SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Získať dobrého zákazníka sa nedá zadarmo. Oplatí sa to? Akú hodnotu má váš zákazník?

0
Žiadny zákazník nie je večný. S tým musí každá firma počítať a neustále pracovať na získavaní nových zákazníkov a ich konvertovaní na pravidelných (vracajúcich sa). To si vyžaduje investície do marketingu, ktoré môžu ľahko prevýšiť budúci reálny výnos. To sa nestane, ak si dopredu spočítate celoživotnú hodnotu zákazníka (Customer Lifetime Value). Ľahko tak posúdite, aké zľavy alebo motivácie môžete konkrétnym zákazníkom poskytnúť, aby investícia bola stále zisková. Akú hodnotu má váš zákazník? Niektorí zákazníci sú cennejší než iní. Ide o to, o koľko cennejší. Čím dlhšie zákazník zostáva zákazníkom, tým viac jeho hodnota pre vás ako firmu v priebehu času rastie. Napríklad lojálny zákazník navštevujúci pekárstvo dvakrát týždenne v priebehu celého roka prinesie zisk okolo 365 eur. Ak zostane verný po celé roky, môžeme smelo hovoriť o státisícoch. Nebolo by pekné mať stovky alebo tisíce takých zákazníkov, ktorí sa podieľajú na pravidelnom príjme pre vaše podnikanie? Čo je celoživot ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať