1.3.2013 0 Comments

O2 v roku 2012 narástlo o vyše 190 tisíc zákazníkov

Spoločnosť Telefónica Slovakia dosiahla v roku 2012 výnosy vo výške 192,2 mil. €, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje ich 22,1% nárast. Výnosy O2 v poslednom kvartáli roka 2012 predstavovali 50,7 mil. €, čo bolo medziročne viac o 14,7 %. K 31. decembru vzrástla zákaznícka báza spoločnosti o 16,3 % na vyše 1,354 mil. O2 zároveň dosiahlo v poslednom kvartáli roku 2012 kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), ktorý oproti vlaňajšku vzrástol o vyše 58 %.

„O2 má za sebou ďalší úspešný rok, ktorý potvrdzujú naše ekonomické a prevádzkové výsledky. Aj počas vlaňajška sme prinášali nové produkty, služby a technológie. Ako prví sme predstavili neobmedzené volania do všetkých sietí aj pre rezidenčný segment v rámci nového programu O2 Paušál. V lete sme odštartovali komerčnú pilotnú prevádzku najnovšej siete LTE vo vybraných obciach západného Slovenska. Podarilo sa nám tiež zvýšiť pokrytie vlastnej 3G siete už pre viac ako polovicu populácie. Všetko, čo sme vlani pre našich zákazníkov pripravili sa premietlo do ďalšieho významného prevádzkového ukazovateľa - kontinuálneho rastu zákazníckej bázy," uviedol Ramiro Lafarga Brollo, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica Slovakia.

Celkové výnosy O2 v roku 2012 vzrástli medziročne o 22,1 % na 192,2 mil. €. V samotnom štvrtom štvrťroku dosiahli 50,7 mil. €, čo je o 14,7 % viac ako v porovnateľnom období predchádzajúceho roka. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v roku 2012 výšku 8,1 €, ARPU u zákazníkov platiacich na základe faktúry predstavoval 16 €.

K 31. decembru 2012 dosiahol počet aktívnych zákazníkov viac ako 1,354 mil. Oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka to predstavuje medziročný nárast o 16,3 %, pričom od začiatku roka 2012 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o vyše 190 tisíc. Za týmto nárastom stál takmer tretinový (32,4 %) medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na vyše 659 tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o 4,3 % na 694,9 tisíc. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovej zákazníckej báze spoločnosti stúpol medziročne o 5,9 percentuálneho bodu na 48,7 %.

Od 1. januára 2012 do 31. decembra 2012 si zákazníci do siete O2 preniesli 117 884 telefónnych čísel.

Na základe prieskumu nezávislej agentúry Ipsos Tambor a spoločnosti Telefónica Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá