SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Úspešných 9 mesiacov pre Skupinu Slovak Telekom: rastie počet mobilných i TV zákazníkov, stúpa aj profitabilita

Tlačové správy
0

Za prvých deväť mesiacov roka 2016 dosiahla Skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnosy 564,1 milióna eur. V porovnaní s minulým rokom klesli o 1 percento.

Slovak Telekomu sa darí pri ukazovateľovi prevádzkového zisku EBITDA, stúpol medziročne o 3,5% na 240,2 milióna eur. EBITDA marža sa vylepšila zo 40,6% na 42,6% za prvých deväť mesiacov 2016. Popri vyššom EBITDA investuje Slovak Telekom aj do moderných sietí a zákazníkov, najmä pri dotovaní koncových zariadení.

Skupina Slovak Telekom dosiahla za prvé tri kvartály vyšší prevádzkový zisk a stabilizovala výnosy služieb a produktov. Magenta 1 má čoraz lepšiu pozíciu a odštartovala aj v B2B segmente. Silnie aj pozícia technologického lídra vďaka novému pokrytiu optickou sieťou či zrýchľovaním metaliky a optiky po celom Slovensku. Mobilná oblasť expanduje pri 4G sieti s pokrytím viac ako 85 percent populácie i ukážkou nového rýchlostného rekordu na Slovensku: 900 Mbps,“ uviedol Milan Vašina, generálny riaditeľ spoločností Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.

Oblasť pevnej siete
V oblasti pevnej siete naďalej pozitívne rezonujú silné predaje Chytrých balíkov i Magenta 1.

Magenta 1 bola v tomto roku obohatená o viaceré novinky. V B2C segmente priniesla viac benefitov pre zákazníkov. V B2B štartovala v podobe Magenta 1 Biznis, ktorá na Slovensko priniesla nový spôsob skladania služieb: fixné, mobilné i cloudové služby sú vnímané na rovnakej úrovni.

Hlavným ťahúňom pevných služieb ostáva digitálna televízia a silná pozícia jej všetkých platforiem: Magio TV, Magio Sat i Nová DIGI. V treťom kvartáli navyše Telekom opäť investoval do obsahu vlastného TV kanálu Ťuki TV (prevádzkuje ho v spolupráci s TV JOJ) a na DIGI Sport kanáloch majú zákazníci všetkých platforiem k dispozícii širokú paletu športových podujatí.

Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol medziročne na 517 tisíc. Prírastok 24 tisíc za prvé tri kvartály predstavuje 14% nárast v počtu nových zákazníkov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Počet širokopásmových prístupov stúpol medziročne na 625 tisíc. Slovak Telekom investoval do optickej siete a jej nového pokrytia, súčasne naň pozitívne vplýva aj aktuálne zrýchľovanie metalickej a optickej siete.

Oblasť mobilnej siete
Na silný prvý polrok s uvádzaním vlajkových lodí výrobcov nadväzujú výborné výsledky aj v treťom kvartáli, kedy sa objavili ďalšie prístroje a zákaznícke iniciatívy. Mobilný segment ťaží aj z aktualizovanej ponuky Magenta 1. V septembri bol uvedený očakávaný model iPhone 7, ktorý zaknihoval najvyšší počet predobjednávok na novinku v histórii a jeho vysoké predaje budú pokračovať.

V mobilnej oblasti Slovak Telekom výrazne investuje do expanzie 4G siete. Slovak Telekom už k 30.9.2016 pokrýval 4G sieťou 85,1 percent populácie. Investície putujú aj do LTE-A: rýchlosti do 225 Mbps boli uvedené do viacerých ďalších častí Bratislavy, plošne bol pokrytý Senec (po Nitre, Trnave, Trenčíne).

V mobilnom segmente sa naďalej darí predaju mobilných paušálov Happy s rastúcim podielom na celej báze. K 30.9.2016 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 226 tisíc zákazníkov, medziročný rast dosiahol 21 tisíc. Ďalším pozitívnym ukazovateľom je rast priemerného výnosu na zákazníka (ARPU) – 11,9 (za prvé tri kvartály 2015) na 12,2 € (za prvé tri kvartály 2016). Za rastom stojí čoraz vyšší podiel zákazníkov s paušálmi Happy XL a hi-end modelmi smartfónov.

Hospodárske výsledky dcérskych spoločností
Dcérske spoločnosti dosahujú solídne výsledky v oblasti výnosov. Najväčší rast výnosov majú po deviatich mesiacoch Zoznam a Zoznam Mobile, medziročne stúpli až o 18% a dosiahli 6,6 milióny eur. Aj DIGI Slovakia vykázala rast výnosov o 7 percent a zvýšila výnosy na 26,8 milióna eur. Nová DIGI ponuka dosahuje naďalej silné predaje a investuje do špičkového obsahu svojich športových kanálov. Výnosy dcérskej spoločnosti PosAm klesli na 16,5 miliónov eur, pričom za medziročným rozdielom stojí ukončenie veľkých projektov v minulom roku najmä vo verejnom sektore.

Slovak Telekom
Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

 

v miliónoch  €

Q1-Q3 2016

Q1-Q3 2015

Medziročný nárast/pokles

Výnosy

564,1

571,3

-1,3%

EBITDA (upravený)

240,2

232,0

3,5%

 

 

Oblasť pevnej siete
Vývoj kľúčových ukazovateľov

 

V tisícoch (vrátane DIGI)

Q1-Q3 2016

Q1-Q3 2015

Medziročný nárast/pokles

Pevné linky

847

858

-1.2%

Širokopásmové prístupy

625

587

6,4%

Zákazníci digitálnej TV

517

489

5,7%

 

 

Oblasť mobilnej siete
Počet zákazníkov/ARPU

 v tisícoch

Q1-Q3 2016

Q1-Q3 2015

Medziročný nárast/pokles

Celkový počet

2 226

2 205

1,0%

- z toho počet zmluvných zákazníkov

1 467

1 432

2,4%

- z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy

502

516

-2,7%

- z toho počet SIM kariet pre SkyToll

257

257

0%

 

ARPU v EUR

12,2

11,9

2,9%

 

Poznámka: Údaj 2 226 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 149 tisíc zákazníkov.

Redakcia

Všetky autorove články
Slovak Telekom

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať