SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Packeta modernizuje svoju zákaznícku linku. Všetky telefonáty od zákazníkov rieši voicebot Peter

Tlačové správy
1

Infolinka Packety na telefónnom čísle +421 221 201 135 získala novú pomoc v podobe umelej inteligencie. Hovory zákazníkov teraz 24 hodín denne, 7 dní v týždni prijíma Peter – pokročilá AI schopná príjemným „ľudským hlasom poskytnúť informácie o očakávaných zásielkach alebo zodpovedať najčastejšie otázky o Z-BOXoch či reklamáciách. Zákaznícka linka Packety dnes rieši približne 35-tisíc hovorov mesačne a voicebot nahrádza aj otravné výzvy automatu na stláčanie príslušných čísel. Nová technológia dokáže úplne sama odpovedať na najčastejšie otázky a vyše 60 % požiadaviek úspešne vyrieši aj mimo prevádzkovej doby call centra. Zároveň tiež eliminuje čakanie na voľného operátora a zákazníkovi sa môže venovať prakticky okamžite. Voicebota pre Packetu zabezpečuje český startup VOCALLS, ktorého AI po celom svete spracováva stovky tisíc hovorov denne. Svoju technológiu bude môcť na základe spätnej väzby od slovenských zákazníkov naďalej priebežne vylepšovať. Peter tak bude v budúcnosti vedieť odpovedať ešte rýchlejšie, presnejšie a ponúkať viac informácií.

„Packeta je medzi doručovacími spoločnosťami lídrom v zavádzaní nových technológií a inovácií. Zákazníci využívajúci našu mobilnú aplikáciu alebo službu online sledovania kuriéra, ktorá presne predpovedá čas príchodu kuriéra k nim domov, to dobre vedia. Zapojenie umelej inteligencie v podobe voicebota je tak len ďalším logickým krokom v snahe neustále zlepšovať zákaznícku skúsenosť s našimi službami. Peter je v službe 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Navyše, postupom času budeme jeho schopnosti zdokonaľovať,“ uvádza Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Zapojenie botov do procesov zákazníckej podpory tak, aby ľudia na požadované informácie o svojej zásielke, výdajných miestach či riešenie prípadných reklamácíí nemuseli čakať, nie je pre Packetu novinkou. Na webe Packeta.sk im prostredníctvom četovacieho okna v pravom dolnom rohu odpovedá Packetabot, ktorý dokáže zodpovedať najčastejšie otázky, alebo ponúknuť informácie po kliknutí na karty s najčastejšími otázkami – napríklad o aktuálnom stave zásielky alebo pomôcť pri predĺžení jej úložnej doby v Z-BOXe.

Hlasový voicebot Peter na infolinke +421 221 201 135 funguje podobne. Reč volajúceho je vďaka AI pretransformovaná na text a prostredníctvom identifikácie kľúčových slov potom Peter ponúkne správne odpovede. Pracuje tiež s informáciami, ktoré už má o zákazníkovi. Ak napríklad zaznamená hovor z telefónneho čísla, ktoré zákazník vyplnil pri objednávaní svojej zásielky z e-shopu, Peter o nej hneď ponúkne všetky dostupné informácie. Ďalej tým skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek zákazníkov. Dnes dokáže takto kategorizovať a sám vyriešiť približne 60 % volaní od zákazníkov, pričom priemerný čas konverzácie až do bodu, keď zákazník dostane všetky požadované informácie, je približne 2 minúty a 10 sekúnd. V prípade potreby dohľadávania ďalších podrobností alebo požiadavky na komunikáciu v cudzom jazyku je zákazník stále prepájaný na živého operátora call centra, ktoré zostáva dostupné od pondelka do piatka medzi 8.00 – 18.00 hod. Peter však pomáha aj v týchto prípadoch – posunie totiž už zozbierané informácie o čísle zásielky a iných podrobnostiach, aby zákazník na linke strávil čo najkratší čas a nemusel sa opakovať.

Voicebot českej spoločnosti VOCALLS je už od roku 2021 nasadený a neustále zdokonaľovaný na infolinke v susednej Českej republike, kde so zákazníkmi hovorí voicebot ZET. „Packeta sa okamžite po nasadení stala jedným z najväčších klientov VOCALLS, z čoho mám, samozrejme, veľkú radosť. Zároveň patrí k najrýchlejšie rastúcim službám v segmente prepravných služieb. Naša technológia AI voicebota dnes beží na jej infolinkách v ČR a SR, Packeta však pôsobí aj na ďalších trhoch, takže uvidíme, čo prinesie ďalej spolupráca oboch našich firiem. Už nasadenie pre českú pobočku v roku 2021 nám pomohlo získať viac cenných skúseností a ďalej rásť v celom odvetví. Voiceboty VOCALLS po celom svete spracovávajú stovky tisíc hovorov denne a slovenskí zákazníci Packety odteraz patria medzi nich,“ povedal CEO a co-founder VOCALLS Artem Markevich. 

Viac o Packete

Packeta sa od založenia v roku 2010 vypracovala na lídra v doručovaní zásielok a logistike. Skupina vlani celkovo doručila až 90 miliónov zásielok do 33 krajín a zároveň stanovila nový slovenský rekord v počte 280 000 balíkov spracovaných počas jedného dňa. Na Slovensku doručuje 98 % zásielok zákazníkom už na druhý deň od odoslania do viac než 1 200 výdajných miest alebo 1 700 Z-BOXov. Vďaka takémuto širokému pokrytiu sú v pešej dostupnosti pre väčšinu obyvateľov miest a obcí. Ide o dostupnú a ekologickú alternatívu k doručovaniu na adresu, dostupnú 24/7. Technologický náskok služieb zdôrazňuje informovanie o presnom čase doručenia vďaka online sledovaniu kuriéra a prepracovaná mobilná aplikácia Packeta. Tá ponúka možnosť bezhotovostne zaplatiť za dobierku a prehľadne informuje o očakávaných balíkoch. Denne takto uľahčuje prijímanie desaťtisícov zásielok doručovaných priamo domov a aj preto si ju stiahlo už 7 miliónov zákazníkov. Packeta dnes ponúka pohodlné posielanie zásielok na adresy alebo výdajné miesta v SR, ČR, Maďarsku a Rumunsku aj fyzickým osobám. Všetko bez čakania, podacích lístkov alebo tlačenia štítkov. Údaje stačí vyplniť v aplikácii a zásielku odovzdať na výdajnom mieste alebo do Z-BOXu. V roku 2022 sa Packeta stala už tretí raz po sebe víťazom rebríčka najobľúbenejších značiek zákazníkov na Slovensku spoločnosti KPMG v kategórii Logistika.

Packeta

Všetky autorove články

1 komentár

Poznamka reakcia na: Packeta modernizuje svoju zákaznícku linku. Všetky telefonáty od zákazníkov rieši voicebot Peter

5.4.2024 18:04
Vás chaty boot Peter stojí za veľkú Bélu čo tak venovať sa klientom normálne a nesrat na nich
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať