Image
4.2.2014 0 Comments

Facebook spúšťa spravodajskú aplikáciu Paper. Bude úspešná?

facebook_spravodajstvo.jpg Vo svete mobilných aplikácií bola jednou z najvýznamnejších noviniek uplynulého týždňa správa Facebooku o jeho novej aplikácii nazvanej Paper. Na čo sa táto aplikácia môže hodiť?

Aplikácia Paper je určená na čítanie správ a príbehov, a ak môžeme súdiť podľa propagačného videa, vytváraných predovšetkým komunitou sociálnej siete Facebook, aj keď je možné, že sme svedkami vzniku malej, do tejto sociálnej siete vnorenej komunity.
Samozrejme, nemožno si nespomenúť na podobné oznámenia o iných aplikáciách, v ktorých sa Facebook pokúsil osamostatniť niektoré zo svojich funkcií, ako boli Camera, Poke a Messenger. Prvé reakcie technologickej komunity na Paper sú do istej miery skeptické, nový dizajn vyzerá nepochybne dobre, ale ťažko možno prehliadnuť inšpiráciou aplikáciami, ako je Flipboard.

Kým Poke bol nepochybne stratená príležitosť, Messenger bol zásah do čierneho. V mobilných zariadeniach je to dnes jedna z najúspešnejších aplikácií a je základnou bránou do sociálnej siete z inteligentných telefónov. Naproti tomu Poke mal byť odpoveďou na konkurenčný Snapchat, ktorý sa dnes cíti taký silný, že si mohol dovoliť odmietnuť ponuku troch miliárd dolárov. Poke je ideálny príklad toho, ako sila Facebooku dokáže vytlačiť ľubovoľnú aplikáciu až na vrchol rebríčka, súčasne však nezaručí jej dlhšiu existenciu a používatelia ju zo dňa na deň opustia.

Dnešný Facebook má veľmi silnú mobilnú platformu. Na začiatku minulého týždňa spoločnosť zverejnila štatistiky mobilných prístupov s veľmi pôsobivými údajmi. Konkrétne za štvrtý kvartál roka 2013 napočítala 945 miliónov mobilných používateľov aktívnych každý mesiac a 556 miliónov každodenných používateľov. Tí jej priniesli 2,6 miliardy dolárov, z toho asi 90 percent v mobilných reklamách a zvyšok v podobe rôznych platieb a poplatkov za služby, čo predstavuje medziročný nárast o 63 percent. Z tohto pohľadu si môžu investori blahoželať a ignorovať všetky poplašné správy o tom, ako Facebook stráca mladú generáciu používateľov. Teda aspoň zatiaľ.

Aplikácia Paper bola uvoľnená 3. februára. Dnešný Facebook ide do mobilného sveta naplno, má na to odhodlanie, prostriedky a už aj skúsenosti. Dôvodom, prečo sú v aplikačných obchodoch aplikácie so správami tak silno zastúpené, je fakt, že čítanie noviniek nie je len každodenná záležitosť. Používatelia sa k nim vracajú znova a znova v priebehu dňa. Z tohto pohľadu aj počiatočné pritiahnutie len časti používateľov môže vystreliť Paper hore a všetci vieme, že táto sociálna sieť dokáže svojich používateľov dokonale vyťažiť vďaka svojim algoritmom aj bezohľadnosti či možno len priamočiarosti, s ktorou ide po súkromných informáciách svojich používateľov.

Propagačné video (po anglicky):


Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Internet

Sociálna sieť LinkedIn v Rusku končí, ďalší na rade je Facebook a Twitter

18.11.2016 00:06

Federálna služba pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) vo štvrtok oznámila, že nariadila poskytovateľom komunikačných služieb zablokovať prístup na Li ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá