7.7.2015 0 Comments

Použitie údajov z klientskych databáz na marketingové účely

Znalosť zákazníka je základný predpoklad úspešného podnikania. V dnešnej dobe je nesmierne jednoduché využiť služby directmarketingových spoločností (ďalej len DM spoločnosti) na oslovenie zákazníka ponukou šitou na mieru. Je potrebný súhlas zákazníka? V praxi sa najčastejšie stretávame práve s touto otázkou. Odpoveď závisí od okolností daného prípadu, pričom existuje niekoľko možností. Súhlas nie je potrebný v prípade zasielania marketingových ponúk v poštovom styku za podmienky, že predmetom spracúvania je výlučne titul, meno, priezvisko a adresa zákazníka bez možnosti priradiť k nim ďalšie osobné údaje. Súhlas nie je potrebný ani v prípade elektronickej pošty (volanie, automatické volanie, e-mail, SMS, MMS), ale iba v prípade, ak ide o priamy marketing vlastných podobných tovarov a služieb osoby, ktorá získala kontaktné informácie zákazníka v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb v minulosti. Súhlas je potrebný, ak ide o akékoľvek iné zasielanie elektronickej pošty. V tomto prípade treba pri každom zaslaní elektronickej pošty umožniť adresátovi bezplatne a jednoducho odmietnuť jej ďalšie zasielanie (unsubscribe) a zároveň musí byť vždy zrejmá identita odosielateľa. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb je oprávnený za porušenie tejto povinnosti udeliť pokutu až do výšky 300 000 eur. Osobné údaje získané z verejne dostupných zdrojov? Ide o najčastejšiu odpoveď call centra na otázku zákazníka, odkiaľ boli získané jeho osobné údaje. Zákon o ochrane osobných údajov nevyžaduje súhlas dotknutej osoby na spracúvanie takých osobných údajov, ktoré už boli zverejnené v súlade s týmto zákonom a prevádzkovateľ ich náležite označil ako zverejnené. Ten, kto spracúva už zverejnené osobné údaje, je povinný Úradu na ochranu osobných údajov na požiadanie preukázať, že spracúva osobné údaje zverejnené v súlade so zákonom. Tu je nevyhnutné poznamenať, že zverejnené osobné údaje možno spracúvať bez súhlasu zákazníka len na účel, na ktorý boli zve ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to

Tipy a triky: Ako na snímku obrazovky na akomkoľvek počítači s Windows?

02.12.2016 00:13

Ak snímky obrazovky robíte často apotrebujete napríklad funkcie na posun stránok alebo snímanie zobrazenia pri vyššom rozlíšení displeja, zrejme používate nejakú špecializovanú aplikáciu. Väčšina použ ...

Ako na to 1

Tipy a triky: Ako aplikácii prednastaviť spúšťanie s administrátorskými právami?

30.11.2016 00:10

Väčšina aspoň trochu skúsenejších používateľov vie, že aj keď máte na operačnom systéme Windows vytvorený administrátorský účet, aplikácie pre bezpečnosť nefungujú vždy splnými administrátorskými práv ...

Ako na to 2

Tipy a triky: Ako vypnúť uzamykaciu obrazovku vo Windows 10?

29.11.2016 00:10

Rozčuľuje vás, že pred každým prihlásením doúčtu vášho počítača musíte prejsť uzamykacou obrazovkou? Windows 10 na tejto obrazovke ukazuje čas,dátum anejakú zaujímavú fotografiu zrôznych kútov sveta. ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá