SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Malé domáce spotrebiče: vývoj sa poberá smerom k pohodliu, zdraviu a konektivite

Tlačové správy
0

Dopyt po malých domácich spotrebičoch (MDS) naďalej rastie. Od januára do júna 2018 vykazoval celosvetový trh (bez Severnej Ameriky) pozitívny vývoj - jeho celková hodnota dosiahla 21,8 miliárd euro (za predpokladu fixného kurzu eura), čo predstavuje celkové zvýšenie o 7 percent. Za celý rok 2018 GfK očakáva celosvetový rast predajov malých domácich spotrebičov na úrovni 8 až 9 percent. Toto sú zistenia GfK týkajúce sa globálneho trhu MDS, ktoré boli zverejnené na veľtrhu IFA 2018 v Berlíne.

Trh malých domácich spotrebičov (MDS) má niekoľko segmentov, ktoré sa veľmi významne podieľajú na dynamike jeho rastu. Viac ako 40 percent globálneho rastu ide na vrub bezdrôtových tyčových vysávačov. V porovnaní s prvým polrokom 2017 sa tržby zvýšili o 51 percent. Najväčší nárast trhu malých domácich spotrebičov zaznamenáva ázijsko-pacifický región. Za prvých šesť mesiacov 2018 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka sa tam tržby zvýšili o 13 percent a dosiahli 9,5 miliárd euro. K tomuto výsledku ázijského regiónu prispeli predovšetkým také zariadenia, ako sú bezdrôtové tyčové vysávače (+56 percent), robotické vysávače (+32 percent) a mixéry (+25 percent).

Za rastom malých domácich spotrebičov je jednoduché ovládanie
Na celom svete hrá u malých domácich spotrebičov stále dôležitejšiu úlohu otázka čo najjednoduchšieho ovládania. Bezdrôtové tyčové vysávače pokračujú na svojej úspešnej ceste v odbore čistenia podláh. Dokonca bol prekonaný aj značný rast predaja z minulých rokov a objem tržieb teraz dosiahol viac ako 1,8 miliárd euro (+51 percent). Napríklad v Nemecku bolo vďaka bezdrôtovým tyčovým vysávačom realizovaných 51 milióna euro z celkových tržieb za tieto zariadenia vo výške 143 miliónov eur.

Výrazne sa zvýšil aj predaj robotických vysávačov (+28 percent), ako aj sľubne sa rozvíjajúci segment vysávačov pre mokré a suché vysávanie (+17 percent), ktoré ďalej zvyšujú pohodlie a praktickosť, pretože odstraňujú potrebu následného čistenia za mokra. Najdôležitejšími trhmi pre tento typ mokrých vysávačov je Nemecko (12,5 milióna eur), po ňom nasleduje Francúzsko (4,4 miliónov eur) a Veľká Británia (3,7 milióna eur), ale rovnakú dynamiku vykazujú aj menšie európske trhy.

Životný štýl si žiada luxus
Norbert Herzog, expert GfK na priemysel domácich spotrebičov, hovorí: „Určitá časť bohatších zákazníkov chce svoj vysoký životný štandard dať najavo, a teda zvažuje nákup drahších a luxusnejších produktov. Aj keď sú tyčové dobíjacie a robotické vysávače najvýraznejším príkladom, podobný trend možno pozorovať aj pri luxusných fénoch. Luxusné a značkové verzie ponúkaných produktov znamenajú pre týchto zákazníkov pridanú hodnotu. Takže za prvý polrok 2018 stúpli tržby za fény v tvare pištole o 19 percent."

Trend zdôrazňujúci pocit pohody a dobrého zdravia otvára nové príležitosti
V živote spotrebiteľov je stále významnejšou témou dobré zdravie a pohoda; túto tému riešia fitnes náramky a aplikácie. V odbore kuchynských spotrebičov je napríklad značný dopyt po mixéroch na ovocie a zeleninu. Táto produktová skupina prudko vzrástla o 12 percent a v prvej polovici roku 2018 dosiahla celkové tržby vo výške 1 miliardy euro, pričom ťahúňom tohto rastu sú krajiny ázijsko-pacifického regiónu a Latinskej Ameriky.

Nebezpečná úroveň znečistenia vzduchu v niektorých veľkých mestách sveta a zvyšujúce sa povedomie o výskyte alergií znamená, že spotrebitelia venujú oveľa väčšiu pozornosť kvalite vzduchu, ktorý dýchajú. V dôsledku toho došlo v minulom roku k osempercentnému nárastu predajov čističiek vzduchu, ktoré sa tak stali dôležitou hnacou silou rozvoja trhu malých domácich spotrebičov. V čele pelotónu bol ázijsko-pacifický región a najmä Čína. Z tohto regiónu prichádza viac ako polovica tržieb za prístroje na čistenie vzduchu.

Trh online malých domácich spotrebičov naďalej rastie
Pre malé domáce spotrebiče nadobúda konektivita stále väčší  význam. V prvom polroku 2018 vzrástol trhový podiel pripojených spotrebičov o 75 percent na hodnotu 1,2 miliardy euro. O skokové zvýšenie tržieb sa zaslúžili predovšetkým robotické vysávače, ktorých predaj vzrástol trojciferne a inteligentné čističky vzduchu, ktorých sa predalo o 50 percent viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Pri takomto tempe rastu je trh inteligentných robotických vysávačov (60 percent) väčší než trh ostatných neznačkových inteligentných vysávačov (40 percent).

Rovnako internetový predaj zaradil vyššiu rýchlosť; vďaka zvýšeniu predajov o 19 percent vzrástol v prvom polroku 2018 celkový trhový podiel internetového maloobchodu na viac ako 30 percent.

GfK

Všetky autorove články
domace spotrebice predaj male trh zivotny standart

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať