SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Xiaomi chce parametrami svojho SU7 EV prekonať Porsche aj Teslu

Technológie
1

Xiaomi predstavilo svoj vôbec prvý elektromobil. Xiaomi SU7 je sedan založený na vlastnej architektúre spoločnosti s názvom Modena, s elektromotormi HyperEngine dosahujúcimi až 21 000 ot./min. a na podvozku vylisovanom na strojoch na tlakové liatie s upínacou silou 9100 ton, čo zrejme prekonáva aj Teslu. Na trh príde v dvoch variantoch: ako dvojmotorový SU7 Max s pohonom všetkých kolies a jednomotorový SU7 s pohonom zadných kolies.

Ceny budú oznámené až o niekoľko mesiacov, no Xiaomi tvrdí, že SU7 Max má dojazd až 800 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 2,78 s, pričom obe hodnoty očividne prekonávajú Teslu Model S a Porsche Taycan Turbo. Čiastočne je to zásluha veľkorysej vysokonapäťovej platformy 101 kWh 800 V od výrobcu batérií CATL, ktorá ponúka dojazd 220 km len po 5-minútovom nabíjaní alebo 390 km za 10 minút a 510 km za 15 minút. Základný model však podporuje iba 400 V nabíjanie menšej 73,6 kWh batérie, ktorá má dojazd až 668 km.

SU7 má približne rovnakú veľkosť ako BMW radu 5 – má výšku 1440 mm, šírku 1963 mm a dĺžku 4997 mm. K dispozícii sú tri farebné možnosti: „aqua blue“, sivá alebo olivovo zelená. Veľkorysý je priestor na nohy, ako aj batožinový priestor – 517 l vzadu a 105 l vpredu. SU7 ponúka zábavný systém HyperOS pre autá, ktorý je poháňaný procesorom Qualcomm Snapdragon 8295 a spustenie trvá len 1,49 sekundy. Umožňuje pristupovať k médiám, nastaviť si sedadlá alebo dokonca ovládať zariadenia Xiaomi prostredníctvom 16,1-palcovej 3K centrálnej obrazovky, ako aj voliteľných tabletov Xiaomi Pad, ktoré možno namontovať na magnetické porty (až 22,5 W výstup) za dve predné opierky hlavy.

Používateľské rozhranie na centrálnej obrazovke umožňuje až tri rozdelené okná na multitasking a dokonca naň môžete prenášať obrazovku svojho telefónu Xiaomi. Zážitok z hudby a videí umocní 23 interných reproduktorov Dolby Atmos. Tak ako Volkswagen aj Xiaomi vie, že majitelia áut stále uprednostňujú niektoré fyzické tlačidlá, takže ich zostalo niekoľko na ovládanie klimatizácie, ako aj dve ďalšie tlačidlá – jedno na prepínanie spojlera a jedno na nastavenie výšky karosérie. Dostupný je aj voliteľný rad tlačidiel namontovaných pod centrálnym displejom.

SU7 bude mať aj možnosti autonómnej jazdy, a to vďaka platforme Xiaomi Pilot poháňanej až dvoma procesormi NVIDIA Drive Orin (základný model má iba jeden) a poľu senzorov. Patrí medzi ne strešný LIDAR s vizuálnym dosahom až 200 m a presnosťou 0,1 m, čo znamená lepšiu detekciu tenších a menších prekážok.

Xiaomi tvrdí, že senzory SU7 si poradia aj so zasneženou cestou a daždivým počasím. Spoločnosť má za cieľ vykonať testy autonómneho riadenia v 100 mestách po celej Číne do konca roku 2024, aj keď nie je jasné, kedy miestne úrady umožnia autonómnu jazdu na celoštátnej úrovni.

Okrem budúcich softvérových aktualizácií Xiaomi predstavilo aj svoje nadchádzajúce motory HyperEngine V8 s rekordnými 27 200 otáčkami za minútu, umiestnené v kryte z kremíkovej ocele. Spoločnosť propagovala aj technológiu elektromotora novej generácie, založenú na uhlíkových vláknach, ktorá umožní podľa všetkého dosahovať až 35 000 otáčok za minútu.  

Zdroj: engadget.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

Xiaomi chce parametrami svojho SU7 EV prekonať Porsche aj Teslu reakcia na: Xiaomi chce parametrami svojho SU7 EV prekonať Porsche aj Teslu

11.1.2024 13:01
"na podvozku vylisovanom na strojoch na tlakové liatie s upínacou silou 9100 ton"
Tak ako? Podvozok je z lisovaných plechov alebo sa jedná o odliatok technológiou tlakového liatia? A čo je upínacia sila?
Takto dopadne preklad článku, ktorý robí človek bez znalostí strojárskej technológie!
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať