Image
7.7.2016 0 Comments

Range Rover Evoque 2.0 TD4 HSE

Evoque je síce v rodine vozidiel Range Rover menší ako ostatné modely, ale z hľadiska technologickej výbavy, komfortu a bezpečnosti za nimi v ničom nezaostáva. Má skvelý dizajn, špičkové jazdné vlastnosti na každom povrchu a prvky luxusnej triedy áut. Vnútorný priestor je stavaný na pohodlný transport štvorice cestujúcich. Nová generácia najrýchlejšie predávaného modelu od Land Roveru prináša množstvo nových dizajnových prvkov a technológií.

Charakteristická vonkajšia črta tohto kompaktného SUV sú úzke LED svetlá a zväčšené nasávacie otvory, ktoré zdôrazňujú športový charakter vozidla. Nový spojler na dverách batožinového priestoru obsahuje užšie tretie brzdové svetlo s technológiou LED. Príplatkové plutvové strešné antény obsahujú integrovanú 3G anténu, ktorá zlepšuje príjem signálu mobilných sietí.

Zoznam zlepšení obsahuje aj nový informačno-zábavný systému InControl s osempalcovou dotykovou obrazovkou, ktorý ponúka systém ovládania pomocou prsta podobne ako na smartfóne a pomocou smartfónu sa dá aj ovládať.  Okrem štandardných funkcií a vlastností vyhodnocuje štýl jazdy a jeho vplyv na spotrebu, ponúka možnosť nastaviť náladové osvetlenie, klimatizáciu či ozvučenie. Šesťreproduktorový stereofónny audiosystém si navyše možno objednať vo verzii so satelitnou navigáciou s mapami na pamäťovej karte SD a funkciami DAB, Sirius a HD Radio.

Funkcia ovládania dverí batožinového priestoru bez použitia rúk umožňuje automatické otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru jednoduchým pohybom nohy pod zadným nárazníkom, čo ocení každý, kto prichádza k autu s rukami plnými nákupných tašiek.

K asistenčným službám pribudla technológia All-Terrain Progress Control (ATPC), ktorá udržiava vopred zvolenú rýchlosť pri jazde dopredu alebo dozadu v rozsahu 1,8 km/h až 30 km/h, takže vodič sa môže viac sústrediť na zdolávanie náročného terénu.  Systém Terrain Response zase ovláda pohon tak, aby auto malo čo najlepšiu trakciu na akomkoľvek povrchu. K dispozícii na výber sú režimy normálna jazda, tráva/štrk/sneh, blato/koľaje a piesok.

Novinkou je aj asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (Lane-Keeping Assist), využívajúci stereoskopický digitálny kamerový systém na sledovanie vodorovného značenia na ceste, ktorý bráni neúmyselnému vybočeniu z jazdného pruhu. Ak vozidlo začne prechádzať do vedľajšieho jazdného pruhu bez toho, aby vodič predtým dal najavo svoj úmysel pomocou smerových svetiel, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu mierne vykoriguje polohu volantu, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu.

Funkcia autonómneho núdzového brzdenia Autonomous Emergency Braking (AEB) dokáže zabrániť nehode alebo aspoň výrazne zmierniť jej následky, ak vodič náležite nezasiahne proti hroziacej zrážke. Systém dokáže odhaliť potenciálne nebezpečenstvo pred vozidlom pomocou digitálneho stereoskopického systému s kamerami namierenými dopredu. Ak systém zistí, že hrozí zrážka, vodiča na to upozornia vizuálne a akustické výstražné signály, a ak vodič neurobí potrebný manéver, systém mu pomôže zabrániť zrážke (pri rýchlostiach do 50 km/h) alebo aspoň zmierniť následky nehody (pri rýchlostiach do 80 km/h).

K novinkám patrí aj systém vyhodnocovania pozornosti vodiča (Attention Assist Estimation), ktorý na základe sledovania pohybov volantu vyhodnocuje, či vodič za volantom nezaspáva. V prípade zistenia známok ospalosti systém vydá zvukové a vizuálne signály.

Adaptívne svetlomety zabezpečujú výbornú viditeľnosť pri jazde v noci. Sedadlá sú polohovateľné v šiestich smeroch a najvyššie verzie ponúkajú aj nové masážne predné sedadlá so 14 spôsobmi polohovania.  Náladové osvetlenie konfigurovateľné používateľom zvyšuje vizuálnu dramatickosť interiéru.

Head-up displej zobrazuje síce len základné informácie o rýchlosti či pohone, zato však má dobré pozorovacie uhly, takže je dobre viditeľný aj pre šoférov s vyššou postavou.

Vďaka novému hliníkovému vznetovému motoru, ktorý je o 20 – 30 kg ľahší ako jeho predchodca, je Range Rover Evoque na rok 2016 najhospodárnejším Land Roverom v doterajšej histórii. Motor je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch. Variant s výkonom 110 kW dosahuje spotrebu paliva 4,2 l/100 km a emisie CO2 109 g/km, kým silnejšia verzia s výkonom 132 kW dokáže pracovať so spotrebou 4,8 l/100 km a emisiami CO2 od 125 g/km. Variant s výkonom 110 kW má o 18 % menšiu spotrebu paliva než doteraz používané vznetové motory v modeli Evoque. Servisné intervaly sa predĺžili z 25 000 km na 33 000 km, čo tiež znižuje prevádzkové náklady týchto ľahkých motorov.

Technické parametre:

Pohonná jednotka: vznetový radový štvorvalec
Objem motora: 1999 cm3
Maximálny výkon: 132 kW (180 Ps) @3500 ot./min
Max. krútiaci moment: 430 Nm @1500 ot./min
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,0 s
Normovaná spotreba paliva: 5,1 l/100 km
Emisie CO2: 134 g/km
Záruka: 5 rokov (3 roky na nové vozidlá alebo 100 000 km a 2 roky predĺžená záruka dovozcu (po skončení platnosti záruky výrobcu), bez obmedzenia km

Základná cena: 52 051 EUR

Cena testovaného vozidla: 64 758 EUR

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá