Image
2.9.2014 0 Comments

Väčšine vývojárov prestávajú mobilné aplikácie vynášať

mibile_apps.jpg V prvých rokoch fungovania Apple App Store mohli vývojári za kód, ktorého vytvorenie im trvalo len niekoľko hodín, celkom slušne zarobiť. Každý, kto mal čo len trochu technického talentu, sa mohol zviezť na vlne rastúcej popularity iPhonu. Jeho majitelia totiž radi investovali pár dolárov do dobre navrhnutej aplikácie na vytvorenie zoznamu úloh, obľúbené boli aj aplikácie na počasie či Angry Birds.

„Prevládala myšlienka, že je to čosi ako zlatá horúčka," hovorí Stuart Hall, ktorý prevádzkuje službu na analýzu aplikácií s názvom Appbot. „Ak poviete ľuďom, že ste vývojár, hneď si myslia, že musíte byť bohatý." Sám Hall totiž v roku 2012 aplikáciou pre iPhone, ktorá mu zabrala 6 hodín práce, zarobil 56 000 dolárov. No teraz je takýto úspech skôr výnimka. Nezávislí vývojári tvrdia, že trh ovládli veľké spoločnosti.

Prieskum uskutočnený spoločnosťou MobileVision minulý mesiac medzi 10 000 tvorcami aplikácií zistil, že 1,6 % vývojárov zarába viac ako zvyšných 98,4 % dovedna. Štúdia ďalej odhaduje, že z troch miliónov vývojárov aplikácií vo svete viac ako polovica nezarobí viac ako 500 dolárov mesačne.

Ďalšia štúdia spoločnosti Deloitte zistila, že takmer tretina majiteľov smartfónov typicky nestiahne ani jednu aplikáciu mesačne.

Na prvý pohľad je to záhada. Čoraz prevažujúcejšia väčšina ľudí v západnej Európe a Severnej Amerike vlastní smartfóny, ktoré majú stále sofistikovanejšie funkcie. Majitelia iPhonov a iPadov stiahli v uplynulých 6 rokoch viac než 75 mld. aplikácií. Google Play, aplikačný obchod pre androidové zariadenia, sa dotiahol na Apple App Store, pokiaľ ide o počet aplikácií i príjmy. Pre vývojárov by to malo byť obdobie konjunktúry. A podľa výrobcov smartfónov ním aj je.

Apple uvádza, že od roku 2008 zaplatil vývojárom aplikácií viac ako 20 miliárd dolárov. Napriek tomu medzi nezávislými vývojármi a v malých a stredných firmách, ktoré tvoria väčšinu aplikácií pre smartfóny, panuje ponurá nálada. Napriek rýchlemu rastu počtu aplikácií a rýchlemu tempu rozširovania inteligentných telefónov sa znížil predaj jednotlivých kusov, čo postihlo aj také hity, ako je hra Candy Crush Saga.

„V minulom roku sa nevyskytol v oblasti aplikácií ani jediný trhák," povedal analytik Tero Kuittinen, „a každá aplikácia má výrazne kratšiu životnosť." Pri súčasnej ponuke miliónov aplikácií dominujú tie spoločnosti, ktoré si môžu dovoliť investovať do on-line reklamy.

Napriek tomu „app-store optimisti" veria, že trh neumiera, len prechádza do novej fázy.

Apple a Google vkladajú veľké nádeje najmä do nositeľnej elektroniky a obe spoločnosti vytvorili vlastnú platformu určenú pre zdravie, nazvanú HealthKit, resp. Google Fit.

Zdroj: ft.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Microsoft to s mobilmi nevzdáva. Ukázal, že na mobiloch bude možné spustiť Windows 10 i Photoshop

09.12.2016 10:00

Na konferencii WinHEC v Číne Microsoft demonštroval, že sa mu podarilo spustiť operačný systém Windows 10 na procesore Qualcomm Snapdragon 820. Je to teda prvý procesor ARM s podporou plnohodnotného W ...

Produkty 1

Ako v IMAX. Prvý projektor DLP so 4K rozlíšením a certifikáciou THX HD Display

09.12.2016 00:10

Spoločnosť BenQ uvádza na trh nový model pre domáce kino BenQ W11000. Prvý a zatiaľ svetovo jediný 4K UHD projektor DLP s prestížnou certifikáciou THX na HD obraz ponúka 8,3 milióna pixelov, farebné p ...

Produkty

Gionee ponúkne prémiový smartfón so 7000 mAh batériou, trojicou foťákov a 6 GB RAM

09.12.2016 00:25

U nás málo známy čínsky výrobca Gionee pripravuje zaujímavý smartfón. Bude určený len na domáci trh, ale aj tak si zaslúži pozornosť pre svoju impozantnú hardvérovú konfiguráciu. Síce ešte nebol ofici ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá