SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Plánuje Nintendo ohlásiť na E3 novú konzolu? Malo by ju ohlásiť?

Tlačové správy
0

Nintendo.jpg Minulý týždeň sa objavili náznaky toho, že by Nintendo mohlo ohlásiť novú konzolu na E3. Dopomohlo si k tomu aj samo, a to spomenutím „nového systému Nintenda" v spojitosti s E3 na svojej stránke.

Nintendo to celé dementovalo a nakoniec ešte predtým vydalo zoznam svojich aktivít na E3, medzi ktorými chýba tlačová konferencia, na ktorej by to mohli ohlásiť. Bude mať síce viac eventov, ale zameraných na hry a doplnených o Nintendo Direct, čo však nie je najlepšie miesto na ohlásenie konzoly. Eventuálne by ju mohli ohlásiť ešte pred E3, ale stále sa to zdá priskoro po vydaní WiiU.

Nintendo síce neplánuje ohlásenie, ale možno by niečo ohlásiť malo, lebo predaje WiiU sú veľmi slabé a podpora hier ešte slabšia. Dokonca ani distribútori, ktorí ešte pripravujú verzie pre Xbox 360 a PS3, nepridávajú WiiU automaticky, a to napriek tomu, že má podobný výkon. Nintendo sa tak aspoň snaží získavať indie hry, ktorých už má vo vývoji niekoľko stoviek, ale tie môžu pri konzolách slúžiť len ako doplnok, kúpnu silu tvoria hlavne veľké tituly a známe značky.

Tam síce Nintendo má vlastné značky, ale pri WiiU zatiaľ veľmi nezaberajú a prichádzajú pomaly. Navyše sa zdá, že oslovujú len hlavne hardcore časť publika, ktorá prahne po nových tituloch Mario. Príležitostní hráči akoby zatiaľ konzolu WiiU ignorovali. Mali Wii a možno im WiiU pripadá len ako nová edícia konzoly alebo už prešli na mobily a tablety.

Možno WiiU chýba skutočný killer titul, ktorý by oslovil masy a motivoval by ich kúpiť si konzolu. Možno chýba aj zlacnenie, ktoré by vyvažovalo výkon a ponuku konzoly a zohľadňovalo aj konkurenciu.

Tak či tak, je veľmi pravdepodobné, že WiiU bude nasledovať príklad Gamecube, teraz je hlavne otázne, kedy sa to Nintendo odhodlá uťať. Navyše WiiU je na tom zatiaľ tak predajmi, ako aj ponukou horšie ako Gamecube, to svojho času malo priam neuveriteľné killer tituly, ktoré konzolu držali medzi core hráčmi, a to tak Metroid Prime, ako aj Resident Evil 4, nehovoriac o kvalitných Zeldách, všetko hry nad 95 %. Teraz sa hry WiiU len občas dostávajú nad hranicu 90 %, aj to väčšinou multiplatformami.

Začiatkom roka sa síce objavili informácie, že by Nintendo malo pripravovať nový DS handheld a novú konzolu, obe s podtitulom Fusion a s hlbším vzájomným prepojením. Niečo podobné by sa Nintendu určite zišlo, ale hlavne v ohľade nového DS je otázne, či je už čas na nasledovníka 3DS. Je dobre rozbehnuté, má veľa hier, a aj keď trpí konkurenciou zo strany mobilov, je momentálne jediným handheldom, ktorý popri nich dokázal preraziť a udržiavať si slušné čísla.

Ak sa vrátime v čase, nástup 3DS sa začal až po predčasnom znížení ceny, možno práve niečo také potrebuje aj WiiU, hoci to už nikdy nedosiahne pôvodne plánovaný potenciál, slabý výkon a malá podpora ho budú brzdiť až do konca.

Možno bude riešením skutočne len Fusion. Keď spomíname Fusion, môžeme pripomenúť údaje, ktoré unikli (alebo si ich niekto vymyslel) začiatkom roka. Na druhej strane kódové meno Fusion je zrejme reálne a Nintendo malo aj prezentačnú šnúru.

Plánuje Nintendo ohlásiť na E3 novú konzolu? Malo by ju ohlásiť?

FUSION DS

- Procesor: ARMv8-A Cortex-A53 GPU: Custom Adreno 420-based AMD GPU
- Pamäť: 3 GB LPDDR3 (2 GB na hry, 1 GB na systém)
- Obrazovka: 8,1-palcový DVGA (960 × 640) kapacitný touchscreen
- Vysúvateľný dizajn s natáčaním
- Horný displej má Gorilla Glass s magnetickým coverom
- Vibrácie pre hry a aplikácie
- Dva circle pady s motorom na haptický feedback
- Skener otlačkov prstov s feedbackom
- 2,1 Mpx stereo kamery
- Multi-Array mikrofón
- A, B, X, Y, D-Pad, L, R, 1, 2 Buttons
- Gyroskop, akcelerometer, magnetometer
- čítačka NFC
- 3G čip s lokalizáciou GPS
- Bluetooth v4.0 BLE na prepojenie s mobilmi a tabletmi
- 16 GB flashu
- Nintendo 3DS slot
- Slot na karty SDHC so 128 GB limitom
- Mini USB I/O
- 3300 mAh Li-Ion batéria

FUSION TERMINAL (v dvoch verziách s mechanikou a bez nej)

- Grafický čip: postavený na Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4,60 TFLOP/s, Fillrates: 60,6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
- Procesor: IBM 64-bitový POWER 8-Based IBM 8-jadrový procesor s kódovým menom JUMPMAN (2,2 GHz, so zdieľanou 6 MB L4 cache)
- Koprocesor: IBM PowerPC 750-based 1,24 GHz trojjadrový koprocesor s kódovým menom HAMMER
- Pamäť: 4 GB DDR4 SDRAM s kódovým menom KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12,8 GB/s) On Die s kódový menom BARREL
- 802.11 b/g/n Wireless
- Bluetooth v4.0 BLE
- 2 USB 3.0
- 1 koaxiálny vstup
- 1 Slot CableCARD - na kartu z káblovky
- 4 pripojiteľné WiiU GamePads alebo 4 DSc
- Verzia s mechanikou prehráva optické disky WiiU, má slot na FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) a na karty Nintendo 3DS
- 1 port HDMI 2.0 1080p/4K
- Dolby TrueHD 5.1 alebo 7.1 Surround Sound
- Indukčná podložka na nabíjanie 4 FUSION DS alebo IC-Wii Remote Plus ovládačov
- Disková verzia má mať 60 GB flashu a nedisková verzia 300 GB flashu

Zdroj: Sector

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať