Image
18.9.2015 0 Comments

Slováci hodnotia e-shopy často, na Čechov sa však nechytajú

Na internete dnes kúpite prakticky čokoľvek a ponuka je naozaj obrovská. Zákazník má problém vyznať sa v záľahe e-shopov a zvoliť si ten najkvalitnejší. Existuje na to jednoduché riešenie - spoľahnúť sa na skúsenosti iných. Slováci sa čoraz viac riadia recenziami, no nielen to, každý rok stúpa aj počet tých, ktorí recenzie píšu.

Podľa štatistík portálu Heureka.sk hodnotia slovenskí zákazníci nákupy pravidelne. Iba za prvý polrok tohto roka zanechali zákazníci na Heureke takmer pol milióna recenzií a hodnotení. Dovedna na Heureke zanechali už takmer tri milióny recenzií a hodnotení. To však ešte nič nie je. Česi ich už napísali spolu 15 miliónov, čo je päťkrát viac ako Slováci, i keď vzhľadom na veľkosť trhu je to porovnateľný počet. Na porovnanie - v Česku pôsobí 37 200 e-shopov, kým na Slovensku je to 8250.

Skúsenosťami ostatných nakupujúcich sa pri výbere e-shopu riadi až 28 % Slovákov, vyplynulo to z prieskumu Heureka.sk. Slováci dokonca považujú skúsenosti ostatných zákazníkov za druhý najdôležitejší parameter pri výbere obchodu, a to hneď za cenou tovaru, ktorá zaváži u 45 % ľudí. Viac na hodnotenia dajú muži, spomedzi 28 % respondentov tvoria páni viac ako dve tretiny.

Systém pridávania recenzií je niekoľkonásobne zabezpečený protči vyfabrikovaným hodnoteniam bez autentickej nákupnej skúsenosti. Dotazníky sa rozosielajú na základe reálne uskutočnených objednávok. Ide teda o skutočných zákazníkov, ktorí majú s daným e-shopom skúsenosť. Na základe vysokého počtu kladných hodnotení potom Heureka udeľuje e-shopom certifikát Overené zákazníkmi.

Zákazníci si postupne na recenzie zvykli, píšu ich čoraz viac. V roku 2011 bolo ohodnotených len o málo viac ako 153-tisíc nákupov. V roku 2014 sa toto číslo zvýšilo už na takmer 964-tisíc recenzií. Vlaňajšie Vianoce boli z pohľadu recenzií zatiaľ najsilnejším obdobím, iba v decembri 2014 zákazníci ohodnotili vyše 120-tisíc nákupov.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá