SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Facebook a Twitter menia svoj obchodný model

0
Zrod sociálnych sietí v tom (masovom) zmysle, ako ich poznáme teraz, odštartoval pred niekoľkými rokmi v Silicon Valley človek menom Mark Zuckerberg. Zuckerberg a jeho spoločníci najprv nevedeli ani to, ako bude vyzerať ich obchodný model, ale tušili, že ak na jedno miesto zhromaždia milióny ľudí, raz by to mohli dobre zhodnotiť. Postupom času sa na Facebooku začala zobrazovať reklama a stratégia bola jasná: zistiť o používateľoch čo najviac osobných informácií a predať ich zadávateľom reklamy. Pri vstupe na burzu Facebook zarobil veľa peňazí (minulý týždeň spoločnosť vykázala za prvý štvrťrok roka príjmy vo výške 2,5 miliardy dolárov). Vo „Facebooklande" bolo všetko v poriadku - okrem jedného malého problému: používatelia začali migrovať z desktopu na mobilné zariadenia, na ktorých nikto toľko nezarábal. Teda okrem Googlu. Odvtedy, čo Google v roku 2011 začal riadiť Larry Page, spoločnosť (vtedy trochu kontroverzne) unifikovala podmienky ochrany súkromia používateľov vo svoj ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať