek tomu, že hlavnou náplňou tohto seriálu je programovanie, ktorého výsledkom majú byť spustiteľné aplikácie, stále sa mu nemôžeme naplno venovať. Špecifická štruktúra aplikácií určených pre OS Android nám nedovoľuje začať programovať bez vysvet ...

29.6.2016

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá