Image
23.2.2016 0 Comments

Rýchlejšie grafické rozhranie Vulkan nahradí starnúci OpenGL

Pred niekoľkými dňami priemyselné konzorcium Khronos Group konečne vydalo finálnu verziu nového rozhrania API Vulkan 1.0. Rozhranie je určené na programovanie 3D grafiky a vystriedať má svojich predchodcov OpenGL a jeho mobilnú verziu OpenGL ES. Podobne ako AMD Mantle, DirectX 12 a Apple Metal má nízkoúrovňový Vulkan umožniť aplikáciám využívať výkon grafiky čo najefektívnejšie a dosiahnuť tým aj vyšší výkon. Na rozdiel od spomenutej konkurencie bude Vulkan jediné univerzálne multiplatformové rozhranie, takže sa nebude obmedzovať výlučne na Windows 10.

Nízkoúrovňové rozhranie API Vulkan umožní vývojárom užší prístup k hardvéru a jeho ovládačom, vďaka čomu sa znížia nároky na celkový priebeh. Lepšie sa optimalizuje i fungovanie, čím sa dosiahne vyšší výkon pri hrách či iných náročných 3D aplikáciách. Významnú úlohu by malo rozhranie Vulkan zohrať aj pri vývoji aplikácií na virtuálnu realitu.

Vulkan je vyvíjaný ako open source a bude podporovaný operačnými systémami Windows, Android a Linux. Podpora pre OS X a iOS zatiaľ chýba. Nové rozhranie univerzálne podporia všetci významnejší výrobcovia grafických procesorov. Hlavnou desktopovou dvojicou má byť nVidia a AMD, ktoré už sprístupnili na webe svoje beta ovládače pre Vulkan pre Windows.

Zdroj: khronos.org

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Dohady: Samsung prinesie prvý skladateľný smartfón v druhej polovici tohto roka

17.01.2017 00:28

Podľa zvestí z Číny má Samsung oficiálne predstaviť svoj prvý skladací smartfón v treťom či štvrtom štvrťroku tohto roka, no presný termín ešte nebol odhalený. Správa pochádza z príspevku na webe Weib ...

Produkty

Opera predstavila Neon. Bude takto vyzerať budúcnosť prehliadania webu?

17.01.2017 00:25

Spoločnosť Opera Software ukázala novú koncepciu svojho webového prehliadač a názvom Opera Neon. Podľa vývojárov vraj ponúka „pohľad do budúcnosti desktopových prehliadačov“. Základom je takisto Chro ...

Produkty

Google používa strojové učenie na zníženie dátovej spotreby pri obrázkoch s vysokým rozlíšením

17.01.2017 00:22

Vlani v novembri Google predstavil technológiu RAISR (Rapid and Accurate Image Super-Resolution). Ide o metódu interpolácie, ktorá má zlepšiť zobrazenie fotiek s nízkym rozlíšením a ušetriť dátové pre ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá