Image
20.3.2015 0 Comments

Gabe Newell o Half Life 3 aj Steam Machines

gabe-newell-o-half-life-3.jpg V roku 2004 vydalo Valve pod vedením Gaba Newella legendu menom Half-Life 2 a už od roku 2005 sa všetci pýtajú, kedy príde pokračovanie tejto vynikajúcej single-player FPS s výborným príbehom, grafikou, animáciami, zvukom, umelou inteligenciou... Lenže sa už píše rok 2015, Half-Life 3 v nedohľadne a Valve sa medzičasom poriadne zmenilo. Gave Newell sa pokúsil odpovedať na otázky, či Valve ešte vôbec má záujem pokúsiť sa nadviazať na hru starú 10 rokov a prečo ju vlastne nevydali v priebehu uplynulých 10 rokov.

„Ak má niekto rád Team Fortress, chce vidieť, čo všetko môžeme teraz urobiť s Team Fortress, a to isté platí aj o Left 4 Dead alebo Half Life a čomkoľvek inom. Milujeme všetky tieto charaktery, univerzá a príbehy a máme dostatok možností, takže k tomu chceme pristupovať strategicky. Nechceme to robiť v štýle: „OK, tento kus skladačky by sme mohli vyriešiť touto technológiou a tu máme nový kúsok technológie, ktorá by mohla byť užitočná..." Keď sa obzriete späť, uvidíte, že každá z našich značiek reprezentuje náš nástroj. Preto potrebujeme použiť správny nástroj v správnom čase. Keď teda uvažujeme o novej hre, máme tendenciu siahnuť po značke, ktorá pre nás bude najužitočnejšia. A ak žiadnu takú nemáme, vytvoríme novú.

gabe-newell-o-half-life-3_2.jpg

Rozumiem tomu, ja sám som fanúšikom rôznych seriálov, spisovateľov, filmov i hier a chápem ľudí, ktorí majú nejaké zážitky a obávajú sa, že sa už nebudú opakovať. Som fanúšikom Terryho Pratchetta. Ten človek má Alzheimera a je to pre mňa presne ten pocit: "Och, už možno nebude žiadny ďalší skvelý Discworld román." (Spisovateľ Terry Pratchett zomrel 12. marca 2015 - pozn. red.)

Takže tomu rozumieme, ale tiež chceme stavať na nových veciach, ktoré sme sa naučili počas posledných rokov. A naučili sme sa toho veľa, takže sa nám nechce robiť retro. Jediný dôvod na takýto krok by bolo rozhodnutie celej partie ľudí vo Valve, že toto chcú urobiť, a podložili by to rozumnými dôvodmi. Ale keby niekto chcel urobiť ďalší Half-Life a ignorovať všetko, čo sme sa naučili vďaka Portalu 2, aj všetky veci, ktoré sme sa naučili ohľadom multiplayerovej stránky, tak to neznie ako dobrý návrh. Neustále napredujeme, ale to nemusí nevyhnutne znamenať to, čoho sa ľudia obávajú."

Keby teda teraz Valve vydalo Half-Life 3, bol by free-to-play a zameraný na multiplayer? Alebo to bude exkluzivita pre obývačkové Steam Machines či virtuálnu realitu poskytovanú headsetom Vive? Môže sa to stať. Half-Life 2 vyšiel exkluzívne na (vtedy nie veľmi populárnom) Steame a Newell vníma vniknutie do hardvérového biznisu ako prirodzený krok po zabehnutí služieb poskytovaných Steamom.

„Keď sa vrátime do čias prvého Half-Life, bola to doba, keď všetci hrali akcie FPS a ľudia rozmýšľali iba nad tým, koľko výbušných barelov postaviť pred hráčovu brokovnicu. My sme však povedali, že je to síce zábavné, ale rozmýšľali sme o ďalších druhoch zážitkov. Boli sme hráči a chceli sme viac. Chceli sme príbeh, chceli sme byť súčasťou sveta... Na toto sme mysleli pri zakladaní spoločnosti.

gabe-newell-o-half-life-3_3.jpg

Neskôr nás túžba robiť viac pre hráčov doviedla k vytvoreniu digitálnej distribučnej služby Steamu. Keď sme začínali so Steamom, bola to rovnako veľká vec. Verili sme, že existuje spôsob, ako vyriešiť problémy a pomôcť PC hráčovi k lepšiemu zážitku.

A teraz máme pocit, že s hardvérom na to iba nadväzujeme. Pozreli sme sa na najväčšie problémy našich zákazníkov a pokračujeme v zlepšovaní celkového zážitku. Pre nás by bolo jednoduché zostať užšie zameraní a iba pokračovať v zabehnutých veciach, ale už sme dosiahli bod, v ktorom potrebujeme vyriešiť problémy na strane hardvéru, aby mohlo PC hranie naďalej napredovať."

Zdroj: Sector


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Microsoft to s mobilmi nevzdáva. Ukázal, že na mobiloch bude možné spustiť Windows 10 i Photoshop

09.12.2016 10:00

Na konferencii WinHEC v Číne Microsoft demonštroval, že sa mu podarilo spustiť operačný systém Windows 10 na procesore Qualcomm Snapdragon 820. Je to teda prvý procesor ARM s podporou plnohodnotného W ...

Produkty 1

Ako v IMAX. Prvý projektor DLP so 4K rozlíšením a certifikáciou THX HD Display

09.12.2016 00:10

Spoločnosť BenQ uvádza na trh nový model pre domáce kino BenQ W11000. Prvý a zatiaľ svetovo jediný 4K UHD projektor DLP s prestížnou certifikáciou THX na HD obraz ponúka 8,3 milióna pixelov, farebné p ...

Produkty

Gionee ponúkne prémiový smartfón so 7000 mAh batériou, trojicou foťákov a 6 GB RAM

09.12.2016 00:25

U nás málo známy čínsky výrobca Gionee pripravuje zaujímavý smartfón. Bude určený len na domáci trh, ale aj tak si zaslúži pozornosť pre svoju impozantnú hardvérovú konfiguráciu. Síce ešte nebol ofici ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá