Image
19.8.2014 0 Comments

Microsoft, Apple a Google sa chystajú na vojnu o firemné tablety

microsoft-apple-google2.jpg Na trhu s tabletmi zúri cenová vojna a najmä modely určené pre koncových používateľov sú predávané za veľmi nízke ceny, marže pre výrobcov sú tak minimálne. V oblasti tabletov určených pre firmy je však situácia iná, čoho sú si veľkí hráči dobre vedomí.

Na rozdiel od koncového trhu, ktorý je už vysoko saturovaný, sa firmy až teraz začínajú obzerať, aké tablety by si zadovážili. Ich priority sú pritom výrazne odlišné, než je to u bežných používateľov, a hlavnou hviezdou tu nie je Google so svojím Androidom, ale Apple a výhľadovo aj Microsoft.

Tablety pre firmy začínajú byť pre veľkých hráčov atraktívne

Problémom koncového trhu je aj fakt, že kto si chcel tablet kúpiť, ten ho už má a vzhľadom na to, že inovácie už výrazne spomalili, obmena za nové modely bude pomalšia, než sa pôvodne čakalo. Vo výsledku to znamená, že predpovede intenzívneho rastu predajov počas ďalších rokov zostanú nesplnené. Tablety pre biznis sú pritom úplne iná kategória - dopyt tu stále rastie, marže sú vysoké a zvyčajne ide o prémiové modely, ktoré sa predávajú za výrazne vyššie ceny než bežné modely pre koncových používateľov. Konkurencia je tu pritom značne menšia a výber len obmedzený.

Firmy sú pritom náročné, pokiaľ ide o výber. Medzi hlavné požiadavky patrí možnosť vybavenia tabletu externou klávesnicou, možnosť jednoduchej správy, zapojenie do firemnej IT infraštruktúry a aj vysoká úroveň zabezpečenia. Paradoxne sú v tomto prípade zvyčajne najlepšou voľbou prístroje s Windows 8 od Microsoftu, ktoré výrobcovia i maloobchodní predajcovia najprv zatracovali s tým, že o ne bežní používatelia nemajú veľký záujem.

Naopak, firmy sú konzervatívne a pre ne je tablet s Windows najvhodnejším riešením najmä preto, že zapadá do ich súčasnej IT infraštruktúry a ide o „známu architektúru", ktorú môžu spravovať a zabezpečovať pomocou existujúcich nástrojov. Aj keď sú tieto tablety drahšie, vo výsledku vyjde ich nasadenie firmu lacnejšie. Microsoft sa tak vo firmách stáva silným konkurentom Googlu a Applu, pretože jeho riešenia sa používajú prakticky v každej organizácii. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa Apple nedávno odhodlal na uzavretie aliancie so spoločnosťou IBM, ktorá patrí medzi ďalšie ikony podnikového IT, a ich spolupráca má viesť k vytvoreniu aplikácií pre podniky, ktoré budú spolupracovať s iOS.

Čo sa týka Androidu, ten si prebojoval cestu do firiem najmä ako vlastné zariadenie zamestnancov (BYOD), hoci Google sa príliš nesnažil tento operačný systém firemnému použitiu nijako prispôsobiť. Jeho šanca je teda hlavne v tom, že si Google uvedomí tento potenciál a pokúsi sa urobiť Android viac „business-friendly". Ostatne je to príležitosť, ktorú analytici objavili už pred dlhším časom, ale Google ju zatiaľ ignoruje. Androidu by potom nahrávala aj možná integrácia smartfónov a tabletov s týmto operačným systémom vo firmách. V každom prípade však pôjde ešte o beh na dlhú trať, pretože z hľadiska pripravenosti pre biznis je Android z hlavných platforiem najviac pozadu.

Stane sa Microsoft vo firmách víťazom?

Aj to nahráva Microsoftu, ktorý tak dostal veľa času na zlepšovanie svojich tabletov Surface, a aj OEM výrobcom tabletov s Windows, ktorí sa môžu preorientovať na hybridné modely s Windows. Tie sú pritom pre firemné IT najmenej rizikovou voľbou a práve snaha o elimináciu rizík charakterizuje väčšinu rozhodnutí v konzervatívnejších organizáciách.

Ani Apple sa nechce vzdať firemného sektora, z ktorého úspešne vytlačil BlackBerry a jeho prístroje sa stali viac-menej symbolom vyššieho manažmentu. Manažéri ich pravdepodobne nebudú chcieť len tak meniť za modely s Windows. Z dlhodobej perspektívy však treba pripomenúť, že stále viac podnikových aplikácií pracuje vo webovom prehliadači, čo význam operačného systému silno relativizuje. Vývoj na trhu s podnikovými tabletmi je preto len ťažko predvídateľný, na čom sa analytici zhodujú, je však fakt, že sa sem už čoskoro presunie vojna hlavných hráčov, ktorá už niekoľko rokov zúri v oblasti zariadení pre koncových používateľov.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá