Image
2.8.2012 0 Comments

Správa e-mailov zaberá až 28 % pracovného času. Dá sa tento čas skrátiť?

email_18.jpg Používatelia trávia viac ako štvrtinu bežného pracovného dňa čítaním a písaním e-mailov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu, ktorý vykonali McKinsey Global Institute a IDC. Čas, ktorý pracovníci trávia spravovaním e-mailov, však možno skrátiť.

E-maily sú podľa výsledkov prieskumu druhá časovo najnáročnejšia aktivita, ktorú pracovníci počas práce vykonávajú. Viac času trávia iba s vykonávaním svojej hlavnej pracovnej náplne. Podľa konzultantov by čas strávený písaním a čítaním e-mailov mohol byť skrátený o 25 až 30 %, keby sa v biznise zaviedlo využívanie komunikácie v rámci sociálnych sietí. Vo výsledku by tak pracovníci získali o 7 až 8 % viac času na ostatné pracovné povinnosti.

Výsledky štúdie takisto poukazujú na to, že Američania trávia dovedna 11 hodín denne komunikovaním a čítaním správ. Hoci štúdia nedefinuje priemerný počet e-mailov, ktoré pracovníci denne dostávajú, podľa dávnejšieho výskumu spoločnosti Radicati Group odošle a prijme priemerný korporátny zamestnanec 105 e-mailov za deň.

Čas trávený správou e-mailov sa dá skrátiť aj pomocou rôznych tipov:

  1. Určite si časový limit. Na všetky e-maily nemusíte odpovedať a už vôbec nie hneď - skúste teda správe e-mailov venovať 15 minút každé dve hodiny a tento harmonogram dodržujte.
  2. Vo všeobecnosti platí, že čas nevyhnutný na odpovedanie na e-mail je dlhší ako čas potrebný na jeho vytvorenie. Aby to tak nebolo, odporúča sa dodržiavať e-mailovú etiketu. Tú nájdete na stránkach emailcharter.org.
  3. Určite si priority. E-mailoví klienti aj webové rozhranie služieb vám dáva dostatok nástrojov, pomocou ktorých si môžete označiť prioritné e-maily. Hoci náš mozog nechce niekedy rozlišovať správy, nie všetky e-maily sú si rovnocenné - niektoré vyžadujú okamžitú odpoveď, iné môžete archivovať alebo hneď zmazať.
  4. Neprihlasujte sa na odber noviniek. Kopa služieb ponúka zasielanie noviniek - ak ich vyslovene nepotrebujete, neprihlasujte sa na ich odber, prípadne skúste nastaviť čo najväčší časový interval, za ktorý vám novinky budú chodiť.
  5. Neotvárajte e-maily dvakrát. Už známe informácie nepotrebujete opätovne čítať a po otvorení e-mailu, aj pokiaľ naň neodpoviete hneď, vykonajte nejakú akciu - archivujte ho, zmažte ho, priraďte ho niekomu inému alebo ho odložte na neskôr.
Zdroj: mashable.com
mashable.com

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá