Image
4.2.2014 0 Comments

Facebook spúšťa spravodajskú aplikáciu Paper. Bude úspešná?

facebook_spravodajstvo.jpg Vo svete mobilných aplikácií bola jednou z najvýznamnejších noviniek uplynulého týždňa správa Facebooku o jeho novej aplikácii nazvanej Paper. Na čo sa táto aplikácia môže hodiť?

Aplikácia Paper je určená na čítanie správ a príbehov, a ak môžeme súdiť podľa propagačného videa, vytváraných predovšetkým komunitou sociálnej siete Facebook, aj keď je možné, že sme svedkami vzniku malej, do tejto sociálnej siete vnorenej komunity.
Samozrejme, nemožno si nespomenúť na podobné oznámenia o iných aplikáciách, v ktorých sa Facebook pokúsil osamostatniť niektoré zo svojich funkcií, ako boli Camera, Poke a Messenger. Prvé reakcie technologickej komunity na Paper sú do istej miery skeptické, nový dizajn vyzerá nepochybne dobre, ale ťažko možno prehliadnuť inšpiráciou aplikáciami, ako je Flipboard.

Kým Poke bol nepochybne stratená príležitosť, Messenger bol zásah do čierneho. V mobilných zariadeniach je to dnes jedna z najúspešnejších aplikácií a je základnou bránou do sociálnej siete z inteligentných telefónov. Naproti tomu Poke mal byť odpoveďou na konkurenčný Snapchat, ktorý sa dnes cíti taký silný, že si mohol dovoliť odmietnuť ponuku troch miliárd dolárov. Poke je ideálny príklad toho, ako sila Facebooku dokáže vytlačiť ľubovoľnú aplikáciu až na vrchol rebríčka, súčasne však nezaručí jej dlhšiu existenciu a používatelia ju zo dňa na deň opustia.

Dnešný Facebook má veľmi silnú mobilnú platformu. Na začiatku minulého týždňa spoločnosť zverejnila štatistiky mobilných prístupov s veľmi pôsobivými údajmi. Konkrétne za štvrtý kvartál roka 2013 napočítala 945 miliónov mobilných používateľov aktívnych každý mesiac a 556 miliónov každodenných používateľov. Tí jej priniesli 2,6 miliardy dolárov, z toho asi 90 percent v mobilných reklamách a zvyšok v podobe rôznych platieb a poplatkov za služby, čo predstavuje medziročný nárast o 63 percent. Z tohto pohľadu si môžu investori blahoželať a ignorovať všetky poplašné správy o tom, ako Facebook stráca mladú generáciu používateľov. Teda aspoň zatiaľ.

Aplikácia Paper bola uvoľnená 3. februára. Dnešný Facebook ide do mobilného sveta naplno, má na to odhodlanie, prostriedky a už aj skúsenosti. Dôvodom, prečo sú v aplikačných obchodoch aplikácie so správami tak silno zastúpené, je fakt, že čítanie noviniek nie je len každodenná záležitosť. Používatelia sa k nim vracajú znova a znova v priebehu dňa. Z tohto pohľadu aj počiatočné pritiahnutie len časti používateľov môže vystreliť Paper hore a všetci vieme, že táto sociálna sieť dokáže svojich používateľov dokonale vyťažiť vďaka svojim algoritmom aj bezohľadnosti či možno len priamočiarosti, s ktorou ide po súkromných informáciách svojich používateľov.

Propagačné video (po anglicky):


Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

LinkedIn predstavil najväčší redizajn svojho webu od jeho spustenia pred 15 rokmi.

20.01.2017 00:22

Nová podoba bola výrazne uprataná, obsahuje nové navigačné nástroje a beží rýchlejšie. Mobilná aplikácia aj desktopová verzia dostali konzistentnejší dizajn. Podľa vyjadrenia firmy bolo hlavným cieľom ...

Internet

Google Mapy vám už ukážu, kde sa dá dobre zaparkovať

19.01.2017 00:23

Mapy Googlu budú opäť užitočnejšie. Ich nová aktualizácia v9.44 beta totiž prináša funkciu, ktorá ukáže používateľom, aké možnosti parkovania môžu očakávať na mieste určenia. Získajú tak predstavu o t ...

Internet 10

Stroj na morálne dilemy. Moral Machine umožní rozhodnúť, koho život má autonómne vozidlo obetovať pri nehode

19.01.2017 00:40

So samojazdiacimi autami experimentuje čoraz viac firiem, a tak sa vynárajú aj otázky o tom, ako majú vozidlá rozhodovať v krízových situáciách. Ak napríklad niekto nečakane vbehne do jazdnej dráhy, m ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá