20.12.2012 0 Comments

Prieskum: 56 % častých zákazníkov on-line obchodov už niekedy zrušilo objednávku kvôli pomalej odozve

Spoločnosť GFI Software, popredný poskytovateľ infraštruktúry pre malé a stredne veľké podniky (SMB) oznámila, že podľa jej prieskumu 56 % spotrebiteľov, ktorí trávia viac ako dve hodiny týždenne on-line nakupovaním, už niekedy zrušilo svoju objednávku kvôli technickej chybe či pomalej odozve webového obchodu. Prieskum taktiež zisťoval typické nákupné zvyky a faktory, ktoré sú kľúčové na voľbu webového obchodu a správanie sa spotrebiteľov v konfrontácii s nesprávnou funkciou webových stránok.

Nezávislý prieskum, ktorého sa zúčastnilo viac ako 1 000 on-line spotrebiteľov z celého sveta, uskutočnila spoločnosť Opinion Matters na zákazku firmy Monitis, poskytovateľa softvéru na monitorovanie cloudových a webových aplikácií, ktorá je súčasťou skupiny GFI Software. Výsledky štúdie odkrývajú nielen celý rad nákupných zvyklostí, ale tiež hlavné slabiny webových obchodov, ktoré spotrebitelia pociťujú počas on-line nákupov. Zvlášť v čase Vianoc sú takéto skúsenosti užívateľov pre on-line obchodníkov kritické a mali by slúžiť ako základ na hodnotenie efektivity webových obchodov a minimalizáciu strát vyplývajúcich z nedostatočnej rýchlosti a z negatívnych zákazníckych skúsenosti.

Takmer tri štvrtiny (74 %) všetkých nakupujúcich prostredníctvom webu uviedlo, že by prešlo ku konkurenčnému on-line dodávateľovi, ak by získali lepšiu zákaznícku skúsenosť a rýchlejšiu odozvu, než v prípade súčasného dodávateľa. Ešte menej tolerantní sú častí užívatelia on-line obchodov, ktorí trávia nákupmi prostredníctvom webu viac ako 2 hodiny týždenne - tých by z dôvodu pomalej odozvy webovej stránky prešlo na rýchlejšiu konkurenčnú webovú stránku 86 %.

Ďalšie kľúčové zistenia prieskumu zahŕňajú:

  • 81 % všetkých respondentov uviedlo ako najdôležitejší dôvod pohodlie pri on-line nakupovaní v porovnaní s nákupmi v kamennom obchode, pričom iba pre 61 % je najdôležitejším faktorom cena.
  • Viac ako polovica všetkých respondentov (56 %) uviedla, že správna funkcionalita webu je veľmi dôležitým faktorom pri porovnávaní jednotlivých webových obchodov, dôležitejším než cena a reputácia.
  • 61 % všetkých on-line zákazníkov by opustilo webovú stránku a hľadalo konkurenčného dodávateľa, ak by jej načítanie trvalo dlhšie než 30 sekúnd.
  • Najpopulárnejším časom on-line nákupov je (pre 40 % respondentov) pracovný deň medzi 9.00 až 17.00 hod., druhým najvyužívanejším časom (32 % respondentov) je podvečer medzi 17.00 a 20.00 hod.
„Pre vývojárov webových obchodov musí byť hlavným cieľom vyhnúť sa výpadkom prevádzky, ale v čase vianočných nákupov prevádzkovatelia často faktor maximálnej dostupnosti obetujú v prospech splnenia najrôznejších očakávaní zákazníkov," povedal Hovhannes Avoyan, generálny manažér spoločnosti Monitis. „Spotrebitelia ale vyhľadávajú webové obchody predovšetkým kvôli svojmu pohodliu, takže je kriticky dôležité, aby on-line predajcovia svojim zákazníkom poskytli pozitívne skúsenosti z on-line nakupovania vo forme maximálnej dostupnosti a rýchlosti."


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

ASUS? ACER? HP? DELL? APPLE? LENOVO? SONY? SAMSUNG? Poznáme výsledky súťaže NOTEBOOK ROKA

09.12.2016 00:13

„Karty“ sú rozdané, ocenenia odovzdané, poznáme názvy nositeľov TOP TITULOV. V tomto roku hlasovalo až 22 557 ľudí. Hlasy dokonca prichádzali aj po ukončení hlasovania, tie sme však do konečných vý ...

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá