Image
8.9.2016 0 Comments

Pokémon Go: Dokedy vydrží ošiaľ?

Posledné týždne vidieť po mestách pohyb duchom neprítomných ľudí, zahľadených do svojich mobilov podstatne viac, než je to obvyklé. Pokémon Go priniesol totiž inovatívny herný systém, prepájajúci digitálny svet s tým skutočným. Tieto mechanizmy síce obsahovala aj hra Ingress od tých istých vývojárov, no jej popularita sa s Pokémonom Go nedá ani porovnať. Prirodzene sa teda objaví otázka, či si hra udrží svoju obľúbenosť dlhodobo alebo je to len ošiaľ spôsobený značkou, ktorý čoskoro zmizne. Aby sme lepšie pochopili, čo sa skrýva za úspechom aplikácie, pozrime sa na výsledky on-line prieskumu UX štúdia Lighting Beetle, ktoré vyspovedalo 192 hráčov zo Slovenska. Značka a nostalgia Všetko nasvedčuje tomu, že nostalgia k značke Pokémon je jeden z hlavných determinantov úspechu tejto novinky. Až 70,2 % jej hráčov je totiž vo veku 20 až 29 rokov, čo je práve ten vek, v ktorom boli ako deti zastihnutí prvou vlnou pokémánie v podobe hry na Gameboy a TV seriálu. Práve s hrami na Gameboy má už skúsenosť až 57 % respondentov, takže nejde o žiadnych nováčikov. Vyjadrenie, že značka a nostalgia k nej patria medzi hlavné dôvody prvotného záujmu o hru, navyše zaznelo od 65 % všetkých respondentov. Prepojenie digitálneho a reálneho sveta Napriek tomu, že technológia na takéto prepojenie existuje už od príchodu prvých smartfónov, až doteraz sa nenašla hra, ktorá by takýto mechanizmus dokázala hráčom masovo „predať“. Svet Pokémonov bol však naň ako stvorený. Esenciálnou súčasťou pôvodných hier bol práve pohyb po otvorenom virtuálnom svete, hľadanie a trénovanie Pokémonov či súboje v lige. Pokémon Go však ide ešte ďalej a hráčov vyzýva robiť popri hre aj iné aktivity. Až 49 % hráčov oceňuje, že ich hra motivuje viac chodiť von, a 22 % hráčov sa dokonca vyjadrilo, že vďaka hre si nachádzajú nových priateľov. Ďalšia novinka, ktorú respondenti označili za posun vpred, je systém Pokéstopov – teda miest, kde sa dajú nájsť špeciálne bonusy. Tie sa príhodne nachádzajú na rôznych námesti ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Farebná tlač v profesionálnej kvalite pre každého

08.11.2016 00:00

OKI Smart Colour Solutions Event  Spoločnosť OKI sa posledné tri roky orientovala najmä na multifunkčné tlačiarne do kancelárskeho prostredia a posunula sa od predaja produktov k predaju komplexných ...

Magazín

Ako na výrobu technologických produktov v Číne

08.11.2016 00:00

Ste startup, ktorý ukončil vývoj produktu a chystá sa na veľkosériovú výrobu? Hľadáte dodávateľa, ktorý vám ponúkne čo najlepšie podmienky? Poďte sa pozrieť, ako sa vyrába v Číne. O praktické skúseno ...

Magazín

Budúcnosť patrí high-endu

08.11.2016 00:00

Ako naznačujú výsledky prieskumov trhu agentúry CIPA (Camera & Imaging Product Association), predaj digitálnych fotoaparátov od roka 2010 vytrvalo klesá. Z pôvodných 121,5 milióna kusov do roku 20 ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá