Image
5.5.2014 0 Comments

DVB-T prijíma takmer tretina Slovákov

DVBT.jpg Omnibusový prieskum spoločnosti GfK Slovakia je založený na osobnom dopytovaní prostredníctvom štandardu CAPI (Computer aided personal interviewing). Ide o prieskum multiklientsky, opakovaný, s presne určenou metodikou a preukázateľnou úrovňou kontroly. Prieskum sa realizuje počas roka v 6 vlnách.

Posledná vlna omnibusového prieskumu bola doplnená o otázky zamerané na príjem terestriálneho vysielania DVB-T slovenskými domácnosťami a zber dát bol zrealizovaný v druhej polovici marca 2014.

Analógové terestriálne vysielanie bolo na Slovensku ukončené koncom roka 2011.

Evolučná zmena priniesla digitálne terestriálne vysielanie (DVB-T), ktoré v uplynulých rokoch prechádzalo ďalšími významnými zmenami, zameranými na zvyšovanie pokrytia a zatraktívnenie programovej ponuky dostupnej cez bežnú anténu. Posledná jarná vlna omnibusového prieskumu ukázala zaujímavé fakty. Televízny signál aj prostredníctvom DVB-T prijíma vo svojej domácnosti takmer 30 % populácie SR vo veku 15-79 rokov a 3 % v rekreačnom objekte (chata, chalupa).

Príjem DVB-T v domácnosti sa využíva predovšetkým v menších a stredne veľkých mestách, v mestách s 20-50-tis. obyvateľmi je to až 39 % a v mestách s 50-100-tis. obyvateľmi je to 38 % populácie SR. Z regionálneho pohľadu v Banskobystrickom a Prešovskom kraji prijíma televízny signál aj cez terestriálnu anténu takmer 40 % obyvateľov. Samozrejme, časť populácie SR prijíma televízny signál v domácnosti okrem DVB-T zároveň aj inými, spravidla platenými formami príjmu televízneho signálu.

Pri výbere poskytovateľa TV signálu v domácnosti nižšiu cenu za televízne služby na úkor počtu televíznych kanálov preferuje 57,4 % populácie SR.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá