1.2.2013 0 Comments

Štúdia: Až osem z desiatich zákazníkov využíva pri nakupovaní online informácie

Spoločnosť Cisco zverejnila výsledky spotrebiteľskej štúdie, ktorá dokazuje, že na väčšinu zákazníkov majú pri ich nákupných rozhodnutiach najväčší vplyv informácie z online prostredia, vrátane spotrebiteľských hodnotení a recenzií. Výsledky zároveň poukazujú na to, že zákazníci stále viac požadujú prístup k online informáciám prostredníctvom rôznych zariadení priamo v obchodoch. Štúdia okrem toho prináša aj odporúčania pre predajcov o rôznych spôsoboch sprostredkovania digitálnych informácií nakupujúcim.

Štúdia s názvom Ako zaujať a udržať nakupujúcich digitálnej éry zmapovala využívanie komunikačných technológií pri nakupovaní a ich vplyv na predaj. Jej výsledky poukazujú na to, že nároky väčšiny nakupujúcich predstihli schopnosti mnohých predajcov a že zákazníci očakávajú od obchodov rovnakú mieru informovanosti, transparentnosti a rýchlosti ako od webových stránok. Dve tretiny zákazníkov majú pri návšteve obchodu záujem aj o personalizované nakupovanie. Až 85 percent nakupujúcich dáva pred odporúčaniami samotných predajcov prednosť samoobslužnému prístupu k online informáciám priamo v obchode, pričom jedna tretina z nich si pri nákupnom rozhodnutí pomáha vyhľadávaním informácií online prostredníctvom mobilného zariadenia (nárast oproti minulému roku o 20%).

Štúdie Cisco sa zúčastnilo 5000 nakupujúcich z USA, Veľkej Británie, Brazílie, Mexika a Číny.

Najdôležitejšie zistenia štúdie:

Nakupujúci požadujú lepší prístup k online informáciám priamo v obchodoch

  • 78 percent všetkých nakupujúcich využíva internet pre získavanie informácií a nákup produktov a služieb,
  • 71 percent nakupujúcich požaduje prístup k online informáciám priamo v obchode,
  • prístup k informáciám zákazníci očakávajú rovnakou mierou prostredníctvom dotykových obrazoviek v obchodoch alebo na vlastných zariadeniach,
  • nakupujúci požadujú čoraz vyššiu kvalitu nakupovania, vrátane lepšej viditeľnosti ceny, jednoduchšieho vyhľadávania produktov a rýchlejšieho spôsobu platby.

Online informácie majú silný vplyv na nákupné rozhodnutia

  • online hodnotenia a recenzie na internete majú najväčší vplyv na nákupné rozhodnutie u 52 percent zákazníkov; pre 49 percent nakupujúcich je to odporúčanie rodiny a priateľov,
  • za ostatné 2 roky stúpol vplyv online recenzií a hodnotení odborníkov, spotrebiteľských skupín a bloggerov na nákupné rozhodnutia zákazníkov na úroveň 42 percent (nárast oproti minulému roku o 13 percent),
  • 4/5 nakupujúcich dávajú pred odporúčaniami zamestnancov obchodov prednosť samoobslužnému prístupu k online informáciám.

Záujem zákazníkov o mobilné informácie a personalizované služby rastie

  • 65 percent nakupujúcich si pred nákupom v obchode robí prieskum na internete (nárast o 8 percent),
  • 40 percent respondentov si najskôr produkty prezrie v obchode a následne ich zakúpi online,
  • nákupy s využitím mobilných zariadení vzrástol oproti minulému roku o 20 percent,
  • dve tretiny nakupujúcich majú záujem o personalizované ponuky, chcú však mať možnosť aktívne si vybrať, či budú personalizované ponuky dostávať.

Štúdia Cisco zároveň testovala záujem spotrebiteľov o vybrané koncepty digitálnych služieb. Približne polovica respondentov uviedla záujem o personalizované mobilné nakupovanie, interaktívny interiérový dizajn, využívanie dotykového zariadenia pre výber produktov, ako aj automatizované spracovanie a prevzatie online objednávky.

Na nedávnom veľtrhu National Retail Federation Convention & Expo v New Yorku spoločnosť Cisco predstavila niekoľko riešení, ktoré predajcom umožňujú sprostredkovať zákazníkom rýchlejšie a pohodlnejšie nakupovanie:

• Cisco Connected Mobile Experiences - umožní predajcom efektívnejšie osloviť mobilných nakupujúcich,

• Cisco Remote Expert Smart Solution for Retail - umožní nakupujúcim on-demand video rozhovory s odborníkmi alebo výrobcami produktov,

• Interior Inspirer - umožňuje zákazníkom virtualizovaný výber povrchového spracovania nábytku, farebnosti stien či podláh. Toto riešenie vzniklo v spolupráci spoločností Marks & Spencer, Cisco a INDG.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá