SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Svoje nákupy chcú Slováci platiť rýchlo

Tlačové správy
0

Okrem platieb bezkontaktnou kartou, ktorú pri nákupoch využíva 68 % Slovákov, sa stále populárnejšími stávajú aj ďalšie moderné spôsoby platieb. Medzi zákazníkmi sú čoraz obľúbenejšie bezkontaktné nálepky či karty v mobile, ktoré chce v budúcnosti využívať tretina Slovákov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2016.

Zákazníci preferujú pohodlie a rýchlosť transakcie, ktoré im umožňujú moderné platobné technológie. Bezkontaktnú kartu vlastnia vyše dve tretiny Slovákov (68 %), vlani to bola necelá polovica respondentov (48 %). V kamenných predajniach bezkontaktnou kartou platia 4 z 5 nakupujúcich (81 %), z toho 60 % pravidelne. „Do budúcnosti má, čo sa týka platieb v kamenných obchodoch, veľký potenciál platobná karta v mobile a tiež bezkontaktná nálepka. Vzhľadom na vysoký podiel používania kariet na platby cez internet bude ďalší nárast tejto metódy už len pozvoľný, naopak rast možno očakávať pri platobných aplikáciách ako Masterpass alebo PayPal,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Platobnú nálepku zatiaľ používa každý desiaty Slovák, NFC mobilnú aplikáciu, ktorá funguje ako bezkontaktná karta v telefóne, 7 % ľudí. Tieto spôsoby platieb sú obľúbené skôr medzi mladšími generáciami, ktoré majú s modernými technológiami väčšie skúsenosti. Do budúcnosti však plánuje tieto „chytré metódy“ používať asi tretina respondentov prieskumu. Iba zhruba pätina ľudí odpovedala, že o ne určite nemá záujem.

Prieskum spoločnosti Mastercard tiež ukázal, že za svoje nákupy platia kartou cez internet štyri pätiny ľudí (79 %). Obľúbené sú aj platobné aplikácie ako Masterpass či PayPal, ktoré sú populárnym spôsobom platby najmä pri medzinárodných objednávkach na internetových nákupných portáloch. Tieto aplikácie využíva 46 % ľudí, z toho každý piaty (19 %) pravidelne. Predtým sa bežne platilo zdĺhavo prevodom z účtu na účet, čo zabralo aj niekoľko dní. Platba kartou či platobnou aplikáciou však uhradí objednávku v priebehu niekoľkých minút. Najviac sú tieto spôsoby platby rozšírené medzi mladšími generáciami, ľuďmi s vyšším príjmom i vzdelaním. Ich obľúbenosť potvrdzuje aj záujem slovenských zákazníkov o ich budúce využívanie – predovšetkým platobné aplikácie chce začať používať ďalšia pätina ľudí.  

Prieskum v januári 2017 realizovala spoločnosť GfK Czech na reprezentatívnej vzorke 1 500 respondentov internetovej populácie.

Zobrazit Galériu

Ogilvy Group

Všetky autorove články
platby Masterpass PayPal

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať