20.9.2012 0 Comments

Prvé údaje z prieskumu efektivity reklamy v časopisoch dokazujú silu čínskych printových médií

Pilotné údaje získané pomocou nástroja GfK StarchMetrix a spoločnosti Sinomonitor, ktoré merajú, do akej miery si čínski spotrebitelia zapamätajú reklamu v časopisoch, odhalil, že reklamy na produkty z kategórie fotoaparátov/fotografovania, telefonických zariadení a mejkapu dokážu u čitateľov vygenerovať najvyššie skóre sledovanosti.

Nové syndikované údaje z merania sledovanosti reklamy boli počas júna a júla 2012 zozbierané prostredníctvom online panelov zahŕňajúcich zhruba 10 000 spotrebiteľov a to pomocou nástroja GfK StarchMetrix, ktorý je globálnym lídrom v meraní sledovanosti printovej reklamy v spolupráci so spoločnosťou Sinomonitor, vedúcou čínskou spoločnosťou v spotrebiteľskom a mediálnom prieskume. Štúdia sa uskutočnila v siedmych čínskych mestách a zahŕňala 1 249 prinových reklám v 42 rôznych časopisoch. Údaje o efektivite reklamy v čínskych časopisoch budú zverejňované na štvrťročnej báze.

Z globálneho hľadiska GfK StarchMetrix meria efektivitu printovej reklamy tak, že sa pýta spotrebiteľov, či si spomínajú na konkrétne reklamy v konkrétnych vydaniach časopisov. Aby sa zmeralo zaujatie čitateľov danou reklamou ešte podrobnejšie, GfK StarchMetrix sa tiež pýta spotrebiteľov, aké konkrétne kroky podnikli po tom, ako videli danú printovú reklamu a či sú konkrétnej značke skôr pozitívne, alebo negatívne naklonení.

Tri najvyššie kategórie z hľadiska rozpamätania sa spotrebiteľov na reklamu sú podľa merania GfK StarchMetrix Sinomonitor fotoaparáty/fotografovanie, telefonické zariadenia a mejkap na tvár. V rámci týchto kategórií mali najvyššie čitateľské skóre nasledujúce reklamy:

Fotoaparáty/fotografovanie: Reklama na dvojstrane vo vydaní časopisu 米娜 Mina zo 17. mája 2012 na fotoaparát Canon IXUS, kde produkt odporúča populárna osobnosť - Karen Mok, speváčka z Hongkongu. Reklama dosiahla čitateľské skóre 91%, t.j. až 91% čitateľov tohto čísla časopisu Mina sa rozpomína na túto reklamu značky Canon.

Telefonické zariadenia: Celostranová reklama v časopise 都市丽人 City Beauty zo 17. mája 2012 na telefón HTC One, kde fotograf Tony Mac robí snímku počas voľného pádu. Reklama mala čitateľské skóre vo výške 89 %.

Mejkap na tvár: Celostranová reklama v časopise 风尚志 Fashion Weekly zo 7. júna 2012 na značku Chando, kde je vyobrazená populárna čínska herečka Bai Bai He 白百何, s čitateľským skóre na úrovni 88 %.

„Mnoho zadávateľov reklamy, predovšetkým v luxusných a high-end kategóriách vie, že časopisy v Číne predstavujú jeden z najúčinnejších spôsobov, ako zasiahnuť rozširujúcu sa skupinu solventných spotrebiteľov - a tieto prvotné zistenia ukazujú, ako silno dokážu reklamy v časopisoch zaujať spotrebiteľov," hovorí Lee Risk, Commercial Director Media pre región APAC v spoločnosti GfK. „Zadávatelia reklamy, teraz majú v rukách nástroj na presnejšie zmeranie návratnosti svojich investícií, ktorý im umožní presnejšie mediálne plánovanie a rozhodnutia o výdavkoch na reklamu."

„Sme radi, že môžeme byť priekopníkmi v aplikovaní tejto novej a zaujímavej prieskumnej iniciatívy," hovorí Wen Zhiwu, predseda predstavenstva spoločnosti Sinomonitor. „Predstavuje zásadné zlepšenie metriky merania čítanosti, čo je služba, ktorú trhu poskytujeme už dlhší čas."

GfK StarchMetrix iba nedávno rozbehol podobné prieskumy v Hongkongu.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá