27.3.2014 0 Comments

Outdoorová reklama – skutočne funguje?

Pokúsili ste sa niekedy spočítať, koľko rôznych billboardov, bigboardov, bannerov a iných outdoorových reklamných nosičov vidíte denne? Koľko týchto marketingových lapačov vašej pozornosti budujúcich prevažne povedomie a znalosť značky miniete, kým o ne vôbec zavadíte kútikom oka? S reklamou sa stretávame na každom kroku. Útočí na nás zo všetkých strán a to nielen z útrob vonkajšieho sveta, ale aj v domácom prostredí prostredníctvom televízie, rádia či časopisov. Sme voči reklamnému obsahu imúnni alebo nás už reklama úplne pohltila? A čo reklama na ulici? Ktorú z lokalít, ktoré konkrétne miesto a aký typ outdooru vybrať? Spôsob, ako sa dá zistiť skutočná účinnosť outdoorového nosiča v istej lokalite, je práve kvalitatívny prieskum pomocou Očnej kamery GfK.

Dokáže vonkajšia reklama oslovovať potenciálnych zákazníkov?
„Dôležitým aspektom účinnosti reklamy je dobré umiestnenie outdoorového nosiča. Správne miesto, správna výška a sklon nosiča zohrávajú minimálne rovnako dôležitú úlohu ako konkrétne posolstvo namierené na istú cieľovú skupinu. Vonkajšia reklama buduje predovšetkým povedomie o značke a jej prestíž. Vďaka minimálne mesačnému (štandardná dĺžka prenájmu plochy) opakovanému pôsobeniu na pravidelných cestách do práce, na nákup, do školy sa okoloidúcim dané posolstvo vrýva do pamäti a vytvára imidž značky, ktorý môže neskôr pri nákupnom rozhodovaní zohrávať kľúčovú úlohu pri výbere konkrétneho produktu," hovorí Ondřej Herink, Qualitative Services Manager CZ&SK v spoločnosti GfK.

Ktoré ďalšie faktory ovplyvňujú vnímanie outdooru?
Zamyslite sa, kedy ste si naposledy prečítali nejaké reklamné posolstvo, kedy ste mali čas na túto neplánovanú aktivitu? Odpoveď je jednoduchá: čas. Áno, práve vo chvíli, keď čakáme na dopravný prostriedok, v aute počas dopravnej zápchy alebo v križovatke, keď na semafore zelená nie a nie zasvietiť, sa naša myseľ stáča na objekty okolo nás. Outdoorová reklama tak získava pridanú hodnotu, stáva sa skrátením či dokonca príjemným spestrením dlhej chvíle a môže tak mať za následok pozitívny dopad na vnímanie značky u potenciálneho zákazníka.

Na veľkosti záleží…?
„Príkladom odlišného pôsobenia outdoorového nosiča je umiestnenie LED obrazovky pri frekventovanej zastávke MHD alebo na mieste, kde často vznikajú dopravné zápchy a kde majú ľudia čas venovať sa danému stimulu, dokonca to urobia aj radi, v porovnaní so zavesením rovnakej obrazovky na roh domu uprostred mesta na neprehľadnej križovatke, kde je naladenie šoférov aj chodcov úplne opačné, na reklamu nie je vidieť z diaľky a veľký formát nosiča tak stráca na sile," dodáva Ondřej Herink.

A čo na vonkajšiu reklamu hovorí Očná kamera GfK?
Spoločnosť GfK meria účinnosť vonkajšej reklamy Očnou kamerou, ktorá monitoruje oči respondenta a zisťuje, ktoré nosiče priťahujú pozornosť a ktoré naopak nie. Na základe týchto výstupov potom spoločnosť GfK pripraví odporúčania na úpravu reklamy - či už samotného posolstva, zmenu formátu alebo na lepší výber lokality.

Očná kamera je špeciálny nástroj vyvinutý na podrobné sledovanie očnej aktivity respondentov. Systém dvoch kamier - očnej (neustále monitorujúcej presnú polohu oka) a scénickej (snímajúcej vizuálne pole pred testovanou osobou) umožňuje vo frekvencii 25 obrázkov za sekundu vyhodnocovať dráhu zraku respondenta, merať najdlhšie a najkratšie fixácie (zastavenia oka) a prvky s najväčšou návštevnosťou (t. j. počtom opakovaných fixácií).
Analýza dráhy zraku následne slúži k optimalizácii vonkajšej reklamy nielen z hľadiska umiestnenia a formátu, ale aj z pohľadu samotného layoutu nosiča.

Z realizovaných projektov vychádza ako zaujímavé porovnanie dynamických a statických typov outdoorových reklám. Z nahrávok zraku je zrejmé, že niektoré dynamické stimuly dokážu pritiahnuť zrak aj tých respondentov, ktorí väčšinu statických reklám zámerne „prehliadajú".


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá