7.7.2015 0 Comments

Použitie údajov z klientskych databáz na marketingové účely

Znalosť zákazníka je základný predpoklad úspešného podnikania. V dnešnej dobe je nesmierne jednoduché využiť služby directmarketingových spoločností (ďalej len DM spoločnosti) na oslovenie zákazníka ponukou šitou na mieru. Je potrebný súhlas zákazníka? V praxi sa najčastejšie stretávame práve s touto otázkou. Odpoveď závisí od okolností daného prípadu, pričom existuje niekoľko možností. Súhlas nie je potrebný v prípade zasielania marketingových ponúk v poštovom styku za podmienky, že predmetom spracúvania je výlučne titul, meno, priezvisko a adresa zákazníka bez možnosti priradiť k nim ďalšie osobné údaje. Súhlas nie je potrebný ani v prípade elektronickej pošty (volanie, automatické volanie, e-mail, SMS, MMS), ale iba v prípade, ak ide o priamy marketing vlastných podobných tovarov a služieb osoby, ktorá získala kontaktné informácie zákazníka v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb v minulosti. Súhlas je potrebný, ak ide o akékoľvek iné zasielanie elektronickej pošty. V tomto prípade treba pri každom zaslaní elektronickej pošty umožniť adresátovi bezplatne a jednoducho odmietnuť jej ďalšie zasielanie (unsubscribe) a zároveň musí byť vždy zrejmá identita odosielateľa. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb je oprávnený za porušenie tejto povinnosti udeliť pokutu až do výšky 300 000 eur. Osobné údaje získané z verejne dostupných zdrojov? Ide o najčastejšiu odpoveď call centra na otázku zákazníka, odkiaľ boli získané jeho osobné údaje. Zákon o ochrane osobných údajov nevyžaduje súhlas dotknutej osoby na spracúvanie takých osobných údajov, ktoré už boli zverejnené v súlade s týmto zákonom a prevádzkovateľ ich náležite označil ako zverejnené. Ten, kto spracúva už zverejnené osobné údaje, je povinný Úradu na ochranu osobných údajov na požiadanie preukázať, že spracúva osobné údaje zverejnené v súlade so zákonom. Tu je nevyhnutné poznamenať, že zverejnené osobné údaje možno spracúvať bez súhlasu zákazníka len na účel, na ktorý boli zve ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to

CES 2017: Lenovo predstavilo nové notebooky ThinkPad X1, Miix 720 a prvý smartfón s podporou Tango - Lenovo Phab 2

03.01.2017 00:09

Lenovo odštartovala ďalší ročník veľtrhu s celou škálou nových produktov. Nová generácia produktov radu ThinkPad X1 Carbon 2017 je najľahším 14-palcovým biznis notebookom, ktorý váži len 1,14kg a obsa ...

Ako na to

Tipy a triky: Ako správne poskytovať IT pomoc a ako o ňu správne žiadať?

14.12.2016 09:40

Či už ste pokročilý používateľ počítača, ktorý často poskytuje IT pomoc známym a rodine, alebo ste to vy, kto o takúto pomoc zvyčajne žiada, ľahko sa stanete nechcenou príčinou frustrácie a obrovskej ...

Ako na to

Tipy a triky: Ako diagnostikovať a opravovať neúspešné upgrady Windows 10

14.12.2016 09:37

Microsoft prešiel s Windows 10 do celkom novej éry vývoja. Namiesto samostatných verzií Windows, vydávaných zvyčajne s odstupom dvoch až piatich rokov (XP, Vista, 7 a podobne), začal svoj systém vyvíj ...

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá