Image
20.3.2015 0 Comments

Gabe Newell o Half Life 3 aj Steam Machines

gabe-newell-o-half-life-3.jpg V roku 2004 vydalo Valve pod vedením Gaba Newella legendu menom Half-Life 2 a už od roku 2005 sa všetci pýtajú, kedy príde pokračovanie tejto vynikajúcej single-player FPS s výborným príbehom, grafikou, animáciami, zvukom, umelou inteligenciou... Lenže sa už píše rok 2015, Half-Life 3 v nedohľadne a Valve sa medzičasom poriadne zmenilo. Gave Newell sa pokúsil odpovedať na otázky, či Valve ešte vôbec má záujem pokúsiť sa nadviazať na hru starú 10 rokov a prečo ju vlastne nevydali v priebehu uplynulých 10 rokov.

„Ak má niekto rád Team Fortress, chce vidieť, čo všetko môžeme teraz urobiť s Team Fortress, a to isté platí aj o Left 4 Dead alebo Half Life a čomkoľvek inom. Milujeme všetky tieto charaktery, univerzá a príbehy a máme dostatok možností, takže k tomu chceme pristupovať strategicky. Nechceme to robiť v štýle: „OK, tento kus skladačky by sme mohli vyriešiť touto technológiou a tu máme nový kúsok technológie, ktorá by mohla byť užitočná..." Keď sa obzriete späť, uvidíte, že každá z našich značiek reprezentuje náš nástroj. Preto potrebujeme použiť správny nástroj v správnom čase. Keď teda uvažujeme o novej hre, máme tendenciu siahnuť po značke, ktorá pre nás bude najužitočnejšia. A ak žiadnu takú nemáme, vytvoríme novú.

gabe-newell-o-half-life-3_2.jpg

Rozumiem tomu, ja sám som fanúšikom rôznych seriálov, spisovateľov, filmov i hier a chápem ľudí, ktorí majú nejaké zážitky a obávajú sa, že sa už nebudú opakovať. Som fanúšikom Terryho Pratchetta. Ten človek má Alzheimera a je to pre mňa presne ten pocit: "Och, už možno nebude žiadny ďalší skvelý Discworld román." (Spisovateľ Terry Pratchett zomrel 12. marca 2015 - pozn. red.)

Takže tomu rozumieme, ale tiež chceme stavať na nových veciach, ktoré sme sa naučili počas posledných rokov. A naučili sme sa toho veľa, takže sa nám nechce robiť retro. Jediný dôvod na takýto krok by bolo rozhodnutie celej partie ľudí vo Valve, že toto chcú urobiť, a podložili by to rozumnými dôvodmi. Ale keby niekto chcel urobiť ďalší Half-Life a ignorovať všetko, čo sme sa naučili vďaka Portalu 2, aj všetky veci, ktoré sme sa naučili ohľadom multiplayerovej stránky, tak to neznie ako dobrý návrh. Neustále napredujeme, ale to nemusí nevyhnutne znamenať to, čoho sa ľudia obávajú."

Keby teda teraz Valve vydalo Half-Life 3, bol by free-to-play a zameraný na multiplayer? Alebo to bude exkluzivita pre obývačkové Steam Machines či virtuálnu realitu poskytovanú headsetom Vive? Môže sa to stať. Half-Life 2 vyšiel exkluzívne na (vtedy nie veľmi populárnom) Steame a Newell vníma vniknutie do hardvérového biznisu ako prirodzený krok po zabehnutí služieb poskytovaných Steamom.

„Keď sa vrátime do čias prvého Half-Life, bola to doba, keď všetci hrali akcie FPS a ľudia rozmýšľali iba nad tým, koľko výbušných barelov postaviť pred hráčovu brokovnicu. My sme však povedali, že je to síce zábavné, ale rozmýšľali sme o ďalších druhoch zážitkov. Boli sme hráči a chceli sme viac. Chceli sme príbeh, chceli sme byť súčasťou sveta... Na toto sme mysleli pri zakladaní spoločnosti.

gabe-newell-o-half-life-3_3.jpg

Neskôr nás túžba robiť viac pre hráčov doviedla k vytvoreniu digitálnej distribučnej služby Steamu. Keď sme začínali so Steamom, bola to rovnako veľká vec. Verili sme, že existuje spôsob, ako vyriešiť problémy a pomôcť PC hráčovi k lepšiemu zážitku.

A teraz máme pocit, že s hardvérom na to iba nadväzujeme. Pozreli sme sa na najväčšie problémy našich zákazníkov a pokračujeme v zlepšovaní celkového zážitku. Pre nás by bolo jednoduché zostať užšie zameraní a iba pokračovať v zabehnutých veciach, ale už sme dosiahli bod, v ktorom potrebujeme vyriešiť problémy na strane hardvéru, aby mohlo PC hranie naďalej napredovať."

Zdroj: Sector


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Modulárna stavebnica CellRobot umožní zhotoviť robota z gúľ

16.01.2017 00:20

Čínska spoločnosť KEY predvádzala na CES 2017 unikátnu stavebnicu, ktorá umožní postaviť robota pozostávajúceho z gúľ. Jadrom systému CellRobot je jednotka, v ktorej sídli CPU a batéria. Okrem toho o ...

Produkty

Nové procesory Intelu možno napadnúť cez port USB. Netreba špeciálne vybavenie a útok nemožno ani detegovať

16.01.2017 00:35

Výskumníci zo spoločnosti Positive Technologies odhalili, že niektoré nové procesory Intelu obsahujú rozhranie JTAG (Joint Test Action Group) na ladenie a konfiguráciu, prístupné cez porty USB 3.0, kt ...

Produkty

Roj bojových mikrodronov Perdix sa správa ako inteligentný kolektívny organizmus

13.01.2017 00:20

Americká armáda používa drony už dlhé roky. Teraz ministerstvo obrany predstavilo vo videu najnovší pokrok v technológii bezpilotných lietadiel. Ide o úspešné nasadenie celej letky dronov Perdix. Tes ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá