Image
26.10.2015 0 Comments

Inzerenti sa búria, reklamu na internete „pozerajú“ najmä roboty

V posledných rokoch je schéma predaja a zobrazovania internetovej reklamy čoraz zložitejšia a stále viac automatizovaná. Tým narastajú možnosti podvodného správania. Ukazuje sa, že prevádzka sietí botov a vytváranie falošných zhliadnutí je dnes lukratívny biznis.

Zaujímavé čísla o tom pri niesol článok agentúry Bloomberg . Podľa nich až 11 % displejovej inzercie a takmer štvrtinu reklamných videí si „pozrie" len softvér, nie ľudia. Niektoré spoločnosti napríklad vytvoria webové stránky, ktoré ľudia málokedy navštívia, no zaplatia inej spoločnosti, aby na nich vytvorila návštevnosť rôznymi pochybnými metódami. Môže ísť o tzv. pop-under okná (teda okná otvorené pod oknom, na ktoré sa pozeráte), ktoré si môžu od používateľov vynútiť kliknutie na odkaz, v iných prípadoch je to čisto automatizovaná prevádzka generovaná botmi. Výsledok je taký, že zadávatelia inzercie platia za reklamu, ktorú nevidel nijaký človek.

Tento druh podvodného správania umožňujú reklamné siete, ktoré automatizujú proces kúpy a predaja reklamného priestoru. Inzerenti používajú reklamné siete preto, že chcú osloviť veľký počet ľudí a nemajú čas viesť rokovania s jednotlivými webmi. Ale to znamená, že nemajú čas ani na to, aby starostlivo preskúmali, či webové stránky, kde sa zobrazujú ich reklamy, neposkytujú priestor na podvody.

Podľa štúdie spoločnosti ANA môžu falošné zhliadnutia či kliknutia stáť až 6,3 mld. dolárov ročne. Môže to viesť k tomu, že inzerenti budú pri zadávaní reklám uprednostňovať veľké mediálne spoločnosti na úkor malých nezávislých webov. Veď taká známa značka, ako je napr. The New York Times, predsa nebude predávať „falošné zhliadnutia". Lenže sa ukazuje, že s nimi má problém aj internetový gigant Google. Výskum totiž ukázal, že aj na YouTube je veľa „falošných zhliadnutí" a mnohé z reklám zadaných cez službu AdWords neboli zobrazené ľuďom, hoci Google za ne účtuje zadávateľom poplatky.

Podľa uskutočneného výskumu sú problémy aj so štatistikami. Google má dve vlastné počítadlá počtu zhliadnutí reklamy. Jedno ráta počet jej zobrazení verejnosti, druhé slúži na zúčtovanie poplatkov, ktoré musia zaplatiť zadávatelia. Zistilo sa, že zatiaľ čo prvé počítadlo zarátalo ako reálne iba 25 zo 150 falošných zhliadnutí, v prípade druhého to bolo až 91. A v prípade YouTube vedie k umelému zvyšovaniu čísel aj nedávno zavedená funkcia, ktorá po prehraní jedného videa hneď spustí ďalšie.

Návštevnosť pre svoj web si môžu firmy kúpiť aj na LinkedIn, stačí navštíviť niektoré skupiny Media Buying & Selling TRAFFIC, Buying & Selling Display APAC Traffic (CPM/CPC), kde si za jeden dolár môžete kúpiť 1000 návštevníkov. Článok agentúry Bloomberg spomína aj „inzertné siete" ponúkajúce služby tým, ktorí potrebujú zvýšiť návštevnosť svojho webu. Napríklad Advertise.com uvádza, že takto predá až 300 miliónov zhliadnutí mesačne.

Možno teda povedať, že pri internetovej reklame nikdy nebudete mať istotu, či zhliadnutia, za ktoré zaplatíte, pochádzajú naozaj od ľudí. Veľkí inzerenti však chcú zisťovať návratnosť svojich investícií a neveria metrikám, ktoré poskytujú on-line spoločnosti. Vyvíjajú na ne preto obrovský tlak, aby poskytovali jasné merania počtu zhliadnutí reklám.

Zdroj: bloomberg.com
bbc.com
vox.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť

Hacking kreditky za šesť sekúnd. Zločinci môžu bez problémov získať všetky údaje o platobnej karte

08.12.2016 00:13

Vedci z Newcastle University prišli na spôsob, ako môžu zločinci za menej ako 6 sekúnd zistiť číslo, dátum platnosti a bezpečnostný kód na kreditnej alebo debetnej karte Visa. Je to vraj „nebezpečne ľ ...

Bezpečnosť

Čísla kreditiek už nelákajú. Kyberzločinci sa zameriavajú na lekárske záznamy, čísla sociálneho zabezpečenia a útoky DDoS.

07.12.2016 00:12

V dnešnej modernej a čoraz viac prepojenej dobe sú dáta používateľov, korporácií či štátnych inštitúcií pod neustále rastúcim tlakom. Tieto dáta predstavujú poklad v rukách kyberkriminálnikov a  trend ...

Bezpečnosť 2

Ovplyvnilo Rusko americké prezidentské voľby? Podľa expertov boli niektoré hlasovacie prístroje infikované

06.12.2016 00:16

Podľa kyberbezpečnostnej firmy FireEye ruská vláda počas kampane pred americkými prezidentskými voľbami nielen vykonávala hackerské útoky, ale využívala aj sociálne siete na ovplyvňovanie názorov. Šír ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá