Image
22.10.2016 0 Comments

Recenzia: Renault Megane GT Energy TCE 205 EDC 38

Nové GT zaujme na prvý pohľad výrazným športovým dizajnom. Pomáhajú tomu najmä mohutné prelisy v prednej kapote, športovo ladený predný nárazník, výrazne tvarované zadné blatníky, veľké 18“ kolesá a dve chromované koncovky výfuku. Pod nový vzhľad triedy Megane sa podpisuje aj dizajn predných a zadných LED svetiel s 3D efektom. K športiaku potrebujete aj výraznú farbu, Renault zvolil modrú alebo červenú metalízu a dobre urobil.

V podobnom duchu je upravený aj interiér, ktorému dominujú vynikajúce športové sedačky s vysokými bočnicami. Vďaka nim si udržíte stabilný posed aj pri ostro rezaných zákrutách. Sú anatomicky tvarované, príjemne mäkké, s elegantným prešívaním. Predné sedadlo si viete dať dosť nízko a volant zas dosť vysoko. Sedačkám sekundujú široké športové kovové pedále, kovové páky radenia a menší volant s hrubou obručou, ktorý výborne sadne do rúk. To všetko vo vás vyvoláva nutkanie  šliapnuť na plyn a poriadne sa vyblázniť na ceste.

Zadné sedadlá sú štandardné, ale takisto príjemné a dobre tvarované, s dostatočnou dĺžkou sedáka, no keď si dáte predné sedadlá až dozadu, zadným pasažierom už veľa miesta na nohy nezostane. Ale pri športiakoch zadní pasažieri musia očakávať určité priestorové kompromisy. Batožinový priestor je dostatočne priestranný, vysoká nakladacia hrana asi nepoteší každého, ale k hatchbacku patrí.

Prístrojová doska s multifunkčným farebným displejom TFT navodzuje pocit hi-tech výbavy. Dizajn plne grafických digitálnych budíkov je prispôsobiteľný podľa zvoleného jazdného režimu. Nechýba ani výsuvný farebný head-up displej, ktorý na rozdiel od konkurencie z vyšších cenových tried možno prispôsobiť podľa výšky vodiča, resp. jeho posedu. Ocenili sme ukazovateľ vzdialenosti za vpredu jazdiacim vozidlom aj ukazovateľ maximálnej rýchlosti keď si nie ste istí maximálnou rýchlosťou.

Pod volantom sa nachádzajú dve páčky umožňujúce manuálne radenie, čo využijete najmä pri športovom režime. Stredovej konzole dominuje dotyková obrazovka tabletu s uhlopriečkou 8,7", ktorý slúži na ovládanie multimediálneho zábavného systému. Možno nie každému sa bude páčiť jeho vzhľad, ale určite je praktický. Systém MULTI-SENSE umožňuje vybrať si jeden zo štýlov jazdy – Normal, Comfort, Sport či Personal. Zmeny sa prejavia v dizajne budíkov prístrojovej dosky, nastavení režimu a zvuku motora či ambientnom osvetlení interiéru. 

Nový Mégane môže byť vybavený viacerými asistenčnými systémami podľa zvolenej výbavy. Patrí k nim systém rozpoznávania dopravných značiek s varovaním o prekročení maximálnej povolenej rýchlosti. Adaptívny tempomat zase prispôsobí vašu rýchlosť, aby sa zachovala bezpečná vzdialenosť od auta pred vami. Systém sledovania mŕtveho uhla rozpoznáva vozidlá za vami a informuje o nich pomocou blikajúcej kontrolky na vonkajšom spätnom zrkadle. Systém automatického parkovania zase meria dostupný priestor a vykoná potrebné parkovacie manévre pri pozdĺžnom, ale aj pri kolmom a šikmom parkovaní.

Nový Renault Mégane GT je vybavený systémom štyroch aktívne riadených kolies 4CONTROL, ktorý dohliada na priľnavosť a stabilitu vozidla na vozovke. Využíva princíp natáčania zadnej nápravy v opačnom smere ako prednej v rýchlostiach do 80 km/h a v rovnakom smere s prednou nápravou pri rýchlostiach nad 80 km/h. Využijete to pri tiahlych zákrutách, ktoré môžete prechádzať omnoho rýchlejšie bez pribrzďovania a straty výkonu.  A tiež pri parkovaní či manévrovaní keď sa potrebujete otočiť na malom mieste.

Najsilnejší z ponúkaných motorov je model Energy TCe 205 EDC s automatickou sedem­stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Je vybavený funkciami Launch Control, ktorá umožňuje kontrolovaný čo najrýchlejší rozjazd s pevným štartom a rýchle podraďovanie o niekoľko stupňov, a Multi-Change Down, čo sú technológie vyvinuté divíziou Renault Sport.

Výkon 205 koní sa zdá byť dostatočný, zo zrýchlenia z nuly na stovku za 7,1 sekundy vám síce nepadne sánka ale na vyšantenie sa postačí. Komu by GTčko nestačilo môže si počkať na verziu RS.

Pri ekonomickej jazde, rýchlosti 50 km/h a 4 osobách v aute bola priemerná spotreba 4,4 l/100 km. Pri rýchlosti 90 km/h bola spotreba 5,8 l/100 km, pri rýchlosti 130 km/h 7,2 l/100 km. Pri športovom režime a rýchlosti 90 km/h bola spotreba 17,2 litra /100 km a pri vyšších rýchlostiach sa môže vyšplhať až na hodnotu takmer 30 l/100 km.  Priemerná spotreba počas testu sa pohybovala na úrovni 6,5 litra na 100 km.

VERDIKT

Atraktívny športový dizajn, plne grafické digitálne budíky, nastaviteľný head-up displej a takisto výborné LED svetlá potešia oko každého milovníka áut. Špičkové predné sedadlá a najmä vynikajúce jazdné vlastnosti GT-čka spolu s výborným pomerom ceny a protihodnoty z neho robia vážneho kandidáta na kúpu. 

PARAMETRE:

počet valcov/ventilov: 4/16
zdvihový objem motora: 1618 cm3
prevodovka: 7-stupňová automatická
poháňaná náprava: predná
výkon: 151/6000 kW/ot.
krútiaci moment: 280/2400 Nm/ot.
maximálna rýchlosť: 230 km/h
zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,1 s,
spotreba – mesto/mimo mesta/kombinovaná: 7,8/4,9/6,0 l/100 km
objem batožinového priestoru: 384 l
objem palivovej nádrže: 50 l
Základná cena: od 12 990 EUR
Základná cena testovanej verzie: 21 990 EUR
 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Farebná tlač v profesionálnej kvalite pre každého

08.11.2016 00:00

OKI Smart Colour Solutions Event  Spoločnosť OKI sa posledné tri roky orientovala najmä na multifunkčné tlačiarne do kancelárskeho prostredia a posunula sa od predaja produktov k predaju komplexných ...

Magazín

Ako na výrobu technologických produktov v Číne

08.11.2016 00:00

Ste startup, ktorý ukončil vývoj produktu a chystá sa na veľkosériovú výrobu? Hľadáte dodávateľa, ktorý vám ponúkne čo najlepšie podmienky? Poďte sa pozrieť, ako sa vyrába v Číne. O praktické skúseno ...

Magazín

Budúcnosť patrí high-endu

08.11.2016 00:00

Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 20 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá