Image
7.7.2016 0 Comments

Asistenčné systémy

High-tech doprava Koncentrácia vodiča na dlhých jednotvárnych cestách klesá. Mnohé autá jazdia veľmi rýchlo a vodič nie vždy dokáže včas zachytiť ich približovanie zozadu či zboku. Na upchatých cestách sa zase autá pomaly presúvajú v kolónach, čo je veľmi únavné. Preto automobilky integrujú do nových áut rôzne asistenčné systémy, ktoré zvyšujú bezpečnosť aj komfort jazdy v rôznych situáciách. Každá automobilka ich označuje ináč, ale kľúčové funkcie sú veľmi podobné. Napríklad asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu prostredníctvom kamier eviduje jazdné pruhy vyznačené na ceste a vyhodnotí pozíciu vozidla. Ak sa vozidlo odkloní od svojho jazdného pruhu, asistenčný systém vydá varovný zvuk  a/alebo upozorní vodiča vibrovaním volantu. Iné systémy idú ešte ďalej, a ak vozidlo začne prechádzať do vedľajšieho jazdného pruhu bez toho, aby vodič predtým dal najavo svoj úmysel pomocou smerových svetiel, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sám mierne vykoriguje polohu volantu, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu. Úspešnosť týchto asistentov je veľmi závislá od kvality vodorovného dopravného značenia, preto poškodené alebo zaprášené a nedostatočne viditeľné čiary na ceste systém nevie dobre rozpoznať, a teda ani udržať vozidlo v jazdnom pruhu. To je situácia typická skôr pre mestské a vedľajšie cesty, na diaľniciach býva značenie podstatne lepšie. Asistenčný systém udržiavania jazdného pruhu s ochranou pred bočnou kolíziou samočinne zasiahne do riadenia, aby zabránil neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu alebo kolízii s objektmi po bokoch vozidla. Auto najprv reaguje vysielaním varovných signálov s narastajúcou intenzitou, následne ľahkým a nakoniec plným brzdením. Ochranu pred bočnou kolíziou využijete aj v prípade, ak vychádzate na hlavnú cestu z miesta, kde vám vo výhľade prekážajú kriky či múr, pričom šofér nemá šancu vidieť prichádzajúce auto, ale snímače na bokoch, ktoré sú už na úrovni hlavnej cesty, áno.  Často v takejto situácii rozhodujú centimetre a ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá