Image
26.10.2015 0 Comments

Inzerenti sa búria, reklamu na internete „pozerajú“ najmä roboty

V posledných rokoch je schéma predaja a zobrazovania internetovej reklamy čoraz zložitejšia a stále viac automatizovaná. Tým narastajú možnosti podvodného správania. Ukazuje sa, že prevádzka sietí botov a vytváranie falošných zhliadnutí je dnes lukratívny biznis.

Zaujímavé čísla o tom pri niesol článok agentúry Bloomberg . Podľa nich až 11 % displejovej inzercie a takmer štvrtinu reklamných videí si „pozrie" len softvér, nie ľudia. Niektoré spoločnosti napríklad vytvoria webové stránky, ktoré ľudia málokedy navštívia, no zaplatia inej spoločnosti, aby na nich vytvorila návštevnosť rôznymi pochybnými metódami. Môže ísť o tzv. pop-under okná (teda okná otvorené pod oknom, na ktoré sa pozeráte), ktoré si môžu od používateľov vynútiť kliknutie na odkaz, v iných prípadoch je to čisto automatizovaná prevádzka generovaná botmi. Výsledok je taký, že zadávatelia inzercie platia za reklamu, ktorú nevidel nijaký človek.

Tento druh podvodného správania umožňujú reklamné siete, ktoré automatizujú proces kúpy a predaja reklamného priestoru. Inzerenti používajú reklamné siete preto, že chcú osloviť veľký počet ľudí a nemajú čas viesť rokovania s jednotlivými webmi. Ale to znamená, že nemajú čas ani na to, aby starostlivo preskúmali, či webové stránky, kde sa zobrazujú ich reklamy, neposkytujú priestor na podvody.

Podľa štúdie spoločnosti ANA môžu falošné zhliadnutia či kliknutia stáť až 6,3 mld. dolárov ročne. Môže to viesť k tomu, že inzerenti budú pri zadávaní reklám uprednostňovať veľké mediálne spoločnosti na úkor malých nezávislých webov. Veď taká známa značka, ako je napr. The New York Times, predsa nebude predávať „falošné zhliadnutia". Lenže sa ukazuje, že s nimi má problém aj internetový gigant Google. Výskum totiž ukázal, že aj na YouTube je veľa „falošných zhliadnutí" a mnohé z reklám zadaných cez službu AdWords neboli zobrazené ľuďom, hoci Google za ne účtuje zadávateľom poplatky.

Podľa uskutočneného výskumu sú problémy aj so štatistikami. Google má dve vlastné počítadlá počtu zhliadnutí reklamy. Jedno ráta počet jej zobrazení verejnosti, druhé slúži na zúčtovanie poplatkov, ktoré musia zaplatiť zadávatelia. Zistilo sa, že zatiaľ čo prvé počítadlo zarátalo ako reálne iba 25 zo 150 falošných zhliadnutí, v prípade druhého to bolo až 91. A v prípade YouTube vedie k umelému zvyšovaniu čísel aj nedávno zavedená funkcia, ktorá po prehraní jedného videa hneď spustí ďalšie.

Návštevnosť pre svoj web si môžu firmy kúpiť aj na LinkedIn, stačí navštíviť niektoré skupiny Media Buying & Selling TRAFFIC, Buying & Selling Display APAC Traffic (CPM/CPC), kde si za jeden dolár môžete kúpiť 1000 návštevníkov. Článok agentúry Bloomberg spomína aj „inzertné siete" ponúkajúce služby tým, ktorí potrebujú zvýšiť návštevnosť svojho webu. Napríklad Advertise.com uvádza, že takto predá až 300 miliónov zhliadnutí mesačne.

Možno teda povedať, že pri internetovej reklame nikdy nebudete mať istotu, či zhliadnutia, za ktoré zaplatíte, pochádzajú naozaj od ľudí. Veľkí inzerenti však chcú zisťovať návratnosť svojich investícií a neveria metrikám, ktoré poskytujú on-line spoločnosti. Vyvíjajú na ne preto obrovský tlak, aby poskytovali jasné merania počtu zhliadnutí reklám.

Zdroj: bloomberg.com
bbc.com
vox.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť 1

Hackerská skupina Anonymous vyhlásila vojnu Donaldovi Trumpovi

20.01.2017 00:15

Skupina Anonymous vyzvala svojich priaznivcov na útok proti novo zvolenému americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi. Jeden z najobľúbenejších účtov spojených s hackerskou skupinou zverejnil na Twitt ...

Bezpečnosť

Čo nás čaká v bezpečnosti v roku 2017?

19.01.2017 00:15

Tak ako postupuje svet technológií míľovými krokmi dopredu, objavujú sa nové výzvy a problémy v oblasti bezpečnosti. Okrem novej legislatívy, ako je GDPR (General Data Protection Regulation, regulácia ...

Bezpečnosť

Návrat k faxom? Sedem hlavných bezpečnostných trendov na rok 2017

17.01.2017 00:10

Podľa spoločnosti GFI Software budú v oblasti podnikovej IT bezpečnosti v roku 2017 pokračovať trendy minulého roka, ktorý môžeme v mnohých ohľadoch považovať za prelomový. Prudký nárast ransomvéru, k ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá