Image
13.6.2016 0 Comments

Európania a technológie: Čo o nich vieme a ako im rozumieme?

Z výskumu spoločnosti Samsung Electronics vyplýva, že 55 % z nás je nadšených novými technológiami, 52 % ich využíva viac ako pred dvoma rokmi, ale 72 % priznáva, že znalosť najnovších technológií skôr predstiera. Cloud, streaming a internet vecí sú najčastejšie zle chápané technické termíny.

Niet pochýb o tom, že nás technológie dokážu ohromiť úžasnými schopnosťami - okuliare a slúchadlá na virtuálnu realitu, autá bez vodiča, inteligentné chladničky - ale zatiaľ čo sa tempo inovácií zrýchľuje, Európania bojujú so stále sa rozvíjajúcou technologickou terminológiou. Vyplýva to z nového prieskumu spoločnosti Samsung Electronics. Štúdia odhaľuje fakt, že hoci nadšenie ohľadom technológií rastie, výrobcovia čelia rastúcemu riziku, že používatelia zmätení odbornou terminológiou prestanú rozumieť novým produktom, resp. nebudú rozumieť tomu, čo im vlastne prinášajú.

Európania vítajú digitálnu revolúciu ako nikdy predtým, pričom 52 % ľudí tvrdí, že využíva technológie oveľa viac ako pred dvoma rokmi. 13 % dokonca pripúšťa, že bez nich nemôže žiť. Viac ako polovica z 10 000 opýtaných ľudí naprieč Európou je nadšená najnovšími inováciami, ako sú cloud alebo internet vecí, ale takmer tri štvrtiny (72 %) priznali, že často len predstierajú, že vedia, čo najnovšie „tech-termíny“ naozaj znamenajú.  

Najužitočnejšie aplikácie

Výskum takisto odhalil aplikácie, ktoré Európania považujú za najužitočnejšie. S celými 66 % to vyhrali aplikácie s rôznymi typmi máp, tieto aplikácie podľa Európanov skutočne uľahčujú život. Nasledujú ich aplikácie o počasí (56 %) a mobilné fotoaparáty (51 %).

Takmer štvrtina ľudí (23 %) uviedla, že mätúca terminológia ich odrádza od toho, aby využívali plný potenciál svojho zariadenia. Celých 43 % uvádza, že vlastní aspoň jeden produkt, ktorý je z hľadiska technológií pokročilejší viac, než sami potrebujú. Viac ako desatina (11 %) potom cíti, že technológia už prerástla hranice ich chápania.

Výskum uskutočnila spoločnosť Samsung Electronics Europe medzi viac ako 10 000 Európanmi v 18 krajinách s cieľom zistiť, aký máme vzťah k neustále sa vyvíjajúcim technológiám.

Európania milujú emotikony

Popri technologickej terminológii sa mení aj spôsob medziľudskej komunikácie v digitálnom prostredí. Aktuálne víťazí vizuálna forma, teda emotikony. Tie v súčasnosti hrajú rolu takmer nového medzinárodného jazyka, ale štúdia Samsungu ukazuje, že veľa ľudí týmto novým znakom len ťažko rozumie. Národom, ktorý emotikonom rozumie najmenej, sú podľa výskumu Rumuni – 27 % ich pozná menej, než tvrdí, hneď v závese sú Taliani s 26 %. Oproti tomu svoje znalosti významu emotikonov preceňuje iba 5 % Bulharov.

Rozumiete „TECH-TERMINOLÓGII“? Päť najčastejšie zle pochopených termínov:

1. Cloud: Služby, ktoré neviditeľne ukladajú súbory a priečinky v prostredí internetu namiesto toho, aby ste ich mali uložené vo svojom zariadení. Keď ste pripojení k internetu, môžete sledovať programy z Netflixu alebo si kdekoľvek prečítať poštu z Gmailu.
2. Streaming: Počúvanie hudby alebo sledovanie filmu, kedykoľvek chcete.

3. Internet vecí: Jednoduchá sieť prepojených zariadení, ktorá umožňuje spoluprácu medzi smartfónom, chladničkou a práčkou, čím nám uľahčuje život.

4. Optické vlákno: Optické vlákna sú výkonnejšími verziami telefónneho kábla. Môžu byť použité na prenos kódovanej informácie prostredníctvom svetelného lúča v sklenej alebo plastovej trubici. Každé vlákno je desaťkrát tenšie ako ľudský vlas, ale dokáže preniesť dáta, ktoré zodpovedajú 25 tisícom telefónnych hovorov.

5. Emotikony: Použili ste niekedy v textovej správe smajlíka? Emotikony pochádzajú z Japonska a sú to malé obrázky alebo znaky, ktoré sa využívajú na vyjadrenie pocitu alebo myšlienky.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá