12.12.2012 0 Comments

Roland Berger: Podiel Číny a Indie predstavuje 20 % globálnych investícií do výskumu a vývoja, ktoré sú najväčším motorom inovác

Čína investuje 200 miliárd USD. Konkurencia na rozvíjajúcich sa trhoch je stále tvrdšia. Preto lokálne firmy stále viac investujú do výskumu a vývoja a uvádzajú na trh konkurencieschopné výrobky. Čína a India sú najväčším motorom inovácií, ich podiel na celosvetových investíciách do výskumu a vývoja je 20%. Jednoduché, nákladovo efektívne výrobky sú úspešné predovšetkým v strednom a nižšom spotrebnom segmente. Tieto výrobky sú potom často exportované na západné trhy. Tento proces je známy pod pojmom "obrátená inovácia". Západné firmy, ktoré chcú využiť inovačný potenciál rozvíjajúcich sa trhov, by mali svoje aktivity, počnúc vývojom cez výrobu až po distribúciu, presunúť na lokálne trhy. Mali by sa zamerať na modulárne výrobky, založené na štandardizovaných komponentoch. Ukázala to štúdia Roland Berger Strategy Consultants "8 miliárd obchodných príležitostí".

V roku 2012 dosiahnu celosvetové investície do výskumu a vývoja 1,4 biliónov USD, čo predstavuje 5,2% nárast oproti minulému roku. "Firmy na rozvíjajúcich sa trhoch už nie sú len "výrobnými nástrojmi" Západu. Stále viac investujú do výskumných projektov a do vývoja svojich vlastných produktov. Centrálne banky, vlády i manažéri západných ekonomík v súčasnosti riešia, ako sa v postupných krokoch čo najlepšie vyrovnať s tvrdou konkurenciou, ktorá prichádza z rozvíjajúcich sa krajín," uviedol Constantin Kinský, riaditeľ pražskej pobočky Roland Berger Strategy Consultants. 

"Tento trend sa samozrejme dotýka aj Českej republiky. Pokiaľ aj naďalej chceme ubrániť a zlepšovať našu konkurencieschopnosť v medzinárodnom prostredí, založenú na spoľahlivosti, inovatívnosti a kvalitnej pracovnej sile, kde majú tradíciu predovšetkým kvalitní inžinieri, musíme oveľa viac investovať do ľudského kapitálu a infaštruktúry. Tieto investície musia príjsť čo najskôr. Samotné šetrenie je veľkým rizikom, že neobstojíme. V Čechách nejde o to, aby sme utratili menej, ale aby sme utratili lepšie," dodáva Constantin Kinský.

Čína a India sa stali najdôležitejším miestom pre inovácie. V priebehu posledných piatich rokov zdvojnásobili objem investícií do výskumu a vývoja. Čína investovala do výskumu a vývoja 200 miliárd USD, India 40 miliárd. Tým dosiahli tieto dve krajiny pätinového podielu na globálnych investíciách do inovácií.

V zozname 20 najviac inovatívnych firiem na svete je päť firiem z Číny, Indie

a Brazílie. Tieto tri krajiny sú na zozname "silnej dvadsiatky" krajín, ktoré dosiahnu do roku 2030 najväčší ekonomický rast. Na zozname vedľa nich figurujú aj Argentína, Kolumbia, Egypt, Irán, Irák, Malajzia, Mexiko, Nigéria, Pakistán, Peru, Rusko, Saudská Arábia, Južná Afrika, Thajsko, Turecko a Vietnam.

„Trend rastúcich investícií rozvíjajúcich sa krajín do inovácií predstavuje veľký tlak na západné firmy," uviedol Constantin Kinský. "Pokiaľ chcú kunkurovať na týchto trhoch so svojimi vlastnými inovatívnymi riešeniami, musia reagovať." Hlavne preto, že výrobky z priemyslových krajín sú pre rozvíjajúce sa trhy často nevhodné.

Lacnejšie a na použitie jednoduché výrobky majú v rozvíjajúcich sa krajinách oveľa väčšiu šancu na úspech než drahé výrobky s mnohými funkciami. Lokálne firmy stále častejšie vyvíjajú svoje vlastné "základné produkty", ktoré sa zameriavajú na miestne potreby. Tieto jednoduché výrobky sú vyrábané špeciálne pre nízky a stredný trhový segment na rozvíjajúcich sa trhoch. Často sú však schopné uspieť aj v rozvinutých západných ekonomikách. Tomuto procesu sa hovorí "obrátená inovácia". Tieto lacné produkty bývajú alternatívou vyvinutých a dražších produktov zo Západu a mávajú úspech po celom svete. Ročný nárast ich predajov dosahuje celosvetovo 7% a 10% v Číne a Indii. Firmy, ktoré chcú vyvinúť jednoduché a lokalizované riešenia pre rozvíjajúce sa trhy, musia investovať do lokálneho výskumu a vývoja, aby lepšie pochopili potreby týchto trhov.

Mnoho firiem už zistilo, ako veľmi je dôležitý vývoj a výroba produktov na lokálnych trhoch. Viac ako 2/3 firiem plánuje do roku 2020 vyrábať viac ako 20% svojich produktov na rozvíjajúcich sa trhoch a tento trend naďalej rastie. Modulový prístup k výrobe je kľúčom produktovej stratégie. Využitím štandardizovaných komponentov dosahujú firmy znižovanie výrobných nákladov, sú flexibilnejšie a lepšie sa prispôsobujú dopytu.

Spoločnosť Roland Berger Strategy Consultants, založená v roku 1967 v Mníchove, sa postupne stala jednou z vedúcich spoločností v oblasti strategického poradenstva. Prostredníctvom 51 kancelárií v 36 krajinách úspešne pôsobíme s viac ako 2500 zamestnancami na globálnom trhu. Spoločnosť funguje ako nezávislé združenie partnerov, vlastnené takmer 220 partnermi.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Biznis

10 trendov v oblasti podnikových sietí v roku 2017

14.01.2017 00:20

Stojíme na pokraji zásadných technologických zmien. Uplynulý rok vydláždil cestu a pripravil podmienky pre budúcnosť, ktorá rýchlo získava jasné obrysy. V roku 2017 môžeme očakávať týchto desať zmien, ...

Biznis 1

S kamerou na bratislavskom kole robotickej súťaže FIRST LEGO League (video)

16.01.2017 00:15

Tvorivosť žiakov a študentov je jeden z kľúčových faktorov ich budúcej úspešnosti a aj potvrdenie kvalitatívnej úrovne výučby informatiky v školách. Preto sme sa s našou kamerou prišli pozrieť na prie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá