SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Komunálna poisťovňa Kooperativa a ich dcérska spoločnosť Slovexperta spracujú až 16 000 poistných

Tlačové správy
0

Spoločnosť Slovexperta, zabezpečujúca pre Komunálnu poisťovňu a Kooperativu Centrálny dispečing škôd a proces obhliadok poistných udalostí pre majetkové a zodpovednostné poistenia, spustila nedávno novú webovú aplikáciu Internetové hlásenie poistných udalostí (iHPU). Aplikácia od firmy Softec, ktorá slúži na online hlásenia z odvetví povinného zmluvného či havarijného poistenia, poistenia majetku občanov aj firiem a všeobecnej zodpovednosti, už v prvé dni zaznamenala úspech u užívateľov, ktorí denne posielajú 60 až 70 hlásení. Priemerne to predstavuje takmer 16 000 online hlásení ročne.

Slovexperta, dcérska spoločnosť Kooperativy poisťovne a Komunálnej poisťovne, zabezpečuje pre obe firmy Centrálny dispečing škôd a proces obhliadok poistných udalostí pre majetkové a zodpovednostné poistenia. Do nedávna mohli klienti resp. poškodení hlásiť poistnú udalosť len cez telefonický dispečing alebo osobne v poisťovni, pričom museli následne vyplniť tlačivá, ktoré si museli osobne prevziať a doručiť do poisťovne. Ako konštatoval Peter Ďurík, konateľ spoločnosti Slovexperta a riaditeľ úseku likvidácie spoločností Kooperativa poisťovňa a Komunálna poisťovňa: "Spustenie novej aplikácie bolo podmienené našou snahou výrazne uľahčiť hlásenie poistných udalostí pre všetky zainteresované strany a tým sprístupniť služby pre klientov poisťovní Vienna Insurance Group Slovensko v oblasti likvidácie poistných udalostí."

Aplikácia totiž umožňuje podať hlásenie všetkým zúčastneným stranám, ako poistenému resp. škodcovi v prípade zodpovednostného poistenia tak i poškodenému alebo inému ohlasovateľovi. V rámci iHPU zároveň možno evidovať všetky typy škôd, škody na vozidle, na majetku, na zdraví aj iné škody. Výsledkom procesu je prenos hlásenia na centrálny dispečing škôd, kde sa v prípade postačujúcich informácií automaticky posunie na ďalšie spracovanie alebo v prípade chýbajúcich údajov sa pridelí na doriešenie dispečerovi. Zároveň sa vygeneruje potvrdenie o hlásení resp. ďalšie požadované tlačivá predtým vypĺňané ručne. Tieto sa naplnia zadanými údajmi, uložia k hláseniu a zašlú ohlasovateľovi na e-mailovú adresu, ktorý ich už len podpíše a odovzdá pri obhliadke.

Peter Morávek, riaditeľ divízie poisťovacích systémov firmy Softec, k tomu dodáva: „Aplikácia je vybudovaná v duchu štandardov a princípov moderných webových aplikácií a umožňuje použitie aj na tabletoch. Najdôležitejšie v rámci projektu bolo vybalansovať mieru detailnosti informácii a zároveň jednoduchosť vyplnenia hlásenia tak, aby to vyhovovalo všetkým zúčastneným stranám."

Cieľovým zákazníkom riešenia sú všetky tri spoločnosti: poisťovne Kooperativa a Komunálna poisťovňa, ako aj Slovexperta, ktorá participuje na procese likvidácie. Súčasťou dodávky riešenia iHPU je aj nová web stránka spoločnosti Slovexperta.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať