Slováci najviac nakupovali v pondelok 14. decembra
Vianočná sezóna je pre obchodníkov najúspešnejším obdobím roku, zákazníci počas vianočných nákupov minú na internete zhruba tretinu celkového obratu. „Najsilnejším dňom tohtoročnej vianočnej sezóny bol pondelok 14. decembra. V tento deň utratili na internete zákazníci najviac peňazí počas celého roka 2015," hovorí riaditeľ Heureky Tomáš Braverman.
Slováci budú čítať, ale aj voňať
Medzi najpredávanejšie kategórie patrili už tradičné darčeky - parfémy, knihy, mobilné telefóny a hodinky. Z kníh si Slováci nájdu pod stromčekom najčastejšie tituly Krv nie je voda od Dominika Dána, GOGO - Chalan z internetu, prípadne spoveď Mikuláša Černáka Prečo som prelomil mlčanie.
Z technologických darčekov si Slováci rozbalia mobil Huawei P8 lite, tí, ktorí obľubujú hry, sa zase tešia na Sony Playstation 4 a na Grand Theft Auto V. Najviac slovenských mužov dostane vôňu Hugo Boss No.6 Bottled a najviac slovenských žien zase parfém Lanvin Eclat D'Arpege. Medzi často nakupované produkty patrili aj set na pedikúru Scholl velvet Smooth express a hodinky Casio LTP.
Ešte stále máte šancu
Ak ste doteraz darček nekúpili, stále máte šancu aj pri nákupe na internete. Mali by ste sa však informovať u daného e-shopu, či sú produkty stále na sklade. „Aj keď niektoré e-shopy garantujú ešte doručenie do Vianoc, odporúčame informovať sa o možnostiach vopred. Najistejšie bude vyzdvihnúť si tovar v kamennej predajni," dodal Braverman.
Cez Vianoce sa nakupuje najviac
Sezóna vianočných nákupov je každoročne ťahúňom celého roka v rámci internetového predaja. Celkovo za rok 2015 minú Slováci v e-shopoch zhruba 703 miliónov eur, čo predstavuje nárast asi o 15 %. Vyplýva to zo štatistík nezávislého porovnávača cien Heureka.sk. V prvom polroku vzrástol obrat e-commerce zhruba o pätinu oproti vlaňajšku. Letná sezóna tempo rastu síce spomalila, ale vianočná sezóna bude opäť silná a vďaka tomu znovu sa na internetu očakáva očakávame rekordný obrat e-commerce.