Image
22.7.2016 1 Comments

Takto raz budeme cestovať v MHD. Mercedes predstavil autonómny autobus budúcnosti.

Mercedes-Benz naznačil, ako môže vyzerať budúcnosť mestskej hromadnej dopravy. V rámci svojho projektu CityPilot demonštroval autobus nabitý technológiami, ktorý disponuje pripojením na internet, kamerovými a radarovými systémami a automobilka ho charakterizuje ako „míľnik na ceste k autonómnemu mestskému autobusu“.

Futuristický autobus je dlhý 12 metrov, je založený na modeli Citaro, pod kapotou má 299 koní a o jeho pohon sa stará šesťvalcový motor Mercedes-Benz OM 936. Autobus má automatizovanú funkciu udržiavania v jazdnom pruhu, brzdenia i zrýchľovania. Podobná technológia sa používa aj v autonómnych kamiónoch Actros od Mercedesu.

Interiér je otvorený a vzdušný, bol vraj inšpirovaný námestiami a parkmi, no miest na sedenie v ňom nie je veľa. Sú tu tri zóny pre cestujúcich podľa toho, ako dlho pobudnú v autobuse. Tí, ktorí budú cestovať dlho, môžu ísť do zóny, kde sú k dispozícii médiá na zábavu.

Nástup a výstup cestujúcich sa uskutočňuje cez dvoje dverí s dvojnásobnou šírkou. Zelené luminiscenčné pásiky označujú, ktoré dvere by sa mali použiť pri nástupe a výstupe, červený pruh značí, ktoré dvere by sa nemali použiť. Tento systém, ako aj systém elektronických cestovných lístkov urýchľujú pohyb cestujúcich pri nastupovaní.

Kabínka vodiča nie je oddelená od hlavného priestoru, informácie sú vodičovi prezentované na veľkom displeji. Vodič zasa môže poskytovať informácie i zábavu cestujúcim prostredníctvom monitorov.

Maximálna rýchlosť autobusu je 70 km/h, no vodič sa nemusí starať o zrýchľovanie ani brzdenie. Ovláda autobus len do tej miery, ako to vyžadujú dopravné predpisy. V prípade potreby však môže nad ním prevziať úplnú kontrolu.

Systém používa 10 kamier na skenovanie cesty a okolia vozidla. Štyri radarové senzory s krátkym dosahom sledujú cestu pred autobusom vo vzdialenosti od 50 cm do 10 m, dve stereokamery s dosahom až 50 m poskytujú 3D pohľad a rozpoznávanie prekážok. Dve kamery sú nasmerované nadol, aby „čítali“ povrch vozovky, a tri ďalšie zaznamenávajú dianie v autobuse a činnosť vodiča.

Autobus dokáže rozpoznať semafory a bezpečne prechádzať cez križovatky, rozpozná aj prekážky na ceste vrátane chodcov, brzdí samostatne, zastaví na zastávke a automaticky otvorí dvere.

Autobus CitPilot bol nedávno predvedený na trase medzi letiskom Amsterdam-Schiphol a Haarlemom v Holandsku, 19-kilometrový úsek zvládol za 30 minút. Trasa obsahovala zúžené miesta, zákruty, tunely, 11 zastávok a asi 25 semaforov.

Zdroj: gizmag.com

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

1 Comments

  1. bohovska reakcia na: Takto raz budeme cestovať v MHD. Mercedes predstavil autonómny autobus budúcnosti.
    25.7.2016 13:07
    "hromadna" doprava... teda 5 cestujucich je riadna hromada...
    Reagovať

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá