Ako na to: Úprava farieb a práca s LUT vo videu
Prechod na digitálny záznam vo filmovom priemysle priniesol nové možnosti v kreatívnej tvorbe od nového pohľadu na filmové efekty až po dosiaľ nevídané možnosti v postprodukcii a farebných úpravách. Lídrom v tejto oblasti je predovšetkým spoločnosť Technicolor, ktorá pôvodne riešila hlavne postprocesing filmových materiálov v takmer všetkých štúdiách a jej značku nájdete v podstate na všetkých hollywoodskych filmových trhákoch. S nástupom digitalizácie jej špičkoví odborníci na vizuálnu psychológiu a psychológiu farieb vytvárajú tabuľky LUT pre celé filmy aj špecifické scény presne podľa požiadaviek produkcie.
Ako to už chodí, postupy z profesionálnej praxe si časom začnú osvojovať aj rôzne malé štúdiá a nadšenci a výrobcovia techniky im skôr či neskôr začnú vychádzať v ústrety. Rovnako je to aj s Color gradingom a používaním tabuliek LUT. S nástupom novej generácie kamier, zrkadloviek a bezzrkadloviek sa do nich postupne dostávajú aj režimy Log, ktoré umožňujú využitie celého dynamic ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH