Image
17.12.2015 0 Comments

Vývoj pre Windows 10 – Publikujeme aplikáciu do Windows obchodu II. / 7. časť

Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál

Aby ste mohli odladenú aplikáciu publikovať do obchodu Windows, musíte ju dôkladne otestovať a skontrolovať, či má všetky potrebné formálne a grafické náležitosti, predovšetkým vyplnené údaje v aplikačnom manifeste.

Aplikačný manifest

V aplikačnom manifeste (súbor Package.appxmanifest ) sú informácie potrebné na zostavenie aplikácie, aby ju bolo možné distribuovať cez pre Windows Store. Manifest je fyzicky dokument XML, no údaje v ňom budete vo väčšine prípadov editovať pomocou vizuálneho nástroja. Údaje v aplikačnom manifeste sú vo vizuálnom editore rozdelené do záložiek. V záložke Application treba definovať jazyk používateľského rozhrania. Pre slovenčinu zadajte reťazec „sk-sk". V záložke môžete takisto označiť orientáciu zariadenia, ktoré aplikácia podporuje, prípadne minimálnu šírku okna aplikácie, ak je menšia ako 500 pixelov.

Pozornosť venujte záložke Capabilities, ktorá zobrazuje zoznam funkcionalít, ktoré môže aplikácia využívať. Implicitne pri vytváraní projektu je označená voľba Internet, čo v praxi znamená, že aplikácia môže využívať údaje z webu. Niektoré funkcie deklarované v tejto záložke, ktoré by mohli zasiahnuť do súkromia používateľa, ako napríklad lokalizačné služby, mikrofón či kamera, sa odblokujú až po súhlase používateľa.

Prvky grafického dizajnu

V záložke Visual Assets definujete prvky grafického dizajnu aplikácie, aby sme boli presní, nie dizajn používateľského rozhrania, ale sprievodných prvkov, ako je úvodná obrazovka a dynamické dlaždice. Aby sa tieto prvky korektne zobrazili na obrazovkách rôznej veľkosti a s rôznym rozlíšením, aplikačný manifest umožňuje okrem základnej veľkosti, teda mierky 100 % definovať grafické prvky aj v ďalších mierkach: 125 %, 150 %, 200 % a 400 %. Ak definujete len obrázky v mierke 100 %, obrázky budú na veľkých obrazovkách príslušne zväčšené, čo však spôsobí stratu kvality. Pre základnú mierku 100 %, potrebujete nasledujúce obrázky (číselné údaje v pixeloch):

  • Úvodná obrazovka: SplashScreen 1240 × 600
  • Malá štvorcová dlaždica: Square 71 × 71 Logo
  • Stredná štvorcová dlaždica: Square 150 × 150 Logo
  • Veľká štvorcová dlaždica: Square 310 × 310 Logo
  • Obdĺžniková dlaždica: Square 310 × 150 Logo
  • Malá ikona: Square 44 × 44 Logo
  • Logo pre obchod: StoreLogo 50 × 50 pixelov

Fyzicky sú grafické prvky v projekte umiestnené spravidla v zložke Assets.

Záložka Visual Assets. Pre niektoré grafické prvky je odporúčaných viac mierok

Vytvorenie balíčka pre obchod

Finálny krok prípravnej fázy pred publikovaním aplikácie do Windows Store je vytvorenie balíčka, ktorý sa bude nahrávať do Storu. Najskôr prepnite spúšťanie aplikácie na lokálnom počítači, prepnite sa z módu Debug do módu Release a znovu zostavte aplikáciu. Potom v menu Project - Store - Create App Packages aktivujte vytvorenie distribučných balíčkov. Po úspešnom prihlásení sa do vášho vývojárskeho účtu treba priradiť vytváraný balíček k publikovanej aplikácii, pre ktorú ste si vopred rezervovali názov, prípadne si názov aplikácie môžete rezervovať aj v tejto fáze cez dialóg Create AppPackages. Nasleduje výber podporovaných procesorových platforiem, čísla verzie a podverzie. Po potvrdení sa vytvorí balíček na publikovanie aplikácie. V adresári projektu vznikne podadresár AppPackages a v ňom budú postupne vytvárané podadresáre podľa čísla aktuálnej verzie. Publikovať budete súbor s príponou APPX. V záverečnom dialógu vytvárania balíčka si všimnite tlačidlo Launch Windows App Certification Kit. Pomocou neho aplikáciu otestujete. Počas testovania sa aplikácia niekoľkokrát spustí. V žiadnom prípade neinteragujte s aplikáciami ani operačným systémom. Ak aplikácia neprejde testom, nemá zmysel publikovať ju do obchodu Windows, pretože tam prejde rovnakým testovacím procesom a po neúspešnom testovaní vám ju vrátia, aby ste ju opravili.

Zoznam testov vo Windows App Certification Kit

Publikovanie balíčkov do aplikačného obchodu

V sekcii Description treba čo najvýstižnejšie opísať funkcionalitu aplikácie, zoznam funkcionality v odrážkach a kľúčové slová na prípadné vyhľadávanie a nahrať obrázky. Potrebujete snímky obrazovky desktopu či tabletu s rozlíšením 1366 × 768 px, prípadne vyšším. Môžete nahrať maximálne 9 obrázkov formátu png, pričom to môžu byť snímky s orientáciou na šírku aj na výšku. Ak je vaša aplikácia určená aj pre mobilné zariadenia, musíte nahrať aj obrázky používateľského rozhrania pre smartfóny s rozlíšením 768 × 1280, 720 × 1280 alebo 480 × 800 pixelov. Takýchto obrázkov môžete nahrať maximálne osem. Ak má vaše zariadenie iné rozmery obrazovky, najjednoduchšie získate obrázky v požadovanom rozlíšení pomocou ikony so symbolom fotoaparátu v emulátore.

Odporúčame nasnímať a nahrať všetky kľúčové obrazovky vašej aplikácie a ako prvý v poradí uploadovať najzaujímavejší obrázok. Je to skrátka výkladná skriňa vašej aplikácie vo Windows Store. Pozornosť by ste mali venovať aj promovaniu aplikácie. Aby mohol Microsoft promovať vašu aplikáciu, v tejto fáze môžete (marketingový špecialista by zdôraznil, že musíte) uploadovať promočné obrázky a obrázky pozadia ponuky vašej aplikácie v obchode Windows. Obrázky môžu mať ľubovoľný názov, predpísané sú len rozlíšenia. Odporúčame vytvoriť čo najviac a čo najpôsobivejších obrázkov, aby ste potenciálneho záujemcu o vašu aplikáciu upútali a motivovali ho na stiahnutie či kúpu vašej aplikácie.

Microsoft môže aplikácie promovať, no k tomu je potrebné uploadovať propagačné obrázky

V sekcii Popisy musíte zadať informácie o autorských právach a takisto e-mailovú adresu alebo webovú stránku s kontaktnou adresou, na ktorej môžu používatelia riešiť s autorom prípadné problémy. Dôležitá položka je aj odkaz na webovú stránku, kde sú definované pravidlá ochrany osobných údajov.

V sekcii Poznámky k certifikácii, ktorá je nepovinná, zadajte všetky informácie, ktoré pomôžu testerom lepšie používať a pochopiť vašu aplikáciu. Zákazníci tieto informácie neuvidia. Podľa potreby zadajte požívateľské meno a heslo pre testovací účet, prípadne postup na prístup ku skrytým alebo zamknutým funkciám a podobne. Proces schválenia aplikácie trvá typicky niekoľko hodín až dní. O schválení alebo neschválení aplikácie budete informovaní e-mailom. Môžete takisto definovať, či sa má aplikácia publikovať ihneď po schválení alebo k stanovenému dátumu. Ak aplikácia nemá nedostatky, ktoré by bránili jej zverejneniu, bude po schválení dostupná vo Windows Store. Touto fázou sa životný cyklus aplikácie nekončí, aplikáciu budete určite ďalej zlepšovať a rozširovať jej funkcionalitu - či už z vlastného popudu, alebo na základe pripomienok používateľov.

 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to

Ako zbaviť fotky hmly

08.12.2016 11:59

Hmla alebo dym sú často veľmi kreatívne nástroje. No všetkého veľa škodí. Fotka potom stráca kontrast a v podstate na nej nič nevidieť. Hmlu môžete neraz následnými úpravami odstrániť alebo zredukovať ...

Ako na to

Užitočné SW nástroje

08.12.2016 11:53

AllDup v4.0.3 Určenie: program na vyhľadávanie a odstraňovanie duplicitných súborov Vlastnosti: duplicitné súbory sa vyhľadávajú len na zvolených diskových jednotkách alebo len v rámci vybraných ...

Ako na to

Fotografovanie s bleskom

08.12.2016 11:47

Ak máte moderný fotoaparát so vstavaným alebo externým bleskom, zdá sa vám téma článku triviálna. Jednoducho nastavíte vhodný režim, vyberiete najlepšiu kompozíciu záberu, exponujete a o zvyšok sa už ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá