Image
3.3.2016 0 Comments

Seriál: Programujeme pre Android

V tejto časti seriálu si predstavíme prácu s tzv. senzormi, z ktorých minimálne jeden je súčasťou všetkých moderných androidových zariadení. Senzory sú špecializované komponenty určené na meranie konkrétnych fyzikálnych veličín. Androidové zariadenia obsahujú tieto komponenty zabudované v ich hardvéri. Ide o fyzické miniatúrne hardvérové moduly (snímače). Android API okrem sprístupnenia hardvérových snímačov definuje aj tzv. syntetické, resp. virtuálne senzory, ktoré spracovávajú údaje z jedného, alebo viacerých hardvérových senzorov a po vykonaní vlastných výpočtov poskytujú vlastné derivované údaje. Do konkrétnych zariadení boli doposiaľ vkladané tri typy senzorov: 1. pohybové (motion) – merajú veľkosť akceleračných a rotačných síl (zrýchlenie, gravitácia, rotačné vektory, gyroskopy), 2. polohové (position) – poskytujú informácie o polohe (orientácia, geo-magnetické údaje), 3. environmentálne – merajú fyzikálne parametre okolitého prostredia (teplota, tlak, vlhkosť, osvetlenie). Dôležité je spomenúť, že nie všetky androidové zariadenia a takisto nie všetky verzie Androidu v sebe fyzicky obsahujú a aplikačne podporujú všetky typy senzorov. Kritériom hodnotenia je najmä rok výroby zariadenia pričom platí jednoduchý princíp: čím novšie (drahšie) zariadenie, tým viac senzorov obsahuje a aplikačne podporuje. Android sensor framework Tento framework, konkrétne jeho triedy, rozhrania a ich metódy, umožňujú v prvom rade sprístupniť konkrétne senzory pre využitie v rámci našich aktivít a následne načítať údaje (raw sensor data) poskytované týmito senzormi. Zoznam a význam všetkých senzorov doposiaľ podporovaných platformou Android nebudeme pre nedostatok miesta uvádzať. Z používateľského hľadiska je omnoho dôležitejšie vedieť, ktoré konkrétne senzory fyzicky obsahuje a následne aplikačne podporuje naše konkrétne zariadenie. Framework je tvorený nasledujúcimi komponentami: SensorManager Trieda určená na vytvorenie inštancií služieb poskytovaných senzormi, spríst ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano




Autor: Marek Sopko

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá