Image
7.7.2016 0 Comments

Budúcnosť autonómne jazdiacich áut

Myšlienka autonómneho automobilu je takmer rovnako stará ako sám automobil. V roku 1920 sa v New Yorku uskutočnili prvé pokusy. Autá boli riadené rádiovým signálom zo sústavy drôtov zapustených vo vozovke alebo umiestnených nad ňou podobne ako trakčné vedenie trolejbusov. Technické a predovšetkým infraštruktúrne problémy neumožnili komerčnú realizáciu na tomto princípe. A situácia sa dodnes nezmenila. Predstavte si frekventovanú, podchvíľou rozkopanú bratislavskú ulicu, kde treba udržiavať v prevádzke drôty navigačného systému zapustené v asfalte. Marketing vtedajších prudko rastúcich automobiliek sa snažil, ako mohol, no situáciu nevyriešil. Ich snaha bola o to intenzívnejšia, že automobilové koncerny kúpili podiely v spoločnostiach prevádzkujúcich električkovú dopravu v New Yorku a ďalších amerických mestách a nenápadne ich nechali skrachovať, aby americkému automobilovému snu už nič nestálo v ceste.   IT firmy verzus automobilky Pokusy s autonómnymi vozidlami robili automobilky v čase, keď sa o IT priemysle nikomu ani len nasnívalo a riadiace systémy pracovali na analógovej báze. Významné míľniky pre úplnú autonómiu bez nutnosti navigačnej sústavy vo vozovke predstavovali digitálne mapy a satelitná navigácia. Veľký kus práce v tejto oblasti urobil Google. V súčasnosti iniciatívu znovu preberajú automobilky, dnes najznámejší a najdiskutovanejší je systém Tesla Autopilot (Autosteer). Dokáže jazdiť v jazdných pruhoch a prechádzať z pruhu do pruhu, udržiavať  odstup od najbližších áut a parkovať. Môže spomaľovať pri prejazdoch zákrutami, reagovať na obmedzenia rýchlosti dopravnými značkami či v rezidenčných zónach. Tesla zvládne jazdu v autonómnom režime Autosteer na cestách, kde je kvalitné vodorovné značenie, najmä na diaľniciach. Riadiaca jednotka spracúva údaje zo systému senzorov a kamier a rozpoznáva situáciu v okolí vozidla. Autosteer umožňuje jazdu bez rúk na volante najmä na diaľniciach. No nie každý sa s tým uspokojí. V niektorých komunitách používateľov ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá