SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Nestlé digitálne prepája celé svoje podnikanie

Technológie
0

Špeciálny projekt

Kým nahlas prečítate túto vetu, tak sa vo svete predá vyše 50-tisíc výrobkov spoločnosti Nestlé. Pod dvetisíc značkami ich najväčšia svetová potravinárska firma predá v 188 krajinách každý deň viac ako miliardu. Na jej úspechu sa podieľajú desaťtisíce zamestnancov – a cloudový systém, ktorý prepája takmer celé podnikanie švajčiarskeho giganta.

„Prechod do cloudu nás stojí obrovské úsilie, no je nevyhnutný pre náš biznis. Vďaka nemu sme agilnejší a odolnejší,“ hovorí Chris Wright, CIO v spoločnosti Nestlé. Súčasťou digitalizácie spoločnosti sú cloudové SAP riešenia – od ERP, cez pokročilú analytiku, nástroje zákazníckej skúsenosti, sledovanie cieľov udržateľnosti, až po manažment talentov.

Štandardizácia a cloud

Švajčiarsky gigant pochopil silu štandardizácie už pred dvoma desaťročiami, keď zjednotil svoj globálny ERP systém. Obchodné modely, ale i celkové prostredie sa však rýchlo menia. Nastupuje digitálny obchod; nároky zákazníkov sa stupňujú a omnoho viac sa očakáva aj od zamestnancov. Nestlé tak v súčasnosti potrebuje dynamickejšiu infraštruktúru, ktorá je spoľahlivá a možno ju rýchlo škálovať.

Výber preto padol na RISE with SAP – komplexnú ponuku cloudových riešení, infraštruktúry a služieb, ktoré firmám umožnia presunúť ich ERP do cloudu a naplno využiť všetky jeho výhody. Nestlé tak dnes môže automatizovať svoje obchodné procesy pri všetkých typoch prevádzky a zároveň agilne vytvárať nové obchodné modely.

Svižná transformácia

Všetky cloudové riešenia firmy sú integrované a zároveň napojené na analytické nástroje. Každý z takmer tristotisíc zamestnancov na celom svete sa veľmi jednoducho dostane ku všetkým aplikáciám SAP pomocou jedného portálu.

Počas transformácie Nestlé vyplo deväť dátových centier a viac ako 10-tisíc serverov. Spoločnosť presunula do cloudu tisíce aplikácií, 300 inštalácií softvéru SAP a celkovo viac ako 1 200 terabajtov dát. Napriek rozsahu a zložitosti tohto procesu sa presun podaril načas, bez prekročenia rozpočtu a narušenia fungovania spoločnosti.

„Medzi IT tímami Nestlé a tímom SAP Services and Support funguje skutočné partnerstvo,“ hovorí Wright.

Nový systém je zároveň bezpečnejší i agilnejší. „V minulosti trvala obnova v prípade poruchy približne šesť hodín. To znamená šesť hodín prestojov v továrňach a distribučných centrách. Dnes všetko nabehne za menej ako 10 minút – a mnohí koncoví používatelia si tak odstávku ani nevšimnú,“ vysvetľuje Ralf Huebenthal, ktorý má v Nestlé na starosti IT platformy. Zjednodušenie globálnej infraštruktúry znamená, že dostupnosť systémov stúpla na 99,97 %, pričom priemerný čas výpadku klesol na sedem minút.

Talenty aj zákazníci

Jedným z prvých krokov digitálnej transformácie v Nestlé bolo vylepšenie HR systémov. Švajčiarska spoločnosť využíva SAP SuccessFactors na štandardizáciu a automatizáciu HR procesov od prijímania nových zamestnancov až po ukončenie ich pôsobenia v podniku. Mimoriadne situácie jej pomáhajú riešiť rozšírenia na mieru, vyvinuté s pomocou SAP Business Technology Platform.

Výsledkom je zjednodušenie a zrýchlenie všetkých procesov. Mnohojazyčný chatbot uľahčuje napríklad najímanie nových zamestnancov. Nové, štandardizované riešenie na vyhodnocovanie mzdových nárokov zase znamená, že 15-tisíc manažérov vo vyše stovke krajín využíva rovnaký postup, vďaka čomu sa podarilo zautomatizovať 95 % celého procesu.

Transformácia pokračuje

Zmenu však zaznamenajú aj zákazníci. Nestlé vďaka transformácii dokázalo zjednodušiť objednávanie, sledovanie zásielok či fakturáciu. Donedávna sa väčšina z týchto procesov nezaobišla bez neustálych telefonátov, čo so sebou prinášalo zdržanie a chybovosť. Nová platforma, vychádzajúca zo SAP Commerce Cloud, poskytuje v reálnom čase všetky potrebné informácie, takže ďalšie telefonáty už nie sú potrebné. Samoobslužný portál navyše zákazníkom z radov veľkoobchodníkov, supermarketov či distribútorov umožňuje zjednodušiť a zefektívniť celý proces od objednávky až po platbu.

Tam sa však transformácia nekončí. Spoločnosť plánuje do privátneho SAP S/4HANA cloudu preniesť aj všetky svoje obchodné operácie. „Naši zákazníci neustále inovujú a transformujú. Podobne ako naši spotrebitelia čoraz viac spolupracujú prostredníctvom digitálnych platforiem a riešení,“ hovorí Pablo Nill zo spoločnosti Nestlé. „Preto pre nás bolo logickou voľbou, aby sme im ponúkli bezproblémový a vylepšený digitálny zážitok,“ dodáva.

Foto zdroj: Nestlé

Zobrazit Galériu

Nestlé

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať