Image
21.7.2014 0 Comments

Ochrana spotrebiteľov sa zvyšuje. Hry obsahujúce nákup v aplikácii nemôžu byť označené ako bezplatné.

Blesk_ochrana spotrebitelov.jpg Spoločnosť Google sa v rámci aplikácií rozhodla zaviesť podľa EK niekoľko zmien, firma Apple zatiaľ nepredložila žiadne konkrétne a okamžité riešenia problémov.

Ochranu spotrebiteľov pri on-line hrách zvyšuje spolupráca Európskej komisie a členských štátov. Ako ďalej informovala EK, spolu s vnútroštátnymi orgánmi spojili sily v reakcii na veľký počet sťažností v krajinách EÚ. Tie sa týkali nákupov v rámci aplikácií v prípade on-line hier a najmä neplánovaných nákupov deťmi. „Ide vôbec o prvý takýto postup pri presadzovaní dodržiavania práva v EÚ, v ktorom vnútroštátne orgány spojili sily s Európskou komisiou. Som rád, že prináša hmatateľné výsledky," uviedol komisár EÚ pre spotrebiteľskú politiku Neven Mimica.

Podľa podpredsedníčky EK Neelie Kroesovej je nákup v rámci aplikácií legitímny model podnikania, ale je nevyhnutné, aby výrobcovia aplikácií pri vývoji nových podnikateľských modelov poznali a rešpektovali právne predpisy EÚ. Koncom minulého roka adresovali vnútroštátne orgány zo siete na spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa spoločné vyhlásenie spoločnostiam Apple, Google a Európskej federácii interaktívnych programov. Od zástupcov odvetvia okrem iného žiadali, aby hry prezentované ako bezplatné nezavádzali spotrebiteľov, pokiaľ ide o skutočné náklady, ktoré s nimi súvisia. Takisto požadovali, aby spotrebitelia boli riadne informovaní o podmienkach platby za nákup a aby takáto platba nebola v režime automaticky predvoleného nastavenia úhrady bez výslovného súhlasu spotrebiteľov.

Spoločnosť Google sa rozhodla zaviesť podľa EK niekoľko zmien. „Ich realizácia už prebieha a bude trvať do konca septembra 2014," konštatovala komisia. Patrí k nim nepoužívanie slova bezplatný v prípade hier, ktoré obsahujú nákup v rámci aplikácií, vypracovanie konkrétnych pokynov pre firmy vyvíjajúce aplikácie v snahe zabrániť priamemu nabádaniu detí. Google takisto upravil svoje predvolené nastavenia tak, aby v prípade, že sa tieto nastavenia nerozhodne spotrebiteľ zmeniť, podliehala každá platba za nákup v rámci aplikácie jeho súhlasu.

Firma Apple zatiaľ nepredložila žiadne konkrétne a okamžité riešenia problémov, ktoré súvisia najmä s autorizáciou platieb, no zástupcovia spoločnosti sa podľa EK vyjadrili, že tieto problémy chcú riešiť. „Napriek tomu neposkytli nijaký reálny záväzok ani termín, dokedy firma potrebné zmeny v budúcnosti zrealizuje. Orgány zo siete na spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa budú aj naďalej od firmy Apple žiadať, aby predložila konkrétne detaily k požadovaným zmenám a aby tieto zmeny zrealizovala v súlade so spoločným vyhlásením," upozornila EK.

Orgány členských štátov na presadzovanie práva a EK zároveň vyzvali združenia firiem vyvíjajúcich on-line hry a ich platformy, aby zvážili konkrétne opatrenia, ktoré môžu prijať v snahe riešiť problémy uvedené v spoločnom vyhlásení.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť 1

Hackerská skupina Anonymous vyhlásila vojnu Donaldovi Trumpovi

20.01.2017 00:15

Skupina Anonymous vyzvala svojich priaznivcov na útok proti novo zvolenému americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi. Jeden z najobľúbenejších účtov spojených s hackerskou skupinou zverejnil na Twitt ...

Bezpečnosť

Čo nás čaká v bezpečnosti v roku 2017?

19.01.2017 00:15

Tak ako postupuje svet technológií míľovými krokmi dopredu, objavujú sa nové výzvy a problémy v oblasti bezpečnosti. Okrem novej legislatívy, ako je GDPR (General Data Protection Regulation, regulácia ...

Bezpečnosť

Návrat k faxom? Sedem hlavných bezpečnostných trendov na rok 2017

17.01.2017 00:10

Podľa spoločnosti GFI Software budú v oblasti podnikovej IT bezpečnosti v roku 2017 pokračovať trendy minulého roka, ktorý môžeme v mnohých ohľadoch považovať za prelomový. Prudký nárast ransomvéru, k ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá