SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Prieskum Mastercard: Dve tretiny Slovákov sa stali terčom kyberpodvodníkov

Tlačové správy
0

Takmer dve tretiny Slovákov a Sloveniek sa dostali do situácie, keď sa im niekto snažil ukradnúť peniaze z ich účtu alebo platobnej karty. Najčastejšie sa stretávajú s podvodnými e-mailmi a SMS. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu technologickej a platobnej spoločnosti Mastercard.[1] Vďaka neustálemu zlepšovaniu technologických riešení a zavádzaniu generatívnej umelej inteligencie sa darí podvodom stále častejšie predchádzať. V súčasnosti spoločnosť Mastercard rýchlo, bezpečne a spoľahlivo zabezpečuje viac ako 143 miliárd bezhotovostných transakcií, ktoré ročne prejdú jej sieťou.

SAMSUNG 042024 Advertisement

17 percent účastníkov prieskumu priznáva, že sa už niekedy skutočne stali obeťou útoku kybernetických podvodníkov. Viac ako tretina respondentov uvádza, že osobne poznajú niekoho, kto týmto spôsobom prišiel o peniaze. Popri podvodných e-mailoch a SMS sa Slováci najčastejšie stretávajú s falošnou platobnou bránou na internete a s tým, že sa niekto snažil zistiť údaje k ich platobnej karte. 14 percent respondentov potom zaplatilo na internete za tovar, ktorý im vôbec neprišiel.

S akými situáciami ste sa stretli?

Dostal/a som podvodný e-mail

32 %

Dostal/a som podvodnú SMS

28 %

Narazil/a som na podvodnú platobnú bránu

22 %

Niekto sa odo mňa pokúsil získať údaje k platobnej karte

19 %

E-shop prijal peniaze, ale nezaslal tovar

14 %

Niekto volal a vydával sa za bankára, policajta alebo finančného poradcu

6 %

Narazil/a som na podvodnú aplikáciu

5 %

„Rozvoj moderných technológií je bohužiaľ príležitosťou aj pre zločincov. Bezpečnosť preto musí byť súčasťou každého digitálneho produktu a služby. Náš prístup spočíva v kombinácii technológií a znalostí v ucelenej službe, ktorá vyhodnocuje a chráni pred rizikami a zároveň zabezpečuje dôveru, a to nielen v oblasti platieb,“ vysvetľuje Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Od roku 2018 investovala spoločnosť Mastercard do kybernetickej bezpečnosti 7 miliárd dolárov. Podieľala sa tiež na štarte viac ako 20 startupov zameraných na kybernetickú bezpečnosť. Každých 10 dní vyhodnocuje stav kybernetickej bezpečnosti každej finančnej inštitúcie a 14 miliónov ich obchodníkov. V rokoch 2022 až 2023 zabránila technológia Safety Net spoločnosti Mastercard potenciálnym stratám zákazníkov v dôsledku pokusov o globálne podvody a kybernetické útoky vo výške 20 miliárd dolárov, čo je rekordná čiastka v jej histórii.

Riešenie Decision Intelligence v súčasnosti hodnotí a bezpečne overuje v priemere zhruba 4 tisíc transakcií každú sekundu. Ďalšie zvýšenie bezpečnosti prinieslo nedávne zavedenie ešte pokročilejšieho variantu Decision Intelligence Pro, ktorý využíva generatívnu umelú inteligenciu. Vďaka tomu sa darí zvýšiť úspešnosť detekcie podvodov v priemere o 20 percent a v niektorých prípadoch až o 300 percent.

Vďaka desiatkam akvizícií a vlastnému vývoju nástrojov na kybernetickú ochranu sa spoločnosť Mastercard etablovala ako globálny líder v oblasti poskytovania bezpečnostných riešení nielen pre bankový sektor, ale aj pre všetky firmy, ktoré pôsobia v súčasnom prepojenom svete.  

O spoločnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická spoločnosť s celosvetovou pôsobnosťou v oblasti sprostredkovania platieb. Zaisťovaním bezpečných, jednoduchých, inteligentných a ľahko dostupných platobných transakcií Mastercard podporuje a prepája inkluzívnu digitálnu ekonomiku prospešnú všetkým, kdekoľvek na svete. Inovácie a riešenia využívajúce zabezpečené dáta a siete, partnerstvá a energie spoločnosti Mastercard pomáhajú jednotlivcom, finančným inštitúciám, vládam i firmám napĺňať bez zvyšku ich potenciál. So spoločnosťou Mastercard je možné sa spojiť vo viac ako 210 krajinách a oblastiach. Mastercard vytvára udržateľný svet, v ktorom sa všetkým ponúkajú možnosti na nezaplatenie. www.mastercard.com

 

[1] Prieskum Mastercard iResearch každoročne mapuje trendy v oblasti bezhotovostného platenia na reprezentatívnej vzorke viac ako 1 200 Slovákov.

Mastercard

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať