Image
15.1.2015 0 Comments

Trendy v podnikovom softvéri na rok 2015

podnikovy_sw.png Aké trendy v oblasti podnikového softvéru budú mať najväčší vplyv v tomto roku? Oboznámte sa s názormi popredných odborníkov na túto tému. Možno sa nimi inšpirovať najmä pri plánovaní čerpania rozpočtov a stratégii nasadzovania nových softvérových riešení vo firme.

1. Hybridný cloudy prenikne do mainstreamu

Chris Wolf, CTO zo spoločnosti VMware, hovorí, že rok 2014 podľa neho priniesol nástup tzv. multicloudovej stratégie a v tomto roku tento trend bude pokračovať. Riaditelia IT podľa neho budú hľadať flexibilitu, ktorú im hybridné multicloudové riešenia môžu ponúknuť, a táto architektúra kombinuje prakticky to najlepšie, čo môžu firmy pre svoje aplikácie a služby získať.

Takisto Marc Malizia, CTO zo spoločnosti RKON Technologies, tvrdí, že cloud bol síce už aktuálnou témou uplynulých rokov, napriek tomu však tento rok dôjde k ďalšiemu nárastu, k využívaniu nových cloudových služieb a k adopcii hybridného modelu, keď sa využívajú tak cloudové služby od rôznych externých dodávateľov, ako aj vlastné (privátne).

2. Rozšírenie modelu predplatného podnikového softvéru

Konkurenčné tlaky pôsobia na ceny podnikového softvéru. Namiesto klasickej licencie sa preto budeme čoraz častejšie stretávať s modelom predplatného. Aspoň to tak predpokladá Engin Kirda zo spoločnosti Lastline. Firmy už nebudú ochotné platiť veľké sumy za dlhodobé licencie, ale stále častejšie budú preferovať model nákupu na používateľa alebo na rok. Týmto smerom sa budú vyvíjať nielen ceny aplikácií pre koncových používateľov, kde uvedený trend napokon už nejaký čas vidieť, ale novo stále viac aj ceny „veľkých podnikových riešení", ako sú napríklad systémy na správu dátových centier, na správu mobilných zariadení či na detekciu úniku dát. Tento model má podľa neho výhodu v lepšej predpovedateľnosti a škálovateľnosti.

3. Nárast plnohodnotných mobilných podnikových aplikácií

Podľa Marka Seemanna, CEO spoločnosti Synety, sa rok 2015 stane bojiskom medzi mobilnými podnikovými aplikáciami. Najväčší súboj potom očakáva vo sfére mobilného CRM, kde pôsobia veľkí hráči a sú si vedomí potenciálu, ktorý sa tu ponúka. Ostatne napríklad Salesforce.com v roku 2014 investoval nemalé prostriedky do vývoja svojej mobilné aplikácie a aj do integrácie s partnerskými riešeniami.

Cieľom je podľa Seemanna ponúknuť porovnateľnú funkcionalitu mobilnej aplikácie ako pri štandardných webových produktoch, nemá ísť teda o tzv. odľahčené riešenia, známe z uplynulých rokov. Dôvodom tohto posunu je nielen nárast možností mobilných zariadení v nedávnej dobe, ale aj trend, keď zamestnanci trávia v kanceláriách čoraz menej času a treba, aby mohli kedykoľvek využívať podnikové riešenia a bezpečne komunikovať so svojimi kolegami.

4. ERP v znamení in-memory computingu

Riešenia ako SAP HANA či Oracle In-Memory Application sa stanú mierou diferenciácie produktov ERP, najmä vo veľkých podnikoch. Aspoň to predpovedá Glenn Johnson, viceprezident spoločnosti Magic Software Enterprises. Podľa neho tak vznikne ostrá deliaca línia medzi systémami ERP využívajúcimi in-memory riešenia a medzi zvyšnými. A veľké firmy, ktoré chcú patriť medzi lídrov vo svojom odbore, sa budú snažiť nasadiť práve tie riešenia, ktoré im prinesú konkurenčnú výhodu. A to bude prvá spomínaná skupina.

5. Open source riešenia sa posilnia

Open source riešenia majú v podnikoch už svoje pevné miesto a Ali Ghods zo spoločnosti Databricks tvrdí, že tento rok dôjde k útoku aj na oblasti, ktoré boli doteraz v rukách tzv. proprietárnych dodávateľov. Má ísť napríklad o riešenia pre dátové sklady (DWH) alebo business intelligence (BI). Rok 2015 má teda byť v znamení ďalšieho posilňovania open source v korporátnej sfére a z ekosystému spojeného s Hadoop by sa v roku 2020 mal stať 25-miliardový biznis.

6. Business intelligence bude intuitívnejšie

Výrobcovia riešení BI chystajú na tento rok posun v oblasti ľahšej práce a vizualizácie dát vo svojich riešeniach. Je o tom aspoň presvedčený James Richardson, analytik biznisu spoločnosti Qlik, podľa ktorého sa dlhodobo objavujú hlasy po ľahšie použiteľných riešeniach BI, teda po tzv. samoobslužných produktoch BI. Kľúčom je podľa neho lepšia vizualizácia dát, prirodzenejšie grafy a ľahko čitateľné tabuľky, ktoré umožnia používateľom jednoducho porozumieť dátam a zboriť tak existujúce hranice a prekážky.

7. Sociálna inteligencia pomôže biznisu

Ellie Fieldsová, viceprezidentka Tableau Software, tvrdí, že v roku 2014 začali firmy vo väčšej miere analyzovať sociálne dáta. Cieľom je získať z nich znalosti dôležité pre podnikanie. V roku 2015 má tento trend pokračovať, sledovanie konverzácií na sociálnych sieťach má firmám s predstihom ukázať, čo sú aktuálne trendy a o čo sa ich zákazníci zaujímajú. Sociálna inteligencia má firme pomôcť lepšie reagovať na žiadosti a potreby zákazníkov a byť tak viac konkurencieschopnou.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Video: Koľko prejde Tesla Model S s nulovým ukazovateľom nabitia batérie?

06.12.2016 00:20

Dánsky youtuber MrFirelakeDK uverejnil na svojom YouTube virálne video, v ktorom chcel ukázať, koľko jeho elektromobil Tesla Model S 85D dokáže prejsť od chvíle, keď sa na prístrojovej doske zobrazí v ...

Produkty 1

HP vyrobilo pre študentov najtenší konvertibilný notebook na svete, ktorý zvládne aj pád z lavice

06.12.2016 00:12

Novinka v portfóliu HP reaguje na zmeny, ku ktorým v školských triedach v súčasnosti dochádza. Čoraz častejšie sa upúšťa od tradičných metód výučby, ktoré sú založené na prednáškach. Naopak, väčšia po ...

Produkty

Nový LCD panel IPS od Panasonicu prináša kontrast na úrovni OLED

06.12.2016 10:50

Vysoký kontrast je jedna z hlavných predností displejov OLED. No teraz Panasonic vyvinul panel LCD typu IPS (In-Plane Switching), ktorý dosahuje porovnateľný kontrastný pomer, konkrétne na úrovni 1 00 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá