Image
8.2.2016 0 Comments

Učíme sa programovať s Minecraftom

Vstup do nového roka je príležitosť na nové ciele a predsavzatia. Jedno z nich môže byť aj naučiť sa programovať. Možnosti vývojových prostredí na tvorbu aplikácií  vás od programovania zdanlivo odbremenia, no týka sa to len rutinných činností a vizuálneho návrhu používateľského rozhrania. Aplikačnú logiku však treba navrhnúť a následne naprogramovať. Ako začať alebo Hodina kódu = hodina osvietenia Pri našich lektorských aktivitách týkajúcich sa výučby programovania sme zistili, že u každého študenta, ktorý má motiváciu, príde v určitom okamihu zlom, keď mu základné veci do seba zapadnú a začnú dávať zmysel. Od tohto okamihu môže začať tvoriť sám a postupne sa v tvorbe aplikácií zdokonaľovať.  Tento zlom môže nastať už za menej ako hodinu od úplného začiatku štúdia. Neveríte? Určite ste už počuli o hodine kódu. Skúste ju absolvovať s nami a uvidíte, že nepreháňame. Minecraft0 a Minecraft0a  Hodinu kódu si úspešne vyskúšali aj mnohé známe osobnosti Hodinu kódu zastrešuje nezisková organizácia Code.org a zapojili sa do nej desiatky miliónov študentov. Kurzy sú dostupné v 40 jazykoch vrátane češtiny a je to otvorená platforma, takže ak sa nájde dobrovoľník, môže urobiť preklad do slovenčiny. Kurzy sú navrhnuté tak, aby ich zvládol hocikto bez akejkoľvek skúsenosti s programovaním. Od Karla k Minecraftu Staršia generácia sa učila programovať s robotom Karlom. Napriek názvu to nie je český vynález. Tento grafický výučbový programovací jazyk vznikol na prelome 70. a 80. rokov 20. storočia na Stanfordovej univerzite, kde ho Richard E. Pattis používal pri výučbe študentov. Pomenoval ho Karel (nie Charles) na poctu Karlovi Čapkovi, ktorý obohatil svetovú slovnú zásobu o slovo robot. Úlohou bolo naprogramovať robota, aby sa pohyboval vo svojom virtuálnom svete a budoval v ňom objekty.  Robot rozumel niekoľkým  základným príkazom, ako napr. move, turnleft, putbrick, pickbrick, a dokázal testovať, či je pred ním voľno, či sú v jeho blízkosti značky a na ktorú stranu je ot ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá