Image
13.6.2016 0 Comments

Motivácia k nákupom na internete a nákupom v kamenných obchodoch sa od seba veľmi nelíšia

Panuje presvedčenie, že primárnou motiváciou spotrebiteľov k nákupom cez internet je lepšia cena, úspora času a najmä prístup k tzv. dlhému chvostu (long tail)*.

Nakupovanie v kamenných obchodoch je motivované lepšou skúsenosťou získanou priamym kontaktom a možnosťou odniesť si nákup domov hneď. Lenže výskum GfK FutureBuy ukazuje, že toto rozlíšenie nie je také jednoznačné, ako by sme očakávali.

GfK požiadalo 23 000 zákazníkov nakupujúcich tovar zo 17 rôznych odvetví v krajinách APAC, Latinskej Ameriky, Severnej Ameriky a Stredného východu, aby si spomenuli, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode, a aby uviedli, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že  radšej nakúpia cez internet, a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie, a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.

 

Najdôležitejšie faktory motivujúce k nákupu cez internet

 

1

Ušetrím (lepšie ceny, zľavy)

55%

2

Nakupuje sa ľahšie

28%

3

Lepší výber

26%

4

Nákup je rýchlejší

25%

5=

Mám lepšie informácie

21%

5=

Bežne už cez internet nakupujem

21%

 

Zdroj: Výskum GfK FutureBuy výskum 23 000 nakupujúcich v krajinách  APAC, LATAM, Európy, Severnej Ameriky , Stredného východu

 

Motivačné faktory sa prekrývajú

Štyri z uvedených faktorov ovplyvňujúcich rozhodnutie nakupovať cez internet sa však objavujú aj medzi piatimi dôvodmi, ktoré vedú k rozhodnutiu nakupovať v obchode.

Hlavný faktor, ktorý vedie zákazníkov k nákupu v tradičnom obchode radšej ako cez internet, je to, že si produkty pred nákupom môžu prehliadnuť a ohmatať (51 percent), čo nijako neprekvapuje. No ďalšie rozhodujúce dôvody sú zaujímavejšie.

Tretina nakupujúcich vyhlásila, že sa rozhodli pre konkrétny nákup v obchode radšej ako cez internet preto, že nakupovanie v obchode je ľahšie – v porovnaní s 28 percentami tých, ktorí považujú za ľahšie nakupovať cez internet. Ďalší najdôležitejší dôvod na nakupovanie  v obchode je možnosť jednoduchšieho vrátenia tovaru (29 percent), po ktorom nasleduje skutočnosť, že spotrebiteľ tam bežne nakupuje (28 percent). Piaty faktor, ktorý najviac ovplyvňuje rozhodnutie sa pre nákup v obchode, je rovnomerne rozdelený medzi lepšie informácie a úsporu peňazí (22 percent).

 

Najdôležitejšie faktory motivujúce k nákupu v obchode

 

1

Môžem si výrobky pred nákupom pozrieť a ohmatať

51%

2

Nakupuje sa ľahšie

33%

3

Vrátenie tovaru je jednoduchšie

29%

4

Bežne tu už nakupujem

28%

5=

Mám lepšie informácie

22%

5=

Ušetrím (lepšie ceny, zľavy)

22%

 

Zdroj: Výskum GfK FutureBuy výskum 23 000 nakupujúcich v krajinách  APAC, LATAM, Európy, Severnej Ameriky , Stredného východu

 

James Llewellyn, riaditeľ oddelenia pre výskum zákazníkov, hovorí: „Tieto výsledky naznačujú dve zásadné veci. Po prvé, faktory motivujúce spotrebiteľa k fyzickým nákupom oproti nákupom cez internet sa od seba nelíšia natoľko, ako by sme mohli predpokladať. Napríklad podľa expertov nejde o to, odporúčať jedno alebo druhé. Ak si majú obchodníci udržať počet zákazníkov, je dôležité, aby oni a ich výrobní partneri prinášali novinky, ktoré vyvolajú dôvod k návšteve a zvýšia u spotrebiteľov ochotu nakupovať ich tovar, kategóriu alebo značku. Predpokladáme, že nehľadiac na krátky prepad, získajú fyzické maloobchodné touchpointy väčší význam než kedykoľvek predtým. Po druhé – ak má byť maloobchod v budúcnosti úspešný, musí vytvoriť medzi nakupovaním on-line a off-line synergiu, a nie zdôrazňovať ich rozdielnosť. Nakoniec ide o tých istých zákazníkov, ktorí sa snažia uspokojiť svoje potreby pomocou samotných produktov a služieb. V budúcnosti sa bude o internetovom a tradičnom nakupovaní debatovať menej a znovu bude treba zamerať sa na zásadné veci, ako je výber, cena, pohodlie a zážitok, a rovnako na to, ako splniť a prekonať očakávania zákazníka, nech nakupuje akokoľvek.“ 

*Termín dlhý chvost je všeobecne opis predaja položiek s malým obratom. Internet umožňuje uspokojiť potreby aj tým zákazníkom, ktorí žiadajú menšinový tovar. Vďaka zvyšujúcemu sa dopytu po tomto tovare sa oblasť dlhého chvosta preťahuje a rastie aj jeho ekonomický význam. 


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá