Image
12.8.2014 0 Comments

Porozprávajte sa s četovacím robotom! Zistite či dokáže klamať a či sú jeho vtipy naozaj smiešne.

app_kik.jpg Četovacia aplikácia Kik predstavila novú funkciu, ktorá umožňuje používateľom „porozprávať sa" s desiatkami značiek. Konverzovať budú s četovacími robotmi.

Minulý mesiac najobľúbenejšia četovacia služba americkej mládeže Kik Messenger spustila funkciu, ktorá by mohla ovplyvniť budúcnosť reklamy. Nazýva sa chatvertising a ľudia v nej môžu hovoriť s jednotlivými značkami prostredníctvom robotov.

Kik, podobný službám WhatApp či Viber, tvrdí, že štyria z desiatich amerických tínedžerov sú aktívnymi používateľmi jeho četovacej služby. A teraz vďaka použitiu technológie starej niekoľko desaťročí - četovacieho robota - budú môcť viesť takmer skutočné rozhovory s poltuctom značiek, ako je Moviefone, Funny či Die, ale aj s tímom Kik.

Začiatky technológie siahajú do 60. rokov minulého storočia, keď profesor na MIT Joseph Weizenbaum vyvinul počítačový program Eliza, ktorý mohol viesť rozhovor so skutočným človekom. Odvtedy sa četovacie roboty zdokonaľovali a zlepšovala sa ich interakcia s ľuďmi. Dnes sú už také zručné, že vás môžu oklamať a presvedčiť vás o tom, že sú inteligentné.

Popularita četovacích aplikácií v posledných rokoch stúpa. Napríklad WhatsApp má až 500 000 miliónov používateľov po celom svete. To je aj dôvod, prečo bol Facebook ochotný zaplatiť zaň 19 miliárd dolárov. Rovnakej, ak nie ešte väčšej obľube sa tešia četovacie služby aj v Ázii. Ľudia strávia so svojím smartfónom veľa času, a tak četovací bot by mohol byť dobrou voľbou. To mal na mysli aj Ted Livingston, zakladateľ spoločnosti Kik, ktorý transformoval neživé značky na niečo, s čím môžeme konverzovať.

„Ak sa môžete s robotom porozprávať rovnako ako s kamarátom, je to veľmi pôsobivé," tvrdí Livingston.

Ak sa vám to zdá trochu pritiahnuté za vlasy, vedzte, že vo svete existuje precedens - japonská četovacia aplikácia Line so 400 miliónmi používateľov. V októbri 2013 si manažéri Paula McCartneyho zaregistrovali účet na Line a zaplatili spoločnosti, aby vytvorila „nálepky" (stickers), ktoré si budú používatelia vymieňať. Tie si získali takú obľubu, že sa stali hlavným zdrojom príjmov. Ak chcú používatelia získať nálepky, musia si zvoliť účet Paula McCartneyho a „četovať" s ním, nasledovníkom sa potom zasielajú aktualizácie o spevákovi. Len na porovnanie: Paul McCartney má na Twitteri 2 milióny nasledovníkov, ale na Line až 9,3 milióna.

Četovacie roboty Kik sú zatiaľ dosť jednoduché. Ten, ktorý patrí tímu Kik, žartuje a rozpráva vtipy a tie, ktoré patria značkám, len poskytujú používateľom viac informácií. Podľa Livingstona je to úmyselné, pretože v tejto fáze vývoja technológie by viac autonómny četovací robot mohol hovoriť aj veci, ktoré by mohli značke škodiť.

S rastúcou popularitou četovacích aplikácií sa zákonite vynára otázka, ako z nich vytĺcť peniaze. WhatsApp napríklad neumožňuje reklamy a Mark Zuckerberg tvrdí, že to tak zostane aj naďalej. Služba WeChat, ktorá má 400 miliónov používateľov, prevažne z Číny, zasa prísne limituje, ako často sa k používateľom môže dostať reklamný obsah.

Spamovanie používateľov reklamou tu jednoducho nebude fungovať. Časť problému je aj v tom, že nie je jasné, ako vyzerá „natívna" reklama v četovacej aplikácii. No zdá sa, že pokus v aplikácii Kik bude mať úspech - počas prvého týždňa fungovania „povýšeného" četu sa do niektorej z kampaní prihlásilo spolu 1,5 milióna používateľov. A četovací bot tímu Kik, ktorý celý experiment začal, dostáva denne 1,8 milióna správ.

Četovacie roboty sa zatiaľ využívajú skôr na zábavu. No v budúcnosti môžu byť použité aj na informovanie. Predstavte si, že by ste komunikovali s četovacím robotom, keby ste kontaktovali zákaznícku službu niektorej banky či energetickej spoločnosti. A Kik podľa Livingstonovho vyjadrenia pracuje práve na tom, aby ich to naučil.

Napríklad výrobca tacos chce uviesť na trh nový produkt s „X-tra pikantnou" príchuťou. Najprv by viedli konverzácie so zákazníkmi zástupcovia značky, skutoční ľudia, pričom četovací engine by sa učil z týchto interakcií, postupne by sa stával autonómnym, až napokon by mohol spracúvať tisíce simultánnych konverzácií.

Takto nejako by mohla vyzerať natívna reklama v četovacej aplikácii. A práve četovacie aplikácie sú budúcnosťou sociálnych médií.

Zdroj: online.wsj.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá